Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
Miafina, gu vad du har varit duktig!! Jag håller också med om att uppmuntran och stödet här har och är helt otroligt! Tack ska ni ha allihopa!
Drakdal - Öhhm... tack =) Men varför det ? *smått oförstående*
Solstickan, Sweet saint och om ngn mer har en OB - Jag har tränat 2 dagar på den nu. Idag trampade jag på i 23 minuter med ett genomsnitt på runt 15-16 i hastighet. 5 km (för jag antar det är km den visar) blev det.. men den påstår att det är 75 kcal förprukade.. Kan detta verkligen stämma ?
Med tanke på att en rask promenad = ca 5 km på 1 timme ger ca 300 ???
Jag tycker att det borde vara betydligt mer att stå och trampa här, eftersom 23 min/5 km är ett helt ok joggingtempo ??
Eller är det att det här är såå mkt lättare än både jogga och gå?? För jag går hellre 2 mil än står en ½ timme på denna, med avseende på "jobbigheten".....
Tycker det verkar skumt, eller finns det ngn förklaring som jag inte har fattat ?
BLä... hur mkt olika bud finns det på hur mkt man förbränner egentligen... f*n... jag blir itne klok på ngnting längre ju
Strunta i kalorierna! Du ökar ju förbränningen för en bra stund efter du tränat, bygger muskler och stärker hjärtat. Plus att man mår psykiskt bra när man tränat. Var glad över tiden eller sträckan istälet!
Solstickan - JO klart att det är bra effekter det med =)
Men jag vill ändock ha koll på ungefär hur mkt kalorier jag gör av med, för att ha kläm på kaloribalansen.
Det är viktigt eftersom jag inte äter GI eller ngn annan metod som det finns "schema över" utan går ner med hjälp av kaloriintaget.
Men frågan var, verkar det stämma för er?
Är det vår som är felinställd eller är det tänkt att den skall visa så?
jag tanker inte på kalorierna for att..
man bränner olika mycket beroende längd och vikt, man eller kvinna.. dessutom om man jamnför antal kalorier man bränner på 30 min på löpband (gång) eller liknande maskiner under motsavarande motstånd och hastighet, där man själv kan skriva in vikten så förbränner man en hel del. 30 min på min favoritmaskin på gymmet (liknar orbitrek) förbrännes 300-400 kcal beroende på vilket program jag kör..
så jag räknar 30 min= 300kcal.
så tänker jag..
Sweet saint - =).. tack.. jo det var lite så jag funderade... Att det kan ju omöjligtvis vara så att man förbränner mindre genom att köra på den än en långsampromenad liksom.
Men din räkning där låter vettig... blir ngnstans mittemellan rask promenad och jogging/springa =)
JO det där med vikten spelar ju in.. men med tanke på att jag är plus plusare så kan jag troligen räkna ganska högt =).. Men jag brukar ändå räkna på ngt "medel" för att ha lite felmarginal =)
Men jättebra, då har man en riktlinje iaf =) Tack tack tack!!! trodde jag skulle strypa maskinen där ett tag =)
Ett tips, köp er en pulsklocka..då får ni bättre koll på bla kaloriförbrukning! Jag använder pulsklocka regelbundet och det är ett kanonredskap för att förbättra sin träning, oavsett om ni vill bränna fett eller öka er kondition! Dessutom är det lätt att hålla koll på om man tränar för lätt...
Tvillingsjäl - Bra idè....
Ännu tvivlar jag dock på att jag tränar för lätt eftersom det känns som att jag håller på att dö... =) NÄ skämt åsido, det känns så, fast det går över väldigt snabbt... jag är förvånad över hur fort kroppen återhämtar sig... Jag brukar vara död i en timme efter jag gjort ngt... nu känns det "som vanligt" efter typ 5 minuter =)
Har träningsvärk i vaderna efter igår =)
Körde ett pass till igår... på 3,5 km... så 8,5 km totalt... *stolt över mig själv*
Har varit nga jobbiga dagar, känns som jag bara samlat på mig en massa vatten och kännt att jag svällt istället för att droppat, men eftersom det var lingonveckodags så fanns ju en förklaring... Så nu känner jag mig som en vattenballong... Så minus på söndag är bra, med allt det vattnet =)
Nu har mina fingrar magrat ordentligt iaf.... Tidigare så kunde jag tappa förlovningsringarna om jag tvålade in händerna eller så.. av naturliga själv... nu riskerar jag att tappa dem lite när som. Beror väl delvis på att jag är kallare nu än tidigare, eftersom jag alltid varit som en bakugn.... Men nu törs jag knappt använda dem eftersom jag är orolig att jag skall tappa någon av dem, eller båda utan att märka det.....
Det blev långt, men vad gör man inte för att skjuta upp på städning =)
Lycka till från vattenballongen =)