• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Miafina

Det låter bra i mina öron... Får väl se vad de/ni övriga tycker =)

Men då blir det ju mer "allänt" om tips och sånt, oavsett hur fort/sakta/mkt/lite man vill gå ner....

Vi får väl se.. Om vår rebelliska ängel öppnar en ny på lördag, vad den får för namn ;)

• Drakdal

Nu är jag tillbaka från migrän och stress!!! Jobbade på teknikåttan hela dagen igår för att direkt därifrån åka till FUM för kåren för att sedan decka i sängen med världens migrän.

Jag hann i alla fall väga mig innan allt detta och vågen visade minus 1,1kg!!!!!:D:D:D Det vär länge sedan viktminskningen var så stor! Riktigt kul! Försöker att kämpa på men nu har jag nog gått in i väggen för allt känns jobbigt och jag är stressad över allt, magen är konstant nervös och jag har haft huvudverk och migrän om vartannat.

Måste försöka tagga ner men jag kan inte prioritera bort något.
    c-uppsats(måste klara den innan juni för att få examen)
    mattetenta (måste klara den innan juni för att få examen)
    bröllopsnojja med allt vad det heter till planering (bordsplacering, placerings"korten" skall skrivas, klänningen är inte klar, ingen transport mm)
    åka till tyskland och köpa alkohol
    fixa bostad (har sagt upp vår lägenhet fom 1 juli, för att flytta tillbaka till V-ås utan att ha någon att flytta in i)

Förlåt om detta var OT och långt men behövde skriva av mig. Får väl försöka gäldja mig över viktnedgången istället för att klaga över allt som ligger över mig just nu.

• Miafina

Fast man får klaga när livet är jobbigt och körigt.. =)

Grattis by the way =)

• Drakdal

Tack! Vet bara inte om jag kommer att klara av allt som jag måste. Men så går det när man inte planerar i förväg. Kunde ha gjort tentan i matte för två år sedan då jag läste kursen!

i bantningsväg förresten. Har ni sett metoderna som amelia hade i det nyaste numret?

De lät ganska intressanta, en för sju dagar, en på fem dagar och en på 48 timmar. Där alla skulle ge bra reslutat. Funderar på att köra alla tre i följd och se om man blir jättesmal då:D

• Millan28

Grattis Drakdal!!!

Jag gillar inte Amelia delvis pga deras bantningshysteri. Det är alltid nån rubrik på framsidan om hur man går ner i vikt/blir snyggare etc.... Jag har själv gått på såna tips x antal gånger och vet att det ofta förstör mer än de hjälper....

Men funkar det för dig är det ju bra!!

• Inda

Jag röstar på "Gå ner i vikt-peppningstråden".

Själv har jag tillbringat eftermiddan med att stressa runt i affärer med min mor och mina två barn. Barnen tyckte INTE det var kul och jag höll på att få spunk! Resultatet blev iaf: Skor till båda barnen, mönster och klänningstyg till dottern. Skjorta till sonen. + lite annat som inte hörde till bröllopet...

• Miafina

Inda - Ja det lät väl väldigt bra =)

• Jessie76

Nu har jag funderat och funderat - vad f-n betyder OT??

Whatever - jag vill inte heller hoppa på någon eller förarga, och nu ids vi inte tjata om detta mer eller hur?

Såå... Till ämnet - Jag läste i någon bok att kroppen (det var nåt med cellerna...) har en förmåga att komma ihåg ganska mycket och därför om man går ner i vikt för fort (om nu det är möjligt?) så går man lika fort upp det... Jag vet inte men det lät ju rätt trovärdigt med tanke på alla snabbdieter som man faller för? Detta vet väl Amelia och utnyttjar oss "tjockisar" - inte schysst alls men ett bra sätt att tjäna pengar!
    Vi har pratat om detta i början av denna tråd, och jag kände precis som du Miafina - angående snabb och effektiv viktnedgång. Tro mig - kunde jag gå ner snabbare skulle jag (iallafall fram till för någon vecka sen) men det gick inte (med GI alltså...) och nu känns det bra att gå ner så sakta.
    Sen tror jag huden vänjer sig bättre om det går sakta - eller?

Oj, nu vart det långt igen..... Och jag som inte har skrivit klart... Får jag göra flera i rad så ser det bättre ut

• Millan28

Hoj, vad det gick snabbt att cykla till jobbet idag!!!

• Millan28

Kunde inte låta bli.....

OT = Off Topic

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.