• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Trollungen

Solstickan!
    ja, hon ger bara mig det, de andra äter alla de goda bullarna å kakorna. Men visst slarvar jag ibland, man kan inte ha sån järnkoll på allt, man måste ju leva oxå ;).

• Miafina

Brud-2008 - Jo jag vet att man får muskler av bara promenader också... men det är ju såpass lite... vad jag tänkte var att ta bort den tyngre träningen ett tag... Eftersom gått har jag ju alltid gjort, bara lite mer eller mindre...

JO jag vet att måtten ändras, och det är bra, men i nuläget pga min stora övervikt är det viktigast för mig att kilon försvinner.... så kroppen inte är lika skadlig för sig själv...

Så minskade mått är trevlig, men just nu är det kilon som räknas för min del...

Stönig ? Javisst.. fullt och fast

• Trollungen

Jessie76.
    det var inte roligt det du varit med om :(, lider med dig. *KRAM* Men det var ju kul att du inte gått upp, hur gick det med din dotter? Gick fingret av?? Låter jätte hemskt, hur gammal är hon? Ska hon vara brudnäbb?
    Själv mätte jag mig i måndags och hade då gått ner 2 cm :). Sånt gör en glad!!!

• maria2006

Tjena tjejer och killar!!!

Jag letar efter den danska bantningen men kan inte hitta den. Är det någon av er som har den och kan skicka den till mig. Det vore super gulligt

• linele1

vet ju om det.. har varit med om det förr... åker ändå in i samma fälla!!

min "vackerhet" handlar det om. jag blir att definiera mig efter omvärlden altså medias defination av vackerhet.
    ser andra i min sits, rundlagda, tjocka, knubbiga kraftiga..ja kalla det vad du vill och jag tycker de är ofta väldigt vackra!! Men jag är inte vacker! nä jag är bara tjock!!!

så fel av mig för jag vet ju att jag ser bra ut trots att jag har mage och drar strl 46 el 48 eller ibland tom 50 beronde på vad för kläder som jag ska ha. Jag vet ju att jag drar till mig mäns intresse att kvinnor omkring ser mig som den människa jag är. jag vet att jag har lysande ögon och är smart. vet att jag kan trollbinda och vara intressant!!

allt detta vet jag... ändå så gör jag samma sak som jag gjort i 10 års tid...klankar ned på mig själv. jag är inte fin nog, klänningar är inte snygga på mig osv... känner ni igen det???

att jag äter nyttigt och rör på mig har jag många anledningar till. ett mål är
    att gå ned i strl. ett är att få bättre flås ett är att må bättre osv. Men inte för att jag inte är vacker som den jag är.

Eller lurar jag bara mig själv..handlar allt detta om att jag bara vill se ut och vara så som medierna och idealet säger idag. 32 år gammal i en 17 åringskropp och inte ett spår av kvinlighet och att man fått barn.!!! svårt att tro det.
    ska jag inte bära min kvinlighet med stolthet? mina veck på magen ska jag kunna visa upp och säga titta jag har burit fram två barn och den minsta är fem månader!!

var ledsen för jag inte gått ned fast jag kämpar på med minimalt med socker och massor med fiber, vatten och motion.
    Är det värt all denna vånda.!! ska livet vara så? ska jag ha dåligt samvete för jag tog en bulle när jag var på kalas igår?? helt sinnessjukt vad vi svartmålar oss. smala som tjocka,långa som korta!! bara för att vara vackra!! tror vi skulle vara vackrare om vi blev lite gladare och inte fixerade oss vid snygghet!!

• Brud-2008

Miafina:
    Jo jag förstår hur du menar, själv väger jag aldeles för mycket och vill gå ner i vikt, men försöker se det långsiktigt, har gått ner 13 kg sedan min maxvikt, det har gått sakta, men det går iallfall neråt.
    Nu ska jag ner 10 kg till i år tänkte, har gått ner 6 kg iår. sen blir det att gå ner 10 kg nästa år, och sen är jag på min målvikt, får se om ja stannar där eller går ner mer efter det.

• Miafina

Brud-2008 - Låter vettigt....

Fast jag har 40 kg kvar tills min "kan jag tänka mig vikt"... är 45 kvar till målvikten

Och jag vill vara slank och känna mig vacker när jag gifter mig om ett drygt år... Så det är i första hand en satsning tills dess... Men som jag naturligtvis tänkt hålla efteråt.

För att det skall funka med klänningen och utan stress och så behöver jag bli av med kilona till årets slut... Så visst, 1 kg ner i veckan - konstant... Det räcker... Men det kommer komma bakslag, och det kommer inte bli så mkt på slutet.. så jag måste "vinna tid" nu ibörjan... för att det hela skall gå ihop...

Och skulle det vara så att det inte går alls, och jag inte ngnstans på vägen känner att "jag är nöjd såhär".. ja då får vi flytta bröllopet framåt i tiden.

Jag har aldrig någonsin gillat att vara med på bild, och mina bröllopsfoton vill jag iaf kunna kolla på med stolthet... Skulle vara första bilden i väldshistorien isf...

Sitter just nu och försöker sätta mig in i olika program och grejer... OM jag fortsätter upp nu så får jag väl försöka följa ngn av dem.. Då finns det ju "ngn att ställa till svars" iaf, om det inte funkar....

Förlåt att jag itne är ngt trevlig nu, men jag är heligt förbannad, på mig själv, min kropp och undrar varför i h*vete jag förtjänar det här just nu.....

Och jag vet att jag inte är ensam

• Brud-2008

Miafina:
    Jag förstår precis hur du känner, har själv 20 kg att gå ner då kommer ja fortfarande vara överviktig, men jag tror jag kommer vara nöjd.
    Hade mer än 30 kg övervikt förut. Har också en nära vän som har 50 kg övervikt, så jag vet mycket väl hur det känns med mycket övervikt.
    1 kg i veckan är en hälsosam viktminskning, sen kan man ju göra dunderkurer som nutrilett eller sånt, men problemet kan vara att hålla vikten efter det.
    Jag hoppas du hittar ditt sätt, jag har hittat mitt tror jag

• Jessie76

Mormor var gammal, men pigg och klar i huvvet så det var jobbigt, men nu går vi vidare, hon hade velat det.

Jag känner så igen mig i dig Miafina! Exakt som du känner jag oxå, med bilder och allting... Kämpa på - du är en enorm inspirationskälla iallafall för mig, jag har läst varje dag och får mig alltid en tankeställare när jag läser här. Keep up the good work!

Lillans finger gick av, men det var längst ut på fingertoppen så dom kan inte göra nåt åt det. Problemet är att hon inte fick rätt vård från början, så det blev blödningar och infektioner som spökade. Därför sömnlösheten osv. Hon är 5 år och ska vara brudnäbb. (Fast då har hon hunnit bli 6 år) Grabben min som är 7 år ska oxå vara med "därframme", han ska ha hand om ringen.
    Vi har ganska många som ska stå med framme i kyrkan, men vi vill ha det så... Känns rätt liksom.

Nu har vi i två dagar jobbat med inbjudningskorten. Dom blir klara ikväll och förmodligen skickar vi ut dom imorgon... Shit vad verkligt det blir plötsligt! Pirr pirr i magen

Sen ska jag till veckan och prova klänning igen, ska bli spännande å se om hon får ta in den nåt...

Jag är ju den som ska säga förlåt för att jag skriver lååååååånga inlägg

• Brud-2008

Jessie76:
    Låter inte allt för bra med lilltösen, vad hände med fingret? lät lite oroväckande..
    När gifter ni er?

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.