• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Miafina

Jessie - Jag gjorde det samma tyvärr.. Vägde mer idag än igår... så nu fick jag noja och skall vara überordentlig idag....
    *instämmer i gnället*

Vi får besök imorgon, som stannar till lördag, av sambons föräldrar. Jag vill inte gärna äta annan mat än dem, men jag vill samtidigt inte frångå min egen mattanke. Men vill inte direkt bjuda dem på kålsoppa eller nått =/
    Ngn som har förslag på något man kan bjuda på som känns lite "lyxigt", men som ändå håller sig på den nyttiga planhalvan ?

• linele1

Hej Miafian!
    Jag kör ju inte riktigt samma modell som ni andra. jag har en annan grundtanke. men här kommer ett förslag så får du själv göra som du vill.

kyckling och cashew nötter

jag tar paprika i olika färger och skär i rätt så stora bitar ca tre paprikor till 4 portioner
    grovhackar 1 lök
    kyckling file ca i file per portion som jag skär i mellan stora bitar
    ca 2 dl cashewnötter.

Först rostar du cashewnötterna i torr stekpanna. lägg sen undan dem.
    Stek lök och kyckling i lite olivolja och vitlök.
    När kycklingen är nästan färdig så lägger du i paprikan som får fräsa med i ca fem minuter. lägg upp i en fin skål och strö cashewnötterna över. servera med råris eller vanligt ris och en fräsch grönsallad.
    man kan dricka både vin, öl eller vatten till denna rätt.

kanske nåt vad vet jag???

kram

• Miafina

Det där lät bra =)... Jag hade ärligt talat tanken åt det hållet (på ett ungefär)... Pratade och kyckling och valnötter igår =)

Paprikan får man kanske ta det lugnt med, svärfar blir dålig av det - men han behöver ju å andra sidan inte äta just det heller så =)

Vi funderade på att köpa quorn och servera "som kyckling" - se om de märker ngt... De är inbitna köttätare och svärfar iaf är inte mkt för min förtjusning i vegetariskt. Men vore kul om man kunde "lura" honom =)

OM man marinerar i typ samma saker som man skulle göra med kyckling, kan man då få ngn att tro att det är kyckling ?
    Själv tycker jag att qourn är gott, men jag tycker inte att det direkt smakar kött =)

• Jessie76

Enligt gi så är ju inte grädde å smör å sånt "farligt" i lagoma mängder - och då är ju möjligheterna för lyxig och god mat oändliga!
    Du kan ju gå in och söka recept med lågt gi om du vill, finns både på Ica.se och tasteline.se osv osv..

Avocado är ju jättegott och bra, du kan ju fylla nån sån? Färska champinjoner, fetaost lök osv - Jättegottigott

• Drakdal

Jessie, det är som du säger bara att kämpa på och det är ju inget dåligt med att dricka mycket vatten heller. Att man kan gå upp över en dag kan ju bero på att du har mer vätska i kroppen eller vad som så det är nog ingen fara! Jag kände mig också trött i början på rivstarten men det blir bättre! Mycket bättre. Om du vill gå ner mycket och fort är det nog bra att stanna kvar i rivstarten ett tag till, men det är ju svårt att säga. Jag känner dock att jag förmodligen skulle tappa lite motivation om jag inte såg samma resultat som innan. Har kört rivstart i fyra och en halv vecka nu och det känns bra. Lycka till och kämpa på

• Jessie76

Oj, tusen tack - jag kämpar vidare...

Hur går det för alla andra?

• Miafina

Så.. nu visade det sig att svärföräldrarna tar med sig middag hit !.... Man kan ju nästan ta det som att de inte vill ha den mat som vi lagar här, men jag antar att det är deras sätt att försöka vara hjälpsamma/snälla. Nåväl, skall inte grubbla över det.... Jag kan ändå inte äta den maten som de tar med sig, så jag kan laga precis vad jag vill till mig själv =)

Annars rullar det på bra känns det som, det måste gå neråt.. kläderna börjar sitta löst, och jag har börjat plocka fram lite av de kläder som jag lagt undan för att de inte gått på eller sett bra ut på under senaste tiden.
    Fick till och med på mig en festklänning som jag inte kunnat ha på 1½ år, i storlek 44 tom.... helt absurt då jag har haft mellan 50-54 senaste tiden... töjbar iofs men ändå =)

Nu måste jag säga att jag verkligen längtar tills det är vägningsdag i veckoskiftet =)
    Aldrig förr har jag väl längtat efter att väga mig =)

HOppas det flyter på för er andra också.... Är väldigt inspirerande att se att det går bra för er... Så man känner lite "press" på sig =)

• Drakdal

Hej, har precis kommit in från en skön skidtur. Första på minst 15 år så man är ju inte direkt bra... Dock hände något olustigt i spåret:( min hund var med och sprang lös han är i vanliga fall Världens snällaste och man kan göra vad som helst med honom men han hatar rolerblades och rullskidor och tydligen skidor med... Allt gick jättebra och han brydde sig inte det minsta om mina eller min kompis skidor så jag var helnöjd. Då kom plötsligt en van skidåkare och dundra förbi oss, då började han bita mot dennes ben- pinsamt och hemskt! Skidåkaren blev rasande och det kan jag i och försig förstå. Hunden kom till mig efter att skidåkaren skirkit åt hunden men sen fick vi en rejäl utskällning. Sista biten hem fick han då vara kopplad och jag vet inte om jag vågar mig ut igen:( kan kanske åka på sjön där det inte är några skidspår så att det är liten risk för skidåkare. Förlåt om det kanske inte hörde hit.

• Miafina

Man kan ju iofs förstå skidlöparen, och hunden.. Men måste man bli såå arg.. jag menar. en hund är ju en hund ?!..

Kanske bara är jag som tänker så.. men hunden kanske blev skrämd, isf är det ju inte konstigt...

• sweet saint

halloj!!!

Hmmm.. Tungt o jobba en lördag....
    Drack lite vin (3 glas bara, men på tom mage...) igår och det vart sent..
    Sen ska man sitta här o ge bra kundservice...jo du.. lívet leker...

Men jag måste dela med mig om gårdagen...
    Var för första gången in i en bröllopsbutik... Det kändes som att man kom till himlen!!!! Helt omgiven av vackra vita klänningar! HIttade minst 10st som faktiskt var så enkla som jag vill ha det och när man kollade på priset....... Trodde det var hyrpriser men det var för försäljning.. De som jag hittade var runt 2100-2600!!!!! Hur billigt som helst ju!!!!
    Och vackra var de!! Helt plötsligt blir det ju kul med brudklänningar då man faktiskt kan få den under 5000!!!

Sen hade jag en underlig upplevelse till...
    Under de senaste dagarna så har jag kommit till insikt att hitta en ring kommer bli en omöjlighet! JA om man inte vill spendera 25000 vill säga...
    Jag har varit in på lite affärer och hittat ringar som är ok men ingen som sagt klick. Sen igår när jag fortfarande var euforisk över klänningarna så hör jag från ett skyltfönster en ring som viskar till mig: "Det är mig du letar efter" Superklick!! HAndpenningen är betald helt plötsligt!!!!! Så jag hade en bra dag igår!!! 2 av mina största orosmoment blev lösta!!
    Vem vet det kanske kommer en hälsofé och sprider lite "smalpuder" över mig så viktnedgången blir enkel...

Ja ni.. som ni märker var min dag som en saga!!

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.