• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • lillabunny

Håller med ~emma~, få hit de andra hit till "ursprungstråden"!

Vart skulle ni vara ~emma~? Överskred ni budgeten med mycket? Vad blir det för meny nu då? *nyfiken*

• jajj@

Vi kanske ska fråga smurfen eftersom det var hon som startade den andra tråden. Man kan ju bara lägga en hänvisning i den till den här istället eller nåt.

• ~emma~

Nej det var inte så farligt. Menyn är inte 100% spikad än, men det blir bara två rätter (eftersom vi kommer att ha tårtbuffé efteråt). Men ungefär så här:
    Fördrink: somrig vodkadrink (faktiskt ej champagne, haha)
    Förätt: Vit och grön sparris, färskpotatis, basilikabalsamico, sallad.
    Huvudrätt: Gnocchi (stavning), kycklingsaltimbocca, foccacia, tapernade, bönsallad med tomat och mozzarella, melon.
    Mellandrink: Limoncello.
    Kaffe med avec.
    Senare vickning, korv med bröd.
    Kuvertpris 450 kr för detta, fast billigare om man inte dricker alkohol. Tårtan står vi själva för (har en släkting som är bagare).

• lillabunny

Låter kanonbra! Bra pris med tycker jag! Vart var det ni skulle vara?

• hjartat73

Jo, vi frågar *Smurfen* om hon kan tänka sig att flytta över till denna tråden....fast *Smurfen*s tråd handlar om att träffa nya vänner och denna om mer giftermål fast vi har ju kombinerat det *skrattar*.

• ~emma~

Ja vi är vänner som ska gifta oss :D

lillabunny - vi ska vara på Idala gård utanför Trelleborg. Jättemysigt!

• ~emma~

Åh, idag är våra ringar färdiga, men vi hinner inte hämta dem förrän imorgon (sambon är på innebandyturnering idag). Lite smått störigt! Är nyfiken ju :D

• hjartat73

Åh så roligt ~emma~ väldigt nyfiken är även jag.....hoppas du kan ta foto och visa på fikan eller lägga ut på din sida *ler*.

• lillabunny

Fattar att du är nyfiken! Tar fram min ring och tittar på den, ofta! Idala gård verkar supermysigt, ska ni ha många gäster?

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2