• augustibrud 06

augustibrudar

Efter att ha velat fram och tillbaka med datum har vi nu bestämt oss för den 12:e Aug. Jag har i princip bara bokat lokal, var vi ska viga oss och så har jag hittat KLÄNNINGEN. Ni vet när det bara känns så rätt. :)
    Hur har det gått för er andra Augbrudar?

• Svar på tråden augustibrudar
  • svessan

GoaSmulan: Vi har lite samma problem. Vi har friidrotts EM här i stan den helgen. Man vi la böllopet då i alla fall. Där vi ska vara påverkar det inte oss, men hotellen är helt fullbokade verkade det som. Det är inte så jätte många som behöver bo på hotell så vi hoppas att det kan lösa sig på annat sätt. Det som däremot kan vara problem är att vi funderar på att gifta oss någonstans offentligt, utomhus. Är rädd för att staden är knökad(på ren göteborgska) då. Fast det kan ju inte vara folk i hela stan, och dem håller sig säkert rätt centralt...eller?

• GoaSmulan

Här är det centralt som festligheterna är. Ingen av gästerna behöver bo på hotell, men däremot vill väl kanske vi göra det.

• Uller

Svessan:
    Har inte funderat över ljudanläggningsbiten än, men det var bra du frågade om det. Måste kolla upp det

Vi ska gifta oss uppe på en hojd med utsikt över Dalälven. det blir ca 60 gäster

• wintersaga

Jag förstår inte hur folk lyckas hålla nere gästantalet. I och för sig så har min blivande stor släkt så bara hans närmaste släktingar som han har kontakt med är 50 personer!

• Bettan78

Hejsan. Vi har också problem med att hålla ner antalet på gästlistan. I går kväll satt vi och tittade över listan men i stället för att ta bort någon så kom vi på fler som vi vill bjuda. Från det ena till det andra, var till min frissa igår. Fick då reda på att hon ska ha semester den vecka som jag ska gifta mig. Så nu måste jag ut och leta reda på en ny. Och jag som tycker det är svårt i vanliga fall att hitta någon frisör som man blir nöjd med.

• Bettan78

Hejsan alla augustibrudar!! Hur går det för er med planeringarna? Själv har jag nu äntligen hittat och bokat en frisör som också sminkar och hjälper en med påklädningen. Ska nu sätta mig och forsätta "klippa och klistra" ihop inbjudningskorten.

• nellie06

:)Jag gifter mig oxå den 12 augusti

• GoaSmulan

Jag har fått klart med datum och tid så nu är det den 12 augusti kl 13 som gäller. Kyrkan är bokad, lokal är bokad, frisör behövs ingen (fixar frisyr mm själv).

• nellie06

Vi kommer att vara ute i vår trädgård. Så jag hoppas verkligen att vi har vädergudarna på vår sida.

• Bettan78

Vi tänkte också att vara ute först. Skulle vara mysigt med ett riktigt sommarbröllop "ute i det gröna" men det blev att vi hyrde en lokal till sist. Vi får verkligen hålla tummarna att vädret är på vår sida, den 12 augusti.

Svar på tråden augustibrudar