• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Millan28

Miafina: Jag ville mest beklaga mig lite över min usla karaktär.....

Trollungen: Låter jättebra!! Cykling har funkat jättebra för mig iaf

• solstickan

Trollungen

Vi verkar vara på ungefär samma nivå, jag går på min orbitrek ca 30 min/dag men har svårt att låta bli sötsakerna...
    Vi kanske kan stötta varandra lite?

• Drakdal

välkomna hit alla som precis hittat hit! Jag älskar den här tråden efterom alla stöttar varandra så bra här en eloge till er alla! Jag har aldrig tidigare haft denna motivation och det känns bra att kunna/känna sig tvingad, att varje vecka skriva hur det går. det är tillräckligt peppande för mig för att inte vilja ha gått upp! Imorgon är det vägning igen så då får vi se hur den gångna veckan har gått med tanke på lite fest i frdags...

Apropå sötsuget så är det mindre nu med mindre kolhydrater än tidigare, även om jag även här får svackor ibland.

• Miafina

Millan28 - Ja då är det ju bra... man får beklaga sig...=)

Var jag som fattade det som att du sökte en anledning... Går efter mig själv, söker alltid anledningar till allt... på gott och ont...

Själv har jag kommit fram till att denna vecka skall jag tillåta mig att ha en liten platå... dvs se till att hålla mig borta från frestelser även om jag inte är helt strikt.... KÄnns som att kroppen har nått den platån ändå, så lika bra att da en mental time-out också...

Så denna vecka blir målet att inte gå upp iaf...

• solstickan

Är det någon av er som har tips på något GI-vänligt man kan ta till fikat? Min svärmor bjuder ALLTID på fika, med sockerkaka, småkakor, kladdkaka eller något annat onyttigt. (Men så gott!)
    Känns lite dumt att bara sitta där utan att äta något och det är svårt att stå emot när man inte har nåt substitut.

• Drakdal

Atkins chokladbitar finns på hälsokostbutiker och vissa större affärer på hälsokosthyllan de är dessutom jättegoda

nötter och frön av alla sorter rostade eller inte bara att välja (dock bör man inte äta för mycket med tanke på kaloriinnehållet)

goda dessertostar, ännu godare om man rullar in en bit i lite parmaskinka

• Inda

Solstickan - Jag började på 82 kg vid nyår och är nu nere på 74,8 kg. Det "enda" jag har gjort är att ändra maten och äta kolhydratfattig kost (GI-mat) samt promenader högst 2 ggr/vecka.
    Du fixar lätt att gå ner till 75 om du lägger om matvanorna!

• solstickan

Tack Drakdal!

Har sett dig på flera trådar, när är din stora dag? Eller har den varit? *nyfiken*

Blev så inspirerad an Miafina, har gått en mil på orbitreken idag. Satsar på att gå ner mellan 0,5 och 1 kilo denna veckan.

• Drakdal

jag gifter mig 6 juni, själv då?

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.