• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Inda

Drakdal
    Här kommer ett av mina favvorecept. Obs! Låångt!
    Ingredienser:
    Till 4 personer behöver du:
    800 g kycklingfilé
    140 g bacon (1 paket)
    1 liten ask philadelphiaost
    20 g ädelost
    1 vitlöksklyfta
    2 msk finhackad persilja
    salt och malen vitpeppar
    matfett till stekning
    Så här gör du:
    1.
    Lägg philadelphiaosten i en skål och pressa ner vitlöken. Hacka persiljan och lägg i. Riv ädelosten och lägg ner. Rör om och krydda röran med salt och peppar.
    2.
    Skär ett snitt längsmed kycklingfiléerna och fyll dem med röran. Svep varje fylld filé i bacon och fäst med en tandpetare.
    3.
    Bryn de baconsvepta kycklingfiléerna i omgångar i het panna. Lägg tillbaka alla filéerna i samma panna och låt dem bli genomstekta på svag värme under lock. Det tar allra högst 10 minuter. Servera med grönsaker.

• Inda

Å så efterrätten... OBS! Detta är klippt från GI... Även om man inte kan tro det...

En klassisk chokladmousse är en läcker och GI-riktig avslutning på festmiddagen.
    Ingredienser:
    Till 6 personer behöver du:
    200 g mörk choklad, 70%
    3 dl vispgrädde
    Smaksättning:
    1 msk pulverkaffe eller
    1 msk konjak
    Till dekoration:
    hyvlad choklad

Så här gör du:
    1.
    Börja med att hyvla av lite choklad från chokladkakan med osthyveln. Detta ska vara till dekoration. Bryt sönder chokladen i mindre bitar och smält den i vattenbad. Låt chokladen svalna medan du vispar grädden.
    2.
    Vispa grädden till skum, inte så fast som till exempel till tårta.Rör ner eventuell smaksättning. Rör sedan ner chokladen, lite i taget. Grädden tjocknar något när du rör ner chokladen.
    3.
    Sleva upp smeten i 6 vackra glas, kaffekoppar eller serveringsskålar. Ställ svalt under plastfolie till servering. Strö över hyvlad choklad strax före servering.

• Miafina

Drakdal - Det betyder alltså att jag inte skall bli förvånad om jag står still i ett par veckor nu alltså... usch.. undrar om jag kan hantera det så här tidigt i nedgången... *fasar*...

JO det är ju onekligen lättare när man tar det vecka för vecka eller kanske ännu mer dag för dag... Jag försöker tänka så.. Att om jag klarar att vara duktig idag.. Men det är svårt...

Tack för uppmuntran iaf.. all hjälp är bra hjälp =)

• Inda

miafina

Jag är säker på att du fixar detta!

Jag har gått ner 5,5 kg på 6 veckor och tycker att det är alldeles underbart!

Allt som går åt rätt håll är ju positivt!

Sen är det ju inte alltid vågen som styr. Det är ju hur man mår att man känner sig lättare och slankare och framförallt piggare!

• Drakdal

Hade inte sagt det bättre själv, Inda!

Tack för recepten de lät supersmarriga! Sk försöka få min M2B att fixa det!

Miafina, det är inte säkert att du står still men OM du gör det får du inte bli besviken! Det kommer igen senare jag lovar! Du kanske fortsätter med flera fina kilon minus, men som sagt det KAN ta stopp en vecka eller två. Men det är bara att kämpa vidare utan att tänka vidare på det. Du klarar detta! Du har ju klarat en (och den värsta) veckan utan problem så varför skulle du då ge upp nu?

Tillsammans kan vi förlora massor! Undrar hur mycket vi redan nu gått ner ihop!

• Miafina

Inda & Drakdal - Nej jag skall försöka att inte blir besviken... men jag kakylerar väl med det värsta.. därför jag är så moloken nu...
    Men jo.. jag skall försöka att se allt som bra.. Så länge jag inte går upp iaf... Men det känns ju svårt efter en sådan bra start... (om man nu kan säga så eftersom jag hade 4 veckor inledningsvis som jag bara gick upp)

Nej jag försöker att inte stirra mig blind på vågen... Skall försöka att fokusera på att kläderna sitter bättre eller sämre när de blir större. Längtar grymt mkt efter nga nya snygga kläder, så man kan få en extra känsla av "nytt/bättre jag".. Och nästa plagg jag köper skall vara max strl 46, så jag kan köpa lite fräkare (ungdomligare) än de oformliga tänlt som jag upplever plusstorlekarna som....

Så mitt nya motto för veckan får nog bli.. Riv tältet =)

Tack för stödet... allt ni skriver är helt sant.. man är bara lite trög ibland...
    Nu blir det sova av.. är dö-trött

• linele1

hej.
    jag har oxå stått still!! men tillskillnad från några av er, så oroas jag inte av det utan glädjer mig!!
    det innebär att min kropp anpassar sig ställer in sig och bygger upp muskler!! mitt mål är naturligtvis att minska i storlek..och klart att kilona miskar så smånigom. Men mitt mål med detta är inte bantning utan en livstilsförändring. ett slut på sockermissbruk och en uppbyggnad av ork och muskler.
    muskler väger mer än fett! att man inte går ned i vikt en vecka kan beror på just detta att fett blivit muskler.

mitt råd är att väga sig varannan vecka eller till och med en gång i månaden och istället ta mått om byst,midja, höft och lår. dessa ger en bättre värdebild om vad som händer med ens kropp.

så stirra er inte blind på kilona!!! kämpa vidare!!!
    Och inför alla hjärtans dag och middag osv..så sa min morfar alltid... det är mängden du sätter i dig inte vad du sätter i dig som betyder. du kan bli fet på att bara käka morötter... alltså balans.

dessutom är det viktigt med välbefinnande på alla plan så vill din man för en dag bjuda på nåt som han vill tillaga så låt honom,utan restriktioner...det kan till och med ge en skjuts i rätt riktning!! hihi

ha det så kul alla ni som har er man hemma...min jobbar

kramisar

• Next

Hej tjejer!
    MIn diet har gått kasst förutom i helgen när jag knappt har ätit någonting. Trodde först att jag hade maginfluensa men det verkar inte så längre. Får väl ta mig i kragen och gå till vårdcentralen idag. Har inte vågat väga mig än. Jag är övertygad om att jag har gått upp i vikt i alla fall.

• Miafina

linele1 - Jag vill dock inte ha fler muskler... Då skulle jag se ut som en body-builder när mer av hullet försvinner. Jag blir gärna av med en portion av musklerna också så...

Men jag förstår meningen i det du säger... Fast måtten ändras inte så mkt för min del nu... Så dem är en dålig måttstock också.
    Så jag mäter med kläderna istället.. känns bättre så.. lite roligare också =)

• Uller

Mätte midjan idag. Har minskat 5 cm sedan jag började. Det känns jättekul att nåågot sker på den fronten.

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.