Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
Drakdal - Tack =)
Ja absolut är det väl så.. för min del är det ju mer storleken som står i kläderna som spelar roll, inte vikten. Fast först skall man bli av med den överdrivna/farliga övervikten...
Låter bra att du ser fram emot vägning, brukar vara ett gott tecken.
Jag har börjat att hallucinera om en massa god mat nu.. Lyckligtvis inte onyttig, utan bara god... Så när det blir dags att trappa upp mängden så vet jag vad det blir =)
Låter jättebra! Själv har jag kommit in i något sötsugstadie men det går ganska bra eftersom vi inte har något hemma:) Jag åt en atkinschokladbit i förrgår endast 1g kolhydrater i hela:D och den är supergod. Försöker hålla mig ifrån dem men ibland om jag inte kan motstå sötsuget så blir det en sådan. De godaste är ren choklad med lite krisp eller den med mintsmak. Smaskens ibland.
Tänk, det där tycker jag är helt fantastiskt... Jag har inte varit sugen på ngt sött på 2½ vecka =)
Jag stod och tittade på blockchoklad en dag, men kom fram till att "visst det vore väl gott, en inte så gott".. Var så stolt över mig själv =)
Bara hoppas att man klarar av att begränsa sig när man väl äter ngt, om än lite =)
Mitt sötsug kom i samband med mensen efter fem intensiva veckor med lite kolhydrater. Så det känns helt Ok. Även om jag helst hade sluppit det då med:)
Drakdal - Åhh fy ja, har ju det att "se fram emot" snart.... Bläää undra hur det kommer bli, jag brukar bli rätt stingslig och extremt sötsugen då....
Får försöka stå ut och inse att klarar jag det, ja då klarar jag nog vad som helst =)
(hoppas jag)
Men oj vad mkt stöd man kommer behöva dem veckorna, om jag inte helt skall slita ut min sambos stackars öron.
Har ju motivationen dock att vi skall upp till svärfäräldrarna om 2 helger, och jag vill att de skall se skillnad, iom att de såg mig precis i samband med att jag började. Så hoppas jag kan presentera mig 10 kilo lättare. Och sedan kommer mor 1½ vecka efter det, och jag vill absolut ge henne en glad överraskning =)
Klart att du klarar det! Och om du får panik köp en Atkins chokladbit och bestäm dig för att bara ta just den! Det går men det är lite kämpigt. Och som sagt har man motivationen så är det ju mycket lättare och har man något att se fram emot som att visa upp sig så går det nog ännu bättre.
drakdal
var köper man atkinschokolad? Det låter väldigt bra ur kolhydrat synpunkt, innehåller de mycket kalorier? :)
Någon som har bra och nyttigt recept på mat innehållande linser o bönor?Köpte röda linser och det var jättegott!det måste vara nyttigt va?(kör inte längre gi)
Bra tips med atkins choklad! Har stått och hållit i en men lade tillbaka den för jag är lite snål. men när jag bestämmer mig för att jag skall unna mig något så skall jag definitivt testa den!
Det finns aktinschoklad på alla hälsokost men även på ICA maxi och hemköp, de står dock vid hälsokost oftast så man får leta där.