• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Miafina

Jessie - Jag vet inte riktigt om jag hänger med nu... men iaf... OM du menade hoppa på mig (?) så har jag inte tyckt det... iaf... (om det nu var mig du menade)

Det beror väl på vad man menar med resultat i midjan... totalt 12,5 ner i midjan.. vilket jag tycker rätt lite jämfört med de resultat som ni slänger upp.. och för övrigt har inte midjan rört sig en ynka mm senaste månaden..

Jag har inte hört att det är så många av er här som skall gå ner 50-55 kilo med tanke på att tråden heter 10-15 kilo....

jag tycker ni är gôrduktiga som skall gå ner från 90-85-80 kilo eller vad ni nu skall gå ner ifrån... Det sägs ju vara svårare att gå ner "de sista" kilona.... Därför jag är så rasande avundsjuk också =)

Men allmänt kan jag säga att jag känner mig inte hoppad på av någon, och jag är inte otacksam mot support, eller arg på någon för förslag, jag är bara jävligt trött på mig själv och min kropp. Jag är ledsen om någon ser det som att jag tar ut det över er, men eftersom jag inte har någon som man kan prata om det på vettigt sätt så blir det att jag skriver av mig här... Men nu har jag börjat föra dagbok istället, så nu kan jag förhoppningsvis skriva av min mer frustration där istället....

Frukost vore kanske bra... skall bli det nu =)

• Miafina

Korrigerar mig själv... 9 cm i midjan.... var höfterna som var 12,5......

• Jessie76

Vänta nu, Om den här tråden är uteslutande för dom som vill gå ner 10 - 15 kg så får jag lägga av på en gång, och starta en egen. Känns som att 90% av ni som är här just nu hänger på eller?
    Dessutom om det är som du säger att du ser bra ut för dítt BMI så är du förmodligen rätt lång och "välproportionerad" (vet inte hur det stavas men ni/du fattar vad jag menar...) Jag är likadan.
    Jag har aldrig skrivit in här vad jag väger så vitt jag vet... Jag har hamnat i djupa svackor oxå, och suttit här och läst om alla dina kilon som rasat (enligt vad jag har förstått) av dig. Du är ju en gigantisk inspiration för alla andra, precis som du tycker att vi är för dig.
    Själv har jag aldrig gått ner mer än 1 kilo på en vecka (tror jag iaf). Och vad för resultat "slänger vi upp"? Jag har minskat totalt 9,5 cm i midjan sen mitten på januari enligt mina mått, låter som att vi har lika eller?
    Alla är ju olika punkt slut.

Varför jag var rädd att du skulle ta det som ett påhopp? Om jag formulerade mig dåligt ang belöningar - att du verkar fuska mycket. Men strunt i det du tog det ju som det var menat och då spelar det ju ingen roll.

• Miafina

Jessie - Nej jag tycker verkligen inte du skall starta en egen tråd.... absolut inte... Och nu avser jag inte heller dig -
    men inbillar jag mig bara att det här och var stått på tråden att "jag vill gärna gå ner från 85 kilo" osv... (bara ett exempel) ???

OM jag bara inbillar mig så ber jag så hemskt mkt om förlåtelse för den saken... I så fall är jag antingen svårt inbillningssjuk eller har väldigt fel på ögonen... (svårt att säga vilket)...

"slänger upp" var väl kanske lite vårdslöst uttryckt, men däremot så har jag ju själv sett att ngn som gått ner 10 kilo har förlorat typ samma antal cm i midjan.... Och då känns det trögt för mig att gått ner nästan det dubbla att "inte ens kunna matcha"....

Sedan vad gäller att jag "rasat"... öhmm jo men jag har ju också fått betala för det, eller hur....
    Och som jag också har uttryckt tidigare, jag hyster den största respekt för dem/er som har tålamodet att sakta men säkert plocka ½-1 kilo i veckan..... Jag önskade verkligen att jag tillhörde dem som kunde ha den isen i magen (eller kanske förståndet) att göra det....
    Men för mig är det i detta läget (alltså denna satsningen) svart eller vitt.... Antingen så äter jag ihjäl mig, eller så går jag ner.. och det NU..

