• augustibrud 06

augustibrudar

Efter att ha velat fram och tillbaka med datum har vi nu bestämt oss för den 12:e Aug. Jag har i princip bara bokat lokal, var vi ska viga oss och så har jag hittat KLÄNNINGEN. Ni vet när det bara känns så rätt. :)
    Hur har det gått för er andra Augbrudar?

• Svar på tråden augustibrudar
  • Uller

Skickade mina inbjudningar så de komm fram igår. tidigt men vi har inte berättat för någon om bröllopet. och så har jag kopisar som bor utomlands som behöver tid på sig att planera. Vet även att många kompisar plnerar sina semestrar redan nu

• Bettan78

Nu har jag varit ute och handlat lite. Hittade halsband och örhängen idag som går ihop med skorna. Sprang förbi ett skyltfönster och där hängde de och väntade på mig. Helt otroligt. Ska ha lindblomsgröna skor och halsbandet bestod av några blommor i samma färg. Nu kan jag stryka det från min att-göra-lista.

• Mitt hjärta är hemma

Visst är det gôtt att kunna bocka av grejer. Här känns det som att planeringen stannat upp lite eftersom det är massa andra parter som måste svara för att vi skall kunna gå vidare.

Å så längtar jag efter min klänning som bör komma från Kina någon gång i mars... Utan den kan man ju inte heller kolla in smycken och ev. nya underkläder. Tsss vad tjejig man kan bli da...

• augustibrud 06

Hallå brudar :)
    Är det fler än mig som är så himla velig. Tex. inbjudningskort, det finns så många olika varianter som är väldigt fina. Frisyren, ska man ha nedsläppt, eller uppsatt? Ja som ni hör så är jag veligheten själv.
    Ville boka tid hos min frisör men hon visste inte när hon skulle ha semester :(

Måste säga att jag blir grymt imponerad över att ni andra har kommit så långt i planeringen. Jag har:
    # vigselplats, festlokal
    # präst
    # tärna, bestman
    # gästlista
    # klänning
    # fotograf
    Känner att inbjudningskorten hänger över mig, har ni andra aug brudar dem fixade?

• Mitt hjärta är hemma

Nix. Inte klara. Gjorde ett halvt idag. Bara 74,5 kvar... Svårt att göra dem innan alla tider är spikade.

• Bettan78

Här är det en till som är lite velig. Inbjudningskorten tyckte jag oxå var himla svårt att bestämma sig för. Slutade med att jag gör dom själv. Har ungefär hälften kvar att göra. Och som sagt frisyren, har ingen aning hur jag vill ha den. Det finns ju en miljon olika varianter som är jättefina. Från det ena till det andra, jag var in på resebyrån idag för att höra mig för om bröllopsresan. Den kommer förmodligen att gå till Thailand men vi vet inte riktigt vart i landet.

• BlueTopaz

Vi har spikat:
    *Kyrka
    *Festplats
    *frisör/ smink (tror frisyren är klar?)
    *fotograf
    *klänning
    *skor och tillbehör (exkl slöja)
    *kläder till m2b
    *Inbjudn. + annat tryckmtrl på tryckning
    Provsmakning av meny på g.
    Underkläder ej klart

Tycker på sätt och vis det är ganska trist att vara så klar. men mkt krävdes då inbjudningarna måste gå ut så här tidigt..

• GoaSmulan

Vi har spikat:

- Kyrka
    - Festlokal
    - Blommor
    - Klänning (ska bara sys)
    - Inbjudningskorten redo att skrivas ut
    - Skor köpta
    - Frisyr/smink göres själv
    - Tårta (ska bakas själv)

En del kvar att bestämma annars är det bara att avvakta för att göra det som ska göras.

• Karin69a

Ännu en 19/8 i Skåne, Trollenäs slott. Har fixat:
    - Kyrka, präst
    - Festlokal
    - Fotograf
    - Transport
    - 1/2 klänning...
    - Brudkrona
    - Frissa, smink
    - Bröllopsnattbokning ...på gång
    - Bröllopsresa till Alcudia (med barnen)
    - Gästlista klar (de flesta är förvarnade)

Känner mig efter med inbjudningskorten. Hur brådis är det med att boka hyrkläder till mannen, nån som gjort det? Någon firma påstod att det kan bli mycket som är upptaget annars.

• Karin69a

Bettan78
    Dina gröna skor låter jättefina! Har du någon bild du kan dela med dig av? Jag funderar lite på annat än vita skor, då jag vet att de efteråt aldrig blir använda...

Svar på tråden augustibrudar