• augustibrud 06

augustibrudar

Efter att ha velat fram och tillbaka med datum har vi nu bestämt oss för den 12:e Aug. Jag har i princip bara bokat lokal, var vi ska viga oss och så har jag hittat KLÄNNINGEN. Ni vet när det bara känns så rätt. :)
    Hur har det gått för er andra Augbrudar?

• Svar på tråden augustibrudar
  • Mitt hjärta är hemma

Idag har vi gjort en preliminär budget och skall strax kolla cateringfirmornas förslag. Man får något gjort varje vecka

• Chicki

Vi har oxå gjort en budget nu som vi ska kunna spricka Va och titta på vigsel ring i dag och jag hitta en som matcha min frölovnings ring jätte bra. Och på Tisdag ska vi på möte med Catering firman och se vad de har för förslag...
    Min sambos kläder är klara, väntar bara på svar om "min" kläning.
    Inbjudningskorten kommer skickas ut i Mars, ska till henne som gör dem i morgon och godkänna dem.

• Uller

Hittade inte klänningen med wow idag men ska till en annan butik på onsdag och titta. hoppas på bättre tur då

• Mitt hjärta är hemma

Nu är de fyra första inbjudningarna skickade. Hihi! Resten skickar vi i mars. Vi har oxå prel.bokat bröllopsnatten och bokat frisör/sminkös. Och ändå är det lika mycket kvar att göra. Nån annan som har mer eller mindre intressanta nyheter?

• wintersaga

Jag har bokat frisör och makeup, samma person som dessutom är billig Sedan har jag fått reda på att blomman jag vill ha i min bukett går att få tag på! *jätteglad*
    Har fått en guldring av min mor som vi antingen kan göra om eller byta in till vigselring. Min fästmans mor har erbjudit sig att bidra med kött om vi säger till i tid, de är bönder.
    Så för mig har det hänt mycket roligt

• Uller

Idag kommer de flesta inbjudningarna fram. Lite nervöst, vet ej varför. Ska försöka att ringa och försöka hyra dukar och champangeglas. Detta finns ej i lokalen vi ska vara.

• svessan

Jag har också fått två ringar av svärmor som kommer från hennes moster. Vi ska göra om dem till en fin ring. Den ena är precis en sådan jag vill ha fast vissa av stenarna är borta. Den andra full av stenar så när jag fick den började fantasin skena, men det blir nog något ganska enkelt ändå.
    Ser att det är ganska många som skickar/skickat sina inbjudningar nu. Är det inte lite tidigt? det är ju precis ett halvår. Jag är sugen men hindras av att sambons bästa kompis gifter sig två månader innan oss och dem har inte kommit ut än. Känns som man vill vänta tills deras är ute.

• BlueTopaz

Hej! Jag gifter mig 19/8 i sthlm.
    Här är nästan allt klart och inbjudningarna är beställda.. lite trist men vi behövde vara ute i riktigt god tid!

• Miss Em

Ar det bara jag som kande att det kandes som att det var EVIGHETER tills ens eget brollop nar man borjade hanga har pa BT!

Alla skrev om att snart var det dom och det bara var nagra dagar kvar till brollopet, snart gifta och sen brollopsberattelserna...(har fatt mycket bra inspiration ifran dom)

Fast nu ar det faktiskt snart vi!!
    Mindre an 6 manader kvar for varan del.

Kram pa er allihopa

• Bettan78

Ja det är helt otroligt vad fort tiden går. Det är som sagt bara 6 månader kvar tills det är våran tur. Jag tyckte det var så länge kvar när vi började planera i september. Gällande inbjudningarna var vi helt inne på att skicka dom nu i feb, mars, men tänker nog vänta ett tag till. Dom vi vet som har haft planer på att t.ex åka utomlands har vi förvarnat lite. Tyckte att det kändes lite tidigt att skicka korten redan nu. Många kramisar från mig också!

Svar på tråden augustibrudar