• augustibrud 06

augustibrudar

Efter att ha velat fram och tillbaka med datum har vi nu bestämt oss för den 12:e Aug. Jag har i princip bara bokat lokal, var vi ska viga oss och så har jag hittat KLÄNNINGEN. Ni vet när det bara känns så rätt. :)
    Hur har det gått för er andra Augbrudar?

• Svar på tråden augustibrudar
  • Mitt hjärta är hemma

Oxå 12:e augusti!
    Har än så länge...
    *tillfrågat tärnan
    *köpt skor
    *beställt klänning
    *bokat lokal

Innan vi har slutbekräftat lokalen är det dock lite svårt att gå vidare.

• Bettan78

Himla roligt att så många har hittat hit. Visst är det skojigt att få sitta här och ta del av andras planeringar och kanske dela med sig av sina egna. Har nyss skickat efter material för att göra inbjudningskorten. Tänkte först att beställa färdiggjorda med tryck och allt, men det kan kanske vara kul att knopa ihop egna. Sen var det ju lite billigare också. Imorgon ska jag ta itu med maten, vet inte än om vi ska ha trerätters eller buffé. Vore kul med tre rätters, men då måste jag ha tag i några som vill servera. Det är lite man ska tänka på, men roligt är det.

• Popis

Det är ju hur kul som helst att planera :D

Jag bidrar gärna med tips och mina idéer...

• Mitt hjärta är hemma

Samma här, fastän vi knappt börjat, var inte så länge sen vi förlovade oss. Nån annan som gifter sig i Sthlm?

• zea

Vi kommer gifta oss i stockholm kl 15.00

• knubbsälen

Svessan- Jag ska också sy upp klänningen, min kompis gör det, men ajg letar tyg och inspiration. Vi är också studenter båda två och har en budget på ca 18000, vi kommer ha ca 120 gäster. Hoppas det går vägen!
    Svessan- har du tittat på tyger? vem ska sy?

• Didido

Hejsan! Här är ännu en 12 augusti brud! :) Vi gifter oss i Kroppskyrka (strax utanför Helsingborg)
    Detta har vi ordnat än så länge:
    * Kyrka
    * Lokal (där allt ingår utom dricka o tårta)
    * Fotograf
    * Bestman, tärna och näbb
    * Nästan bestämt oss för vilket inbjudningskort vi vill ha.
    * "Ordnat" sömmerska till alla kläder.

Jag har en "akut"-lista med på saker som måste fixas snart:
    * Modell på klänningen + tyg
    * Efternamn, vi ska ta ett nytt eller ett som finns i släkten.
    * Inbjundingskorten måste snart vara färdiga.
    * Boka frisör och sminkös.

• T-C

Vi gifter oss också den 12:e aug i sthlm. Klockan 15:30

Jag tycker vi har kommit jättelångt, men det verkar de flesta här också ha gjort.

Klart är:
    kyrka
    lokal
    allas uppgifter (som tärna, toastmaster etc)
    catering
    meny
    fotograf
    frisör
    make-up
    solist
    klänning
    skor
    näbbkläder
    transport från kyrkan

Men det finns mycket kvar att fixa

Vi är 75pers vilket verkar vara rätt stort.

zea:
    Jag ska göra klart inbjudningarna på lördag med mina kompisar, sen ska min blivandes syster skriva alla inbjudningar, så vi tänkte skicka ut dem strax före påsk, i början på april.
    Trodde det var lite tidigt om man tittade på alla planeringshålltider. Men många planerar ju sommarsemester vid påsk, så vi tyckte det var lika bra!

• zea

T-C

Jag som trodde att vi hade kommit långt i våran planering,men icke sa nicke Vi kommer göra som er istället och skicka inbjudningarna i april.Glömde skriva att tärnorna och marsalkerna är tillfrågade och sångarna i kyrkan är också bokade.

• Mitt hjärta är hemma

Oj vad långt ni kommt allihopa! Borde jag få panik? Vi har i princip inte fixat någonting utom lokal (vilket är förutsättningen för resten av planeringen). (Se ovan för den som orkar.)

Tycker det skulle vara kul att träffa andra 12-augustitjejer!

Svar på tråden augustibrudar