• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Miafina

Idag blev det en stor stor kycklingssallad, med dressing till.. och såklart (fy) sånt där gott bröd som finns på alla opizzerior...

Svärfar bjöd på lunch ute, och en sallad är ju ändå inte så farligt... och brödet var ju så gott =)

NÄ, vidhåller att jag börjar om på ny kula på måndag =)

Var och storhandlade idag.... Så nu behöver vi nog bara köpa färskvaror under kommande månaden..... 500 spänn, men vi fick mkt... Och så har svärför (återigen) gått igenom våra inkomster och kom fram till efterosm vi inte har ett ruttet lingon så bjussade han på handlingen idag.. MKt snällt... Och helt överraskande, jag trodde han skämtade, men inte då.. Så det är bara att tacka och buga.....

Finns ju hål att stoppa dem pengarna iaf =)

Fick sparkat svärfar i rumpan idag också att nu så är det ju snart mindre än 1 år kvar, så nu är det dags att börja kolla upp ställen/lokaler... MEn det lutar väl åt att det blir golfklubben som tidigare tänkt... =)
    Fast jag vill ju se stället först, och han tycker att vi kan ta en tur och titta "fram i sommar"... Hehe tänk att ha sådana nerver =)

Bidde mkt mer än vikt/mat här, men vad tusan det är ju ändå en bröllopssida så =)
    (fick tips om catering för typ 80-100 p/p... tycker jag lät bra.. blir ju nästan detsamma som att göra själv =)

Ha det gott, är strålande skönt väder ju.. man blir glad av det =)

• Drakdal

Miafina, det låter ju super bra!!

Jag mellanvägde mig idag trots at jag inte fick FY!!! Men vågen visade på 1kg minus så jag blev jätteglad! Men då har jag kört stenhårt med rivstart tills idag... Rödvin idag till maten:) men det är ju SÅ Gott! Även om det nu visar sig att jag gått ner mindre på tisdag så är det värt det.

Nu längtar jag mer än någonsin tills 6 juni... det är ju snart!

• Miafina

Bra ju Drakdal =)

Har precis kollat på super size me... intressant =)
    Och skall fullfölja kvällen med att kika på Elvis mat....
    Tur att man blir mer avskräckt än frestad av det hela =)

Blev helt sänkt av en kompis idag ang min viktnedgång... Så nu är jag en kompis fattigare, eftersom så kan man bara inte säga... trist, men uppenbarligen sånt som händer...... Har inte varit så nära på åratal att slänga ett glas i väggen eller så som jag var idag... men jag skrek rakt ut istället, tror jag fick ur mig det mesta... Men som sagt, en avpoletterad kompis.

Sov gott damer, och rapportera vidare =)

• Drakdal

Miafina, det lät ju inte kul! Hoppas du inte mår allt för illa för det, vad som nu hände.

• Miafina

Det gjorde väldigt ont då, men det är väl att inse att om man säger sånt så är man inte en god vän uppenbarligen....
    Och då är det inget att lägga energi på heller - följdaktigen så var jag superarg ett tag, idag känns det som att det kvittar...

Och imorgon skall jag börja att äta supersoppan i 1 vecka.... Känner att jag återigen behöver en kick, och samtidigt visa för mig själv att jag kan hålla mig diciplinerad...
    jag menar jag har ju klarat mig veckovis tidigare med stenhård diciplin.. när känns det som jag ruckar på det mesta mest hela tiden... Inga "stora" felsteg, men ändå...

Karln har lovat att hjälpa mig att tvinga mig att stå ut... (precis vad jag vill att han skall göra)...
    Så han har till uppgift att om jag gnyr, värma upp en skål soppa och stoppa under näsan på mig, så jag får vad jag tål =)

Låter kanske lite morbid, men känns som att det bara måste till ngt igen =)

Invägning imorgon, har troligtvis inte gått ner sedan mellanvägningen, utan snarare upp en aning kan jag tro... Men det är ju å andra sidan inte så konstigt så =)

• Millan28

I lördags låg jag 2kg plus sedan påsken, inte alls kul med tanke på att det är mindre än 2 månader kvar till bröllopet. Sambon försökte trösta med att jag ändå är smalare än jag nånsin varit och att jag kommer att vara jättefin i klänningen... Han är så söt!!

