Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
Drakdal - Vad bra... Jag har personligen bestämt mig för att jag inte skall falla även under de svåra tidpunkterna.... så det så *försöker övertyga mig själv* =)
Vet du hur det är i kalorisynpunkt som ngn frågade ?
Vägning imorgon... nervöst... men jag hoppas på gott resultat =)
Ingen aning ur kalorisynpunkt faktiskt, de är nog inte jättenyttiga men de är ju inte så stora så det blir nog ändå inte ofantligt mycket för en bit. Och kan man hålla sig ifrån dem så är det ju bra men som sagt med mens och sex veckor utan sött var jag tvungen och då blev det en atkins:).
Lycka till på vägningen, själv ska jag väga mig på tisdag
Fullt begripligt, och bra val =)
Tack detsamma!
Apropå choklad så är ju Marabous 70% choklad god och inte direkt onyttig. Enl. GI-viktkoll kan man äta den till mellis ibland. Det bästa är att man nöjer sig med lite pga den höga kakaohalten.
Annars smaskar jag på nötter och torkade aprikoser när jag blir sugen...
Ska oxå väga och mäta i morron... Har inga stora förhoppningar men bara det är minus så är jag nöjd...
Jag ska ta tag i motionsbiten nu när det börjar bli ljusare mot kvällarna. En rask promenad om dagen borde ju göra nå'n nytta.
Inda - absolut... Blir så mkt lättare med promenader nu när snön och halkan förhoppningsvis börjar ge med sig..... återkommer strax, när kollen är gjort =)
Så vägning och mättningsrapport:
5 feb - 117kg
12 feb - 112,6kg
19 feb - 110,8kg
26 feb - 107,2kg
Följdaktigen 3,6kg denna vecka och totalt 9,8kg på 3 veckor. Hade hoppast på att kunna säga 107=-10 idag, men fuskade igår, så det ville sig inte, men men. På det hela taget känns det bra.... Det är ju ändå nästan en femtedel av allt som skall bort, så det får helt klart gå =)
Centimeterna då ?
Eftersom jag mäter oregelbundet är det svårt att säga men från 5 feb till idag har det försvunnit;
6 cm i midjan och 5,5 cm runt höfterna och magen.
Blir intressant att se hur nästa vecka går... Jag tror jag får hålla hårt i tyglarna denna ätardag eftersom jag fuskade igår.... Får bli extra många sallader =)
Sambon fyller år nästa lördag, och det hade vi tänkt fira med lite lyxigare middag, så då får ätardagen absolut hamna på lördag istället för söndag. Men det betyder troligen att jag itne kan vänta mig så jättebra resultat till nästa vecka, men det får gå det med =)
Trevlig fortsatt helg, och kämpa på =)
Grattis miafina! Det är ju jättebra resultat! Superbra kämpat.
Atkinschokladen, 138kalorier och 8g fett i en av bitarna.
Drakdal - Tack =)... Jo nu har jag ju kört stenhårt dessa veckor... så får se hur det går om jag nu lägger om till "mer mänsklig" taktik =)
Tack, bra att veta =)
Grattis Minafina! Det går ju jättebra för dig!
Sälv har jag gått ner 8 hg sedan förra veckan. Det känns bra! En annan sak som är kul är att folk uppmärksammar att jag gått ner i vikt. Arbetskompisar, familj och barnens kompisars mammor...
Jag började på 82 kg efter nyår och är nu nere på 75,1 kg. Målet till 10 juni är 65 kg men jag vet inte om det är en rimlig vikt...
Jag vägde 65 kg för 10 år sen ungefär... (innan barnen)
Inda - Tack =).. jo det känns skönt.. bara hoppas det håller i sig =)
Att klara 10 kg ca på 4 månader bör väl kunna gå, låter ju inte otroligt iaf =)
Fast det är väl det där med att de sista går långsammare....
Låter ju bra att folk ser skillnad =)
Jag har inte träffat mina föräldrar eller nga av mina närmare vänner under dessa veckor, pga mkt annat så de har inte fått möjligheten att se... Men jag tror nog de märker skillnad när vi ses, annars blir jag rent av besviken =)
Har beställt orbitrek idag =) Skall bli spännande och se om man kan trampa bort lite extra hull.
Nu, hockeyfinalen =)