Jag inser själv att det är en rätt dum tanke, men det är fortfarande så jag känner, och ännu har ingen lyckats få mig att ändra uppfattning... Även om ni samtliga här har börjat att iaf få mig att vingla en aning.... Kanske därför det är så svårt, jag vet inte vilken fot jag skall stå på.. förnuftets eller logiken...

Och ang BMI, proportioner eller inte.. jag känner mig inte nöjd med hur jag ser ut... därför känns det viktigt att gå ner mer, och i en takt som för mig känns ok...

Men oavsett - Jag är inte ute efter att göra mig ovän med någon, förolämpa någon, förringa någon eller på annat sätt göra någon skada.. Det hoppas jag verkligen att ingen uppfattar det som....
    Jag inser att mina tankar ibland är väldigt knasiga, men det är ju mina tankar... Som sagt jag har skrivit av mig här, men skall inte göra det mer, eftersom det kan bli så fel.

Lycka till tjejer, gör er själva och er omgivning stolta =)

• Miafina

Och jag återkommer på måndag (då det förhoppningsvis finns en ny tråd) och talar om hur denna vecka har gått..

Händer det något roligt dessförinnan så återkommer jag tidigare...

Be well

• Millan28

Miafina: Jag förstår vad du menar. Vissa dagar känns alla uppmuntringar som "du har ju gått ner så mycket", "du är mycket smalare nu" inte värt nånting för man har ju inte nått målet och det känns inte bra.
    Jag hade den känslan förra veckan när jag började få panik inför bröllopet och insåg att jag kanske inte hinner i mål innan..... men det kanske var PMS för nu känns det mycket bättre!!!!

Det vänder säkert för dig med snart!!

Jessie76: Det jag menade med grönsaker var att Miafina har skrivit nåt tidigare att hon längtade efter stora portioner med grönsaker och att hon inte "fick" äta det....

Idag har jag cyklat till jobbet (7,5 km), sprungit 5 km och ska cykla hem igen. Men löpningen kändes i benen efter pumppasset igår.... Bra tid blev det ändå!!

Den här tråden stängs väl snart så då kanske vi kan passa på att byta namn på den när vi öppnar nästa tråd?? För det blir väl en till??

Jag ska iaf gå ner 6 kg till, och jag har hittills gått ner 8 kg plus de 23 kg som jag gick upp under min graviditet.... och det har tagit sin tid (dottern är 19 månader nu). Midjemåttet vet jag inte riktigt 7-10 cm tror jag att jag minskat. Jag har fortfarande en del magfluff kvar, mer än innan grav. trots att jag väger mindre nu.

• Millan28

Vi kanske kan döpa den nya tråden till : " Ni som vill gå ner 1-100 kilo"

• Miafina

Millan - Det förslaget gillar iaf jag.. att "öppna upp" för mer än 10-15 kilo "just".... (även om det iofs spelar mindre roll med namnet)

Ny tråd kanske kan bli en form av "nystart" också... om man nu behöver en sådan... *glor ont på mig själv*... *harkel*....

=)

• Miafina

Hihi tack och lov att det inte är 100 kilo som skall bort... Det hade jag iaf aldrig klarat av.... om man inte fick typ 10 år på sig... då kanske.....

Men det finns ju folk som gjort det också så =)

Måste man för övrigt ange kilon alls??
    Typ som vill gå ner/i brudklänningen/drömklänningen/ eller vad det nu må vara... Alltså inte allt på en gång =)

• Millan28

Tidigare fanns det en matpeppningstråd och en träningspeppningstråd, men varför inte viktpeppningstråden då???

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.