• augustibrud 06

augustibrudar

Efter att ha velat fram och tillbaka med datum har vi nu bestämt oss för den 12:e Aug. Jag har i princip bara bokat lokal, var vi ska viga oss och så har jag hittat KLÄNNINGEN. Ni vet när det bara känns så rätt. :)
    Hur har det gått för er andra Augbrudar?

• Svar på tråden augustibrudar
  • Uller

Vi ska ha vigseln ute men festen inne i en lokal.

Hoppsas på vädrets makter.

Behöver få tag på någon som kan spela keyboard eller el orgel eller någon annan typ av instrument till ingångsmusik.

Kan man ha bandspelare annars, är inte det lite B?

• wintersaga

Uller

Har ni ingen i bekantskapskretsen som kan spela gitarr? Är ju inte så krångligt att ta med och ha ute som en keyboard.. Eller fiol/violin...

Jag skulle för min egen del föredra att någon spelar något instrument än att ha bandspelare..

• Uller

Vintersaga: Om man ska ha någon som spelar gitarr har du något tips på någon typ av ingångsmusik som skulle passa.
    Själv har jg totalt tomt i hvuvudet på sådana ideer

• wintersaga

Uller

I princip all sorts musik går ju att spela på gitarr, även klassisk musik. Ta någon/några låt/ar ni gillar och be en vän spela de för er på gitarr så ni får höra hur det låter..

• Mitt hjärta är hemma

Skönt. Har idag fått iväg förfrågningar till massa cateringfirmor samt frågat och fått ja av vår toastmadame.
    Även fotograf på g, hoppas han inte skall göra något med familjen den dagen, annars är han "vår".
    En prel gästlista är klar (fy vad hemskt att göra gästlista!) och bordsplaceringen på "honnörsbordet" fixad på bra sätt.
    Hur går det för er andra?

• Uller

Har gjort färdigt mina inbjudningskort idag. Har kvar att skriva adress på alla pust! oh se till att rät inbjudan i rätt kuvert, man vill ju inte att något ska bli fel.

Ska ut och titta efter klänningar på lördag. Har lite ideer men man vet ju inte vad som ser bra ut på ens kropp innan man tittat och provat.

Tänkte att jag skulle posta inbjudningarna snart. Hur gör ni andra det när skickar ni era?

• GoaSmulan

Våra inbjudningar är klara att skrivas ut, men ingen idé riktigt än då vi ska avvakta ett tag till innan vi skickar dessa. Men adresser är också klara att skrivas ut på kuverten.

• GoaSmulan

Skickade lite snabbt. Det som står på tur nu är att bestämma fotograf och boka denna. Samt provbaka tårtan till den blir perfekt. Undrar hur det ska gå med viktminskningen då!

Beställa tyg och mönster måste jag snart göra med.

• Uller

Knuffar upp oss lite

Hur går det för er alla med planeringarna.
    Ska ut och prova klänning imorgon. Hoppas man hittar något man gillar.
    Tänkte skicka ut inbjudningskorten på måndag då har de flesta dem på alla hjärtans dag

• Bettan78

Här går allt bra. Känns som man har det mesta under kontroll, än så länge är det bäst att man tillägger. Det blir väl mer att stå i när man närmar sig augusti. Jag fick hem mina skor igår. Färgen var väl inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Men dom var riktigt fina ändå, måste prova och se om dom passar till klänningen bara. Och idag kom avin om att min korsett ligger och väntar på mig på ICA. Spännande att se om den passar. Det måste vara skönt att ha inbjudningskorten klara. Jag håller på för fullt med att försöka få mina kort färdiga.Tänkte skicka ut dom någon gångi mars.

Svar på tråden augustibrudar