Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
Så vägning och mättningsrapport igen... Fast denna vecka har jag egentligen ingen lust alls.. Är mitt uppe bland lingongen, och har samlat på mig vatten som jag vet inte vad... känner mig som en vattenballong.
5 feb - 117kg
12 feb - 112,6kg
19 feb - 110,8kg
26 feb - 107,2kg
5 mars - 105,3 kg
1,9 kg denna vecka och totalt 11,7kg på 4 veckor.
Som helhet är det väl bra, men veckan känns helt åt helsike... Jag bara hoppas att kroppen förstår att det inte är meningen att den skall behålla de där extra litrarna vatten som den slurpat i sig nu.
Målet jag hade till helgen är ju helt omöjligt att nå, så får mitt nya mål bli att få bort så mkt till som jag bara kan till min mor dyker upp om 2,5 vecka. Hade ju varit rätt härligt att kunna säga.. "tada, 20 kg borta"... men det går knappast inte... Så jag får väl satsa på 100 till hon kommer istället... borde ju kunna gå med hårt jobb och inte kroppen bestämmer sig för att fortsätta jävlas....
Känner motivationen tryta rejält... om det finns ngn som har ngn bra sådan (motivation)på lagret så säg till.
Lycka till hörrni
Har oxå vägt mig idag... Vågen går fortfarande åt rätt håll om än lite saktare...
Jag har nu gått ner 7,2 kg sedan årsskiftet... Jag måste ta tag i motionen nu känner jag... (jo jag vet att jag säjer det varje vecka... det är ju det som är problemet... :-S )
Förresten Minafina, jag är säker på att din mamma kommer att bli glatt överraskad när ni ses, oavsett antal kg tills dess!
Tips! Jag var oxå sugen på salta snacks igår så jag gjorde en nyttigare variant själv igår.
Rostade mandlar i stekpannan med lite olivolja och salt. Det blev gott faktiskt!
Annars är ju torrostade jordnötter bättre än chips.
Känner mig som fröken präktig nu...
Miafina, var inte målet att väga 100 när din mamma kommer?:D Eller hade du skärpt målet till minus 20kg alltså? I vilket fall är jag säker på att din mamma blir överraskad och glad å dina vägnar. -1,9 tycker jag låter jättebra! speciellt om du har lingonveckan. Bra kämpat
Inda - Jo jag hoppas verkligen hon blir glad oavsett, eller jag vet =) Men ändå... Hon har ju både mig och min syster, så hon bryr sig ju så mkt om hur det går.... Men är ju mest för min egen skull..
Bra jobbat att fortfarande hålla efter såpass med veckor =)
Drakdal, jo målet var ju 100 tills hon kom, men så gick det så bra, och då kände jag att nu när 100 närmar sig, känns det inte lika magiskt längre (superbra men inte magiskt), utan då blev -20 mer magiskt... Kanske just för att det är "jämt och bra"...
F*n jag har blivit "bortskämd" med resultatet hittills.... Blir girig =(
Jag känner mig helt knäpp, vet inte varför 97 skulle vara bättre än 100 egentligen, men är väl just det där att det låter jämnare med 20 än 17... Och eftersom min mor inte vet vad jag vägde innan så känns det som att 100 "inte är en så stor grej"... Eftersom min kroppsform gjorde att jag inte såg fullt så fet ut som jag var.
Usch, jag larvar mig, vet jag är knäpp... skall nog försöka skita i ngt "mål" just nu och bara gå ner så mkt som jag kan, eller ngt.
Blev 1 mil på OB idag... 4,7 + 5,3 km.... Så fick väl en god träning iaf.... Sambon bjöd på massage efteråt, så det var härligt.... Träningen gick mkt lättare än innan också =)
Hej och tack för ert mottagande.
Miafina
Jag tycker att du lyckas bra.
11 kg på 4 veckor det är ju kanon!!
För mig går det alltid jättesegt.
En viktig sak är att "det är inte kört" bara för att man får ett återfall.
Jag för egen del får ätnoja, ca en vecka, vid ägglossning. Då bara äter och äter jag.
Först mat, sedan godis, sedan nå´t matigt igen. Fast jag mår illa av det så stoppar jag i mig. Huu!
Däremellan så är det mest mat som är min passion. Och chips!!
Inte så mycket för godis och kakor numera.
Det suget försvann underbart nog när jag fick Hypothyreos.
Förut kunde jag åka till affären för att köpa bara godis och wienerbröd etc.
Känner mig lat idag. Har kikat på vasaloppet.
sweet saint
Jag vet det är skitsvårt!
Har hållt upp i 15 veckor. Blir jättesugen när alla andra röker.
Har tjuvrökt något bloss och konstaterat att det inte är något att stå efter. Det smakar inte gott längre.
Är lite sur på min man som inte säger att jag är duktig, tillräckligt ofta
Carlssons pling - Jo det är ju det som är problemet, att det nästan gått för bra, så man blir besviken när det inte går lika bra, utan mer normalt.
För mig är saken den att när jag har saker "inom synhåll" då blir jag lat och slappar efter.. Så mina mål måste hela tiden sitta lite bortanför "det möjliga" för att min motivation skall hållas uppe.
Jättebra helt klart att sluta/försöka sluta röka... En stor prestation.
Min sambo slutade snusa strax efter vi träffades, eftersom han visste att det inte var bra, och att jag ogillade det.. Och det tog ett år innan han slutade tänka och sakna snus varje dag... Det sitter fortfarande i av och till, men bättre iaf.. Så det är en lång kamp.
JO tänk vad mkt lättare det är om karlarna talar om hur duktiga vi är för att vi slutar röka, går ner i vikt eller vad vi nu gör =)
Och klart man skall se på vasaloppet, det är ju bara en gång om året ;)
Va duktiga alla är!
Miafina, du har verkligen gått ner mycket! Hur lyckades du?! Själv väger jag 80 och vill gärna gå ner under 75... Vill jättegärna ha tips av dig! Går du 1 mil på OB varje dag? Eller bara nån gång i veckan?
Du är en kämpe i vilket fall somhelst! Starkt!