• augustibrud 06

augustibrudar

Efter att ha velat fram och tillbaka med datum har vi nu bestämt oss för den 12:e Aug. Jag har i princip bara bokat lokal, var vi ska viga oss och så har jag hittat KLÄNNINGEN. Ni vet när det bara känns så rätt. :)
    Hur har det gått för er andra Augbrudar?

• Svar på tråden augustibrudar
  • zea

Mitt hjärta är hemma:Du behöver inte alls känna någon stress.Efter eran lokal är bokad och klar kommer allt att flyta på..

• svessan

Vart bor ni augustitjejer? Själv bor jag i Göteborg. Vi ska gifta oss borgligt men vill ha "hela kalaset" ändå, inklusive drömklänning. Har som sagt bara fixat feststället men det blir kuvertavgift så där slipper man lite catering och alkoholpunkter. Sen köpte jag mina skor förra sommaren, långt innan klänningen var påtänkt.

Knubbsälen: jag har inte hittat någon som ska sy upp min klänning än, inte heller några tyger men imorgon ska jag iväg till ett ställe som ligger i närheten och höra vad hon tar. Rädd för att det ska bli för dyrt. Har tyvärr ingen kompis som kan sy och jag är också student. Får hålla tummarna att dem är bra.

• Miss Em

Har ar en till den 12:e augusti

Vi gifter oss kl 15:00 i Valluvs kyrka utanfor Helsingborg.

Vi har fixat:
    * Kyrka
    * Festlokal
    * Band
    * Fotograf
    * Harpist till upptradande i kyrkan och under fordrink
    * Frisor / make-up
    * Bestallt material till inbjudningar
    * Wedding favours
    * Tillfragat bestman och vardpar

Och i helgen var vi och hamtade hans kilt (m2b ar skotte). Gud vad stilig han var!

• zea

Blev lite fel där med smiley gubbar och allt,läste igenom det du skrivt lite för hastigt.Ni har ju redan lokalen fixad och som jag skrev innan, då kommer resten flyta på automatiskt.

• Mitt hjärta är hemma

Tack för det! Man får ju lite lätt ågren när man ser hur lite man gjort i jämförelse med andra. Men det är underbara bestyr, så det är roligt att ha dem kvar också.

• fru Wikdahl

Hejsan alla!
    Vi gifter oss 5 aug. i Söderhamn, Hälsingland men vi bor i Sollentuna. Vi har detta klart:
    Kyrka
    Festlokal
    Bröllopssvit
    Prel. budget
    Fotograf
    Catering
    Musik
    Klänning + skor + tiara + slöja
    Tärnor, marsalk, besman och brudnäbbar
    Toastmaster och värdpar
    Transport
    Gästlistan
    Hår o Makeup (fixar jag själv med lite assistans av vän då jag är utbildad
    hair&makeupartist)
    Boende för gästerna (ca 80st)

Ja, jag tror det var allt.. Jag älskar att planera det här och vill ha allt under kontroll. Och som tur var har vi varit ute i god tid. Vissa saker som Fotograf, musik och lokal etc var på håret att vi fick, då fler brudpar slogs om samma strax efter oss. Men vi var först :)
    Nu ska vi hugga in på inbjudningarna! Ska bli skoj.

Ni andra som gifter er i aug, när tänker ni skicka ut era inbjudningar?
    Lycka till alla.
    Kram kram

• Popis

vi skickar våra den 1 mars med tanke på semestertider...

• Miss Em

fru Wikdahl,

Bra fraga!
    Har funderat pa det med. Tankte runt mitten pa Februari beroende pa semestertider. Fast det kanns valdigt tidigt......

• zea

Mitt hjärta är hemma:Orkar inte läsa igenom alla inlägg en gång till.Bor du i stockholm?Ska ni gifta er i en kyrka?Som sagt det är alltid kul att spara lite på det roliga:)

• Mitt hjärta är hemma

augustibrud 06: Hur ser KLÄNNINGEN ut då?

Svar på tråden augustibrudar