Imorse hade jag gått ner lite så nu är det "bara" 1,2 kg plus, och det är bara vikten på måndagarna som räknas.

Nu blir det cykling varje dag och matlåda så ska nog det där kilot plus några till bort!!!

I helgen ska vi till Gotland för att fixa det sista inför bröllopet. Ska bli jättemysigt!! Funderar på att köpa några naturdiet-bars som jag kan byta ut luncherna med i helgen så jag har lite extra kcal till alla goda middagar. Nån som testar naturdiet eller liknande som kan rekommendera det?

Vad är det för soppa Miafina???

• sweet saint

vill bara påminna er att på Lördag stängs denna tråd.. (3 månader ni vet )
    Om ingen annan hinner före så öppnar jag den igen då.. kul att få inspiration även om jag inte skriver så mycket numera....

heja på!!

• Miafina

Millan - klasisska närmast, som jag trodde "alla" kände till.... grönsakssoppa typ som sägs "bränna kalorier"... Nä jag vet, det gör den ju såklart inte, men den i kombination med frukt, grönt osv efter visst schema har tidigare varit och sägs även av andra effektivt.... Finns olika recpt på den har jag sett, men huvuddelen av den består väl av vitkål... Lär väl sätta fart på magen om inte annat =)

SS - låter bra =)
    Har du gått ner så du är tillräkligt nöjd nu eller kämpar du i "det fördolda" ? =)

Nu träning =)

• Miafina

KOm på att jag skulle avlägga "rapport" idag också... Som jag misstänkte så har jag gått upp denna vecka.... Men konstigt vore det väl annars... Dels tog väl kroppen åt sig allt den kunde, dels så har jag helt ärligt misskött mig extremt mkt nu... Bröd 2 ggr, godis igår, skagenröra på bakad potatis....

Inga extrema mängder kanske (om man ser mot tidigare).. Men ändå...

99,3.. så ner 0,1 kilo sedan i måndags, men upp typ 0,5-1 kg sedan mitten av veckan vid mellan vägning... Men veckan slutade ju på minus uiaf... om än ynka 0,1 =)

Nu har jag tränat på OTn för första gången på ett tag här.... Trodde det skulle vara jobbigt att komma igång igen nu efter sjukdom, skada och allmän lathet... Men det gick med mina mått mätt superbra =)
    7 km i maklig takt = 30 minuter, sedan ökning av takten och rusa in ytterligare 3 km = 9 minuter....
    Så en mil = 39 minuter....

Det allra bästa var att de makliga 30 minuterna var inte speciellt jobbiga, utan "rullade på".. var mest lite trist (blir lätt uttråkad)
    När de sista 3 km var avklarade var jag väldigt trött och var på väg att få håll, men återhämtningen gick snabbt.. Var på benen och pigg igen efter 1½ minut eller så.. och pulsen var nere på normalt efter ett par minuter....

För någon annan säkert rena barnleken, men man kan ju bara jämföra med sig själv =)
    (och jag är förbaskat stolt över mig själv just nu) ;)

Lycka till denna vecka tjejor =)

• sweet saint

miafina:
    jag kämpar i det fördolda......
    tränar utav bara f-n (promenader, simmning o gym), men maten är svårare.. gått över till VV då jag inte "pallar" att träna med rivstarten.... äter mina 21 points om dan.... köpt en för lite klänning till mitt bröllop (6 cm MÅSTE bort runt magen tills v 23), så det är bara att köra hårt som fasen!!!!

Jag jobbar nu som vanlig så jag kan inte skriva så långa inlägg..

happy workout!!!

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.