• augustibrud 06

augustibrudar

Efter att ha velat fram och tillbaka med datum har vi nu bestämt oss för den 12:e Aug. Jag har i princip bara bokat lokal, var vi ska viga oss och så har jag hittat KLÄNNINGEN. Ni vet när det bara känns så rätt. :)
    Hur har det gått för er andra Augbrudar?

• Svar på tråden augustibrudar
  • Bettan78

Karin69a
    Fick idee´n härifrån BT med alternativa färger på skorna än vit. Fastnade för ett par skor som en annan tjej här funderade på, så jag tog och skickade efter dem från www.laredoute.se/

• CTS

Hej alla brudar

Visst börjar listan bli lång på vad man har fixat och bokat

Själva var vi och pratade med dom som har lokalen och maten igår och det känndes väldigt bra när vi gick där ifrån. Helt klart har vi med proffs att göra
    Så nu är följande klart:
    * Kyrkan
    * Lokalen
    * Musiken - live band
    * Trubadur till "all"sångerna
    * Blommor + övrig dekoration
    * Transporter på våran stora dag= vit Limo
    * Hotell för bröllopsnatten
    * Frisören inkl. makeup
    * Klänningen köpt och upplagd
    * skor
    * Tärnklänningen köpt
    * Inbjudningskorten (ej postade)

• augustibrud 06

Är det många som sk aåka på bröllopsresa direkt efter bröllopet?
    I sådanna fall vart bär det av?
    Vi kommer att önska oss presentkort i bröllopspresent till resa, så för våran del blir det väl till julen någongång :)

• Bettan78

Vi kommer att åka på bröllopsresa, inte direkt efter, men någon gång i november, december blir det nog. Vi vill till Thailand men är lite fundersam på hur vädret är där nere då. Annars funderar vi lite på Antigua men då är priset är ett annat. Vi har oxå önskat oss bidrag till resan så vi får se vart i världen vi hamnar.

• Karin69a

Vi gifter oss på lördan och åker iväg på tisdagen tre dar efter. Känns lagom, för då hinner vi och barnen hämta oss efter festen.... till Mallis, Alcudia blir det två veckor på fyra+stjärnigt hotell vid stranden. "Turistigt" men bekvämt räknar jag med....

• augustibrud 06

Bettan 78
    Vi har också Thailand i planerna, Dec hade passat oss bäst (skola, jobb) men det är den dyraste perioden har jag hört.
    Så nu lutar det åt efter jul någon gång.

Kommer ni att boka resa innan ni vet hur mycket ni får i "bidrag"?
    Tips någon, vad är billigast boka långt innan eller en två månader innan man åker?

• CTS

Vi ska åka till Thiland är det tänkt, då min m2bs bror har en lägenhet där och vi får bo gratis.
    Men för ett par dagar sen uttryckte våran toastmaster + tjej att dom gärna följer med om vi ska åka direkt efter bröllopet (och det va inte tanken då det inte är rätt period i augusti) så deras förslag va att åka till Portugal till något lyx hotell istället.....hmmmmm..... vi är kluvna hur vi ska göra..
    Vi har dessutom önskat oss pengar till bröllopsresa och inga andra bröllopspresenter....

• augustibrud 06

CTS
    Det låter kul att åka med ett annat par. Jag och min sambo funderar på att åka med ett kompispar till Thailand på vår bröllopsresa. Det har blivit många kommentarer om att folk tycker att det är konstigt men för oss känns det bra:)

Känner du till mycket om Tahiland? Hade behövt lite tips osm vilka ställe som fungerar att åka till feb mån?

• BlueTopaz

Augustibrud 06: Vi har varit i Thailad (jag en gång och min m2b två gånger) och vi ska även dit på bröllopsresan. Vilken typ av resa är du ute efter, alla ställen i thailand är ju speciella på sitt sätt..
    Fabruari är förövrigt bäst vädermässigt i Thailand =)

• augustibrud 06

Blue Topaz
    Det låter bra :)
    Vi ska sätta oss ner alla fyra och diskutera vad vi vill ha ut av resan. Kan tänka mig att vi varvar storstad, lugnt behagligt ställe. Har ni bokat paketpris eller endast flygstol? Hur långt innan rek. du att boka för att det ska bli billigast? Tack:)

Svar på tråden augustibrudar