• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Miafina

Låter som du jobbar på bra =)
    Och så länge vi vet det så kan vi ju inte hindra dig från att jobba ;)

Kom på att jag inte har kollat mina mått ja.. skall genast gör det... vänta lite bara *s*.... 2,5 över magen/höfterna och inget i midjan... Men det är ju för typ 1 månad bakåt..... så det är väl inget megaresultat direkt, men men det får gå iaf =)

Blev "sovmorgon idag", så nu skall jag gå och äta dagens första mål med soppa... mums, eller ngt =)

• Inda

Själv är jag hemma med sjukt barn idag...

Rapport:

Började rivstarten i tisdags igen och efter gårdagens vägning var det -0,8 kg. Det går ju inte lika fort som första gången men det är ju skönt att det ger resultat i alla fall.

Har gjort en liten avstämning oxå...
    Efter 3 mån med GI ser det ut såhär:

Vikt -9,1 kg, Byst -6cm, midja -15cm, stuss -9cm och lår -7cm.

Får dessutom en hel del positiva kommentarer från familj, vänner och jobbarkompisar... KUL!

• Bröllopstokiig

Grattis Inda!!

Jobbar oxå så jag hinner inte...

Kör på brudar!

• Drakdal

Vad duktiga alla är!! Jag tror att vårvädret har satt sina spår, ser folk överallt som är ute och tränar nu. Jag känner att veckan har gått bra har kört min rvistart fast med ett par glas rödvin i lördags så vågen borde ju visa minus! Bara att vänta och se vad vågen säger imorgon.

Annars så har min förkylning börjat lägga sig nu så det blir att dra igång träningen med intensiva promenader med stavar här i veckan!

Idag kom en våg över mig att hjälp det är ju snart bara en månad kvar hur ska jag hinna med allt!?? Har inte varit ett uns nervös men idag började det pirra i magen.

• Miafina

Låter ändå rätt mysigt Drakdal, att det börjar närma sig... Toppen att du börjar tillfriskna också =)

• Miafina

Så nu har jag överlevt min första soppdag iaf.... Inga bekymmer med det... men vad tusan det är ju bara en dag, så jag kommer säkert gnälla mer imorgon och onsdag då jag upplever dag 2-3 värst oftast........... Och Imorgon är gubben i skolan större delen av dagen också.. så ingen som håller ögonen på mig och smäller mig på fingrarna om jag blir sugen på annat...

Är en aning orolig för att jag kommer ha träningsvärk imorgon så jag inte kommer ur sängen... Men hoppas inte... för även om det är trist så ser jag fram emot en genomkörare imorgon också... för jag kände mig så duktig idag... = bra för självkänslan =)
    Fast imorgon tror jag nog att jag skippar ngn sista rusning och tar det jämnlugnt... Men det återstår att se imorgon..... om jag som sagt tar mig ut sängen =)

Blir spännande att höra imorgon hur det har gått för dig Drakdal =)

Sov gott mina damer... =)

• Miafina

Jag tog mig upp ur sängen... ingen träningsverk, hurra =)
    Blir att fortsätta trampa snart då =)

• Miafina

Eftersom det är så lite som händer på tråden nu så fortsätter jag att fylla upp den med mitt onödiga trams...Men ändå.

Ang supersoppan så har jag testat den tidigare, och det har funkat jättebra... inget långsiktigt alternativ dock...
    MEn mor har också ätit den och den har varit effektiv.... Och omgående dessutom...

Naturligvis så vet jag att man inte skall väga sig varje dag, men nu tyckte jag det kunde vara kul att se vad som hänt med soppan (baserat på dessa tidigare omedelbara effekter)...
    SÅ vad hade hänt på ett dygn ? jag hade gått upp ½ kilo =(

Ärligt talat så hade jag nog inte väntat mig ngn effekt alls på 1 dygn, men ojj vad lång näsa jag fick nu då.... Kändes mindre bra helt klart.

Men jag deppar inte ihop för det, jag inser att jag kanske får ha lite mer kyla i magen och avvakta nga dagar innan jag egentligen kan säga ngt om det hela....

Fördelen dock att det inte känns jobbigt rent matmässigt, och att jag inte känner mig hungrig eller så =)

Jag hoppas att samtliga stampar gasen i botten nu så ni hinner nå era mål... (och att ni finns här och peppar)....
    Jag funderar allvarligt på om det är de senaste veckornas inaktivitet här på tråden som gör att jag inte går ner... ;)

Är även största EGOT och funderar vem/vilka som skall hålla mig på banan när ni en efter en droppar av härifrån, slankare och finare än någonsin =)

Just nu känns nästa del mål = 85 kg väldigt avlägset.......
    Är nästan så det börjar kännas som att man blir utelämnad åt dessa evinerliga dyra och äckliga pulverdieter... Trots att jag vet/tycker att det är så fel...........

*suck*... kom gärna med goda nyheter hörrni =)

• Millan28

Lite blaj från mig då.....

Jag är helt slut. Tränade body pump på lunchen och det tog ordentligt. Det har blivit några veckors uppehåll från pumpen men jag trodde ändå att cyklingen och löpningen gjort sitt till... jag kommer att ha träningsvärk imorgon..

Till helgen åker vi till Gotland för att fixa det sista inför bröllopet, ska bli jättemysigt!!
    Jag har precis suttit och läst trådar om hemska svensexor/möhippor och det känns himla skönt att vi slipper sånt då vårt bröllop är hemligt. Möjligen att syskonen hittar på nåt då men dem oroar jag mig inte för.....

Igår var jag och skulle hämta lillans näbbklänning som kommit från USA, gissa om jag blev arg när Hemköp (som har paketutlämning) inte hittar paketet. De skulle leta idag... Morr.... Har de inte hittat det när jag kommer i em blir jag riktigt förbannad!!

• Miafina

Blaja på du Millan =)

Men vad skumt att de inte kunde hitta paketet =/... får verkligen hoppas att de har gjort det idag då...

Är väl lite olika form av träning och muskelgrupper som tränas vid pump i förhållande till de andra sakerna =)
    MEn låter rätt skönt att ta ut sig ordentligt.. kan man känna sig duktig... eller är det bara jag som resonerar så konstigt =)

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.