MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
är man inte så blir man ju beroende! vilket härligt pepp och massa bra tips. I like! vi hörs! kram
fine - vi har varit på Steens och frågat (ej provat) och där kostar det ca 3 500 kronor att hyra vilket jag förstått är ett ganska så vanligt pris. Sen så tycker jag att märket Cavalier är så himla fint så vi gick in på Brud och Fest på Hornsgatan. Där kostar den svarta frockcoaten ca 2 000 kronor att hyra och vill man ha en färgad kavaj ca 2 500 kronor.
Alla ni nytillkomna skriv in er här så har vi lite koll (om det nu går) på alla som är här inne på tråden.
Välkomna!
6 hellan_jkpg, Jönköping
6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
6 mialisa, Gimo, Uppsala
6 Meeela, Finland
6 majbruttan, Åmål
13 Emmie75, Göteborg
13 Joppidopp, Stockholm
20 Lapinette, Mariefred
20 FiaMia, Dalsjöfors
20 frueriksson, Delsbo, Hälsingland
20 cajsan, Roslagen
24 kattkatt, Gävle
27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
27 Telan, Uppsala
27 msbine, Helsingborg
27 m_ia, Karlstad
27 pirr i magen, Ljungby
27 Cattis28, Tibro
27 lillabunny, Skåne
27 Pumbaalina, Halmstad
27 Kotte, Enköping
27 Vårbrud76, Halmstad
27 annaglitter, Ersta, Stockholm
27 Peon, Stockholm
27 köj, Stockholm
27 Mayfly, Umeå
27 Fine, Stockholm
27 Sprallig, Lund
annaglitter - gifter ni er i kapellet vid Ersta sjukhus??? Har hört att man endast får gifta sig där om man jobbar eller känner någon på Diakonia. Tycker det kapellet är helt underbart och var absolut nummer ett om vi hade valt att lägga vigseln i Stockholm.
Oj, oj, oj vad ni har varit skrivflitiga idag! Välkomna alla nytillkomna!
Idag har jag provat underkläder heeela dagen. Och tänka sig, jag hittade riktigt snygga grejer. En bustier att ha under klänningen som satt som gjuten på mig. Kan till och med ta av axelbanden om jag vill och den sitter ändå perfekt, brukar ha svårt med det annars. Sen hittade jag också en torselett (eller vad det nu heter) att byta om till på kvällen - för halva reapriset!!
För min del blir det nog både tiara och slöja, samt halsband. Tiaran tänkte jag göra ett försök att göra själv, har köpt lite pärlor och smycken att använda till det. Får väl se hur slutresultatet blir innan jag bestämmer mig. Jag har lagt undan en halvlång slöja tillsammans med klänningen som har en liten broderad kant. Halsband håller jag på att leta efter, vet inte riktigt vad jag vill ha.
Vi tänkte vänta på de nya hjärtfrimärkena innan vi skickar ut inbjudningarna.
Min slöja kommer att vara lång, nästan lika mycket släp på den som på klänningen. De e min mammas gamla slöja, den har även suttit på dopklänningen som jag, min syster, mina två kusiner och min systerson är döpta i. Så den är mitt "något gammalt"...
Jag vet inte riktigt vad mitt "något gammalt" ska vara. Det finns ingen gammal släktklenod som kan komma till användning tyvärr.
msbine: Kul att kunna använda slöjan till hela familjen.
Telan - vad är det för hjärtfrimärken som du talar om? Nu blev jag nyfiken!
Lapinette: Jag var in på posten i förra veckan för att kolla vad det fanns för frimärken, ifall man ville ha nått speciellt och det behövdes beställas eller så. Men de har de mesta hemma och i slutet på januari (27:e tror jag) så kommer det ett häfte med frimärken med hjärtmotiv på. Bra va.
Annars var det vanligt med blommotiv för bröllopsinbjudningar.
Hej Alla Maj-brudar !
Här kommer en till som ska gifta sig i Maj:)
Kul att se fler som har valt samma månad.
Jag och min M2B skall åka till Las Vegas och gifta oss i Gran Canyon - jättespännande !