• augustibrud 06

augustibrudar

Efter att ha velat fram och tillbaka med datum har vi nu bestämt oss för den 12:e Aug. Jag har i princip bara bokat lokal, var vi ska viga oss och så har jag hittat KLÄNNINGEN. Ni vet när det bara känns så rätt. :)
    Hur har det gått för er andra Augbrudar?

• Svar på tråden augustibrudar
  • gnizz

Vi skickar ut inbjudningarna i mitten av april också.

• Esprie

Hej hej !!! Augusti brud här, 26 för min del :D
    Har bokat : Kyrkan, festlokal, band, frisör(+gör make oxå), hans kläder, min klänning håller på att sys upp, häst o vagn, catering, fotograf, hotel till bröllopsnatten, bröllopsresa till grekland den 29/8,skor är köpta.

Näbbar (2st) är tillfrågade och sagt ja, tostmadame & värdpar är utsedda:D

Ringarna är utsedda och vi har fått ett bra pris men de är inte beställda än, floristen har jag ett första möte med nästa vecka,
    solisten till kyrkan ska vi prata med i helgen :D

har jag glömt nått?

Hoppas jag oxå får vara med här inne , ser att de flesta gifter sig före mig(oss)

• SnartW

Vi har också kommit en bit i allt planerande. Jättekul!! tycker jag. Detta har vi hittills fixat.
    Kyrka, festlokal, catering.
    Frissör inkl smink.
    klänning, skor och smycken. Ringen har jag inte beställt än men sett ut modellen.
    Fotograf.
    Gästlistan, inte riktigt klar än.

• Tesze

Hej augustibrudar!

Vårat datum är samma som många här, 12:e augusti. Vad roligt att så många gifter sig på samma datum :) .

Vi har bokat:
    -Solna kyrka
    -Festlokal
    -Hår och make up till mig och tärnorna
    -Utsett tärnor, bestman och toastmadame, toastmaster.
    -Jag har lagt handpenning på en Maggie S.-Chandra klänning.
    -Vi har valt bil men inte bokat ännu.
    -Fotografen är fixad.
    -Vi har valt resemål till bröllopsresan, Sicilien, men inte bokat ännu.
    -Nästan helt spikat gästlistan
    -Börjat planera inbjudningskorten, idétorka!
    -Kollat lite på ringar men inte bestämt än.
    -Halvbokat solist till kyrkan.

Jag tycker vi kommit långt men ser att det är många av er som kommit mycket längre.

Kul att läsa om det går för er :)

/Tesze

• BlueTopaz

Vi skickadeut inbjudningarna för nästan 2 veckor sedan. men vi ska ha tvådagars oxå(19e).
    Funderar oxå östra thailand. =)

• Tenna

Gifter mig 5:e Augusti, har inte kommit lika långt som ni i planeringen...

• Mitt hjärta är hemma

Hej! En 12-augustiare här. Nästa fredag skall vi prova cateringfirman vi tillslut bestämde oss för. Min klänning har kommit från Kina och behövs sys om lite för att jag inte skall ramla ur den. Sju personer har redan tackat nej till bröllopet trots att vi inte kommer skicka ut de officiella inbjudningskorten förrän i april... (dvs extra "viktiga" personer som vi förvarnat som ändå hunnit boka upp sig...)
    Musik tänkte vi fixa när vi ser vilka gäster som tackat ja. Tänkte nämligen önska oss musik i present istället för grejer. Hoppas de inte misstycker.
    Nu letar jag lite passivt efter krona och underkläder och något värmande att ha över axlarna som skall passa klänningen.

• BlueTopaz

Mitt hjärta: Tror du man behöver ha ngt över klänningen i augusti? Jag har kallt räknat med att inte behöva det..

• BlueTopaz

Är du nöjd med kina klänningen annars måste jag ju fråga oxå? Vart har du beställt den och vilken?

• Mitt hjärta är hemma

Blue Topaz: Mja... Jag är en såndär som fryser hela tiden, ute som inne. Fryser också nästan alltid efter jag har ätit. Och äta kommer vi göra på vårt bröllop. Är ute efter något som kanske mer skyddar mot drag än som värmer iochförsig.
    Klänningen är från China-ekt på E-bay. Den är vit med blommor på...

Svar på tråden augustibrudar