• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • lillabunny

Likadant hemma hos oss... Är inte heller så intresserad av teknikprylar medan han inte är så intresserad av planering... Tur man kan kompromissa! :)

• Telan

Jag har verkligen funderat på det där med ringarna. Eftersom jag jobbar mycket med händerna så kan jag inte ha nån ring som står upp och sticker ut för mycket. Därför har jag valt att istället ha tre ringar så blir det ändå lite mer maffigt.

Vi ska också ta tag i m2b's kläder snart. Samma här, han har ofta kostym på sig på jobbet och vill därför ha nått annat nu. Det lutar nog åt frockcoat fast mörk med antingen guldaktig eller vinröd väst. Vi får se vad som finns.

Idag är jag ledig - hurra! Ska ner på stan och leta underkläder tänkte jag, det ska bli spännande.

• Lapinette

Fine - tror ingen av oss här inne har skickat sina inbjudningar än. Jag jobbade hårt med dem i höstas för att vi skulle bestämma oss hur dem skulle se ut och sen har det projektet bara legat. Kom faktiskt knappt ihåg hur dem såg ut så var tvungen att ta fram mitt provex för en vecka sedan.

FiaMia - tror jag väljer mellan 3 olika ringar, den ena är en överlappning med en rund sten, den andra en smal alliansring (så som även du har tittat på) och den tredje en slät ring med en diamant i (som inte står upp). Tycker att det sistnämnda är enkelt och fint men jag har redan en sådan ring (första julklappen) så den går nog bort och tyvärr kan vi inte använda den ringen jag har då den inte är rund heltigenom (svårt att förklara).

Jaquetten är bokad! Dock får vi se om vi ändrar oss när han ska dit och prova igen i februari. Cremevit eller svart...fast det var himla tjusigt med vitt och passar bra till min klänning...hur nu den kommer att se ut!

• lillabunny

Min blivande har också ofta kostym på jobbet, men ahn tyckte att det var roligare att ha en sprillans ny kostym i lite finare variant tillsammans med väst och plastrong (det har han ju inte på jobbet!:)) Vi ska ha festen för vänner o släkt senare, så då vill vi kunna ha våra bröllopskläder på igen! Blir dyrt om man ska hyra allt två gånger... Det viktigaste är att hán känner att det känns rätt och att han känner sig fin. Oavsett vad valet faller på.

• Lapinette

lillabunny - självfallet ska han ha det han känner för. Jag skulle absolut kunna tänka mig min blivande i en snygg svart kostym på bröllopet.

Jag föreslog en ny kostym till min blivande men han tyckte själv att det var lite trist. Tog honom då till en uthyrningsaffär så han fick prova lite. Tror han kände sig fin då han står så rak och stolt på korten (tog kort med mobilen). Det är så mycket som fokuseras kring oss brudar denna dag så det var trevligt med lite provning och diskussioner om hans kläder för en gångs skull.

• msbine

Kommer att skicka ut inbjudningarna nu i slutet på januari, så jag tror att Fine kommer att vara först ut med inbjudningarna :)

• Lapinette

och vi till allahjärtans! Börjar bli tjatig på min blivande om översättning men han är ganska lat av sig och jag blir tokig när inget händer!

• Mayfly

Vad ska ni ha för smycken? Jag tror att det blir tiara + halsband för min del. Jag har inte sett ut något, men vill ha ett längre halsband med pärlor som viras flera varv. Det kanske börjar bli omodernt nu (?)men jag tycker det är så fint. :)

Har ni några bilder på smycken som ni ska ha? Är det någon av er som ska ha slöja?

• msbine

Ska ha tiara, slöja och halsband. Vet inte riktigt vad för halsband, antingen blir det ett kors eller något annat litet.

• Lapinette

hi, hi...halsbandet är bestämt sedan länge. Fick ett jättevackert pärlhalsband av min släkt i Japan när jag var där och hälsade på för ca 15 år sedan. Sa då att detta ska jag ha när jag gifter mig och det ska jag! Så pärlhalsband runt halsen sen har jag lånat pärlörhängen som hänger av mamma och så har jag köpt en liten tiara...mer som ett diadem med pärlor och stenar.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...