• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Miafina

Tvillingsjäl - Nej precis vad jag tänkte.. Jag skulle så absolut ångest om jag satt upp bilderna på kylskåpet... Dels för mig själv men också att sambon skulle se dem jämt och ständigt....
    (Av någon anledning ser jag alltid mkt fetare ut på bild är i tex. spegeln)

Kan ju dock vara intressant att senare kunna plcoka fram en bild och se att det är skillnad =).. Fast jag skulle gömma bilderna väl och länge =)

JO jag vet mkt väl hur det känns det där...
    När jag var slank för i tiden så var min "favoritvikt" 62 kilo.... fast kroppen tyckte 65... så hjärnan/hjärtat och övriga kroppen av oense.

Det brukar väl vara de där sista kilona som är riktigt jobbiga att bli av med... tyvärr eftersom de ofta är pricken över iet.
    (min mor håller på att kämpa med detsamma och inser att hon nog får ge sig.. att kroppen inte vill väga 62 utan 66)

Jag räknar fullt och fast med att varje kilo under 80.. såsmåningom kommer bli en kamp med blod svett och tårar. Tur att det är långt kvar tills dess ;)

• tvillingsjäl

JO precis! Men det är ju för att kroppen vänjer sig vid maten och den träningen man gör. För att få bort dom sista kilona måste man verkligen pressa sig själv, förändra träningen i form av högre intensitet eller längre pass, eller varför inte pröva på nåt nytt?

Platåer når man hela tiden, oavsett vad man väger...
    Jag åker ju skidor men just nu läängtar jag efter att få plocka fram min mountainbike å cykla i skogen!! Vilken kick man får å vad jobbigt det är!!

• Miafina

Jag tycker det skall bli skönt bara det blir barmark, så man kan cykla, helt vanligt =)

Jag är inte direkt ngn träningsivrare (längre) så jag föredrar det mesta i sakta/lagom jobbigt mak =)

• lebrah

Hej tjejer! Jag tycker ni är jätte duktiga som kämpar på så bra! Jag håller ju också på och att försöka gå ner i vikt. För mig är det atkins som gäller just nu. I höstas var det VV och nutrilett. Kände att jag måste testa ngt nytt och då blev det atkins. Tänker ju väga mig en gång i veckan men jag kan ju aldrig hålla mig!!! Är i likadana? Jag klättrar upp på vågen var och varannan dag. Oftast blir man ju besviken när den bara visar ett par hg mindre för att inte tala om när den går upp ett par hg!!! Men jag är grymt motiverad. Förr när jag inte gick ner som jag ville tänkte jag " Äh, skit också. Det här funkar inte" och så började jag äta som vanligt igen. Men den här känner jag inte så. Har tappat 4,5 kg på tre veckor men känner ändå en besvikelse. Vill ju vara smal nu!!! Hur tänker ni när modet och motivationen sviktar? Har jag inte gått ner minst 1,5 kg den här veckan befarar jag att jag behöver rejält med peppning!

• Miafina

Hehe, nu har jag fått en bok av min mor - Gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi ....

Jag tror iofs att jag har rätt tänk redan.. Men man kanske lär sig ngt nytt, eller inte vet så mkt som man trodde =)

Hmm jag tycks hamna här ofta.. inget kul att plugga just nu så smiter från det så mkt jag kan.. fy på mig =/

• Jessie76

Som med alla "program" och metoder, funkar det olika för oss alla. Jag skulle nog bli peppad av bilder - för som du säger Miafina, är man i förnekelse. Och det tror jag gäller i princip alla (iallafall oss med övervikt modell större ). Jag tycker oxå att jag ser smalare ut i spegeln men det är ju självklart - en spegel visar ju vad du vill att den ska visa... Jag har inte dom senaste 10 åren velat vara med på bild, hmmm undrar varför... För att jag ser större ut - men det är ju precis så man ser ut! Och när man inser detta, då tror jag man är på riktigt bra väg.
    Din sambo ser ju dig varje dag - skulle det vara någon annan på korten?
    Men som ni säger - allt passar ju inte alla. Jag tror att vi som har rejäl övervikt behöver arbeta med våra psyken lika mycket (om inte mer) än kroppen. Tro mig jag har hållt på länge...
    Numer har jag en "mentor" och hon är guld värd!! Du vet vem du är och du får stjärnor i himlen varje dag! Kraam på dig

• Jessie76

Välkommen Lebrah förresten! Kul med fler människor här
    Kämpa på, vi alla har svackor och då finns det alltid nån som har engagemang och vilja för att peppa en

• Miafina

Jessie - JO men det är ju det som är det märkliga... Varken min sambo eller någon annan tycker att det ser ut som jag på kort... Jag hatar iofs att vara med på kort, så det kan ju vara så att man kryper ihop och gör sig till en boll pga det.

JAg förnekar verkligen inte att jag är stor, det vet jag så väl.. men "problemet" är att jag varken känner mig eller tycker att jag är så stor... Ingen aktiv förnekelse, utan en dold isf =)

Men kort på kylen.. nej då skulle jag svälta mig... = inte äta ngt alls, för jag skulle bli så deprimerad, så det skiter jag nog i =)

Nu blir det lunch, börjar bli trött i huvudet av pluggandet, och kall om fingrarna av skrivandet....

Kör hårt =)

• Meddelande borttaget
  • sweet saint

ja.. det finns ju de som kan hålla sig på husmanskost utan viktökning... MEN för en person som vill gå ner i vikt innebär det att man inte får äta sig mätt på de portionerna (husmanskost)och i princip gå hungrig.. det VV/Gi LEDER till är ju att äta normal hälsosam mat, men innan man kommer dit måste man på något sätt ändra livsstilen ang mat och motion..UTAN att gå hungrig! För något fel gör man plus att kroppen agerar olika på alla..
    Hade detta som dessa personerna påstår fungerat så skulle denna tråd inte finnas och ingen diet för den delen heller.. Så de pesoner som påstog det du skrev om har förmogligen aldrig varit överviktiga eller så går de hungriga på husman... HUsman är bra och hälsosam mat, men för folk som rör på sig regelbundet, INTE är överviktiga och dessutom tom har svårt att gå upp i vikt!

Måste få uttrycka mig lite: VILKA IDIOTER!!! HERREJISSES!

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.