• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • msbine

Min tiara är åxå väldigt smal om man kan säga så. Väldigt enkel. Har ett väldigt högt hårfäste, så sätter man något med höjd på ovanpå huvudet ser jag ut som om jag håller på att bli skallig :) Så det fick bli en smal tiara istället...

• FiaMia

Jag ska både ha tiara och slöja. Tiaran är låg med strass-stenar och ser ut som en liten krona, kanten på slöjan har också strass-stenar! Sedan ska jag ha hängande örhängen från Dyrberg & Kern, dom passade perfekt; högst upp på hänget är en liten prinsesskrona (som är vårt tema) sedan kommer en hjärtformad strass-sten och därefter en liten pärla, superfina! Sedan ska jag ha ett armband i samma serie med stenar och pärlor! Sedan blir det inga fler smycken (förutom ringarna då!) så att det inte blir för mycket!

Istället för ett bröllopspar på tårtan ska jag knåpa ihop en prinsesskrona med hjälp av ståltråd och pärlor. Tänkte åka till Panduro någon dag och kolla om dom har fina pärlor där!
    Är kul när man har ett genomgående tema, blev först av en slump just en prinsesskrona. Först att ringen heter Princess och sedan när jag hittade örhängena, då blev det ju givet Sedan knåpade min m2b ihop ett jättefint monogram med en krona i också + ett hjärta! Efter att inbjudningarna är utskickade så tänkte jag lägga upp vår bröllopssida, så då kan får ni se hur jag menar (lite svårt att förklara..)

• lillabunny

Jag ska varken ha tiara eller slöja... Men det är så fint!

Har inte sett ut några smycken ännu, men jag tänker mig ett längre pärlhalsband som jag knyter runt halsen... Får se när klänningen är klar så man har den och prova med...

Vad kul Lapinette att din blivande verkade känna sig så fin på provningen! Det blir nog kanon!

• Lapinette

lillabunny - han säger det inte själv men det syntes på hans sätt att stå, så rak och stolt.

Jag vill ha mitt hår väldigt enkelt och hade tänkt att endast ha lite lösa pärlor i håret men såg sen på bilden av frisyren jag vill ha att hon har en låg tiara. Vi ska prova oss fram (provuppsättningen).

FiaMia - låter fint med prinsesskrona som tema. Själva har vi band i rosa och pärlor som tema. Går igen i inbjudningar, bukett, troligen ett rosa band i midjan på min klänning, på tärnorna, dukningen etc ..och så lite limegrönt till det (i brudbukett och ljusen på bordet).

• Mayfly

Åå det låter jättefint, alltihop! :)

Jag tycker det är vansinnigt snyggt med slöja, men det måste passa till klänningen också så jag har inte riktigt bestämt mig.

Det finns så mycket som är fint.. jag har så svårt att bestämma mig. :)

• mialisa

Kul att många verkar gilla pärlor! Jag med, det är med i vårt tema, tillsammans med vitt, champagne/creme och cerise. Har pärlor i inbjudningarna och på något vis i dukningen, vet inte hur än. Jag kommer inte ha varken tiara eller slöja, men pärlor i håruppsättningen och ett flerradigt pärlhalsband från Per Borup. Hade ett från min mormor (som inte finns längre) som jag jättegärna ville ha, men det är liksom gulnat och passar inte färgmässigt med klänningen..

Förresten.. vi kommer skicka inbjudningarna nästa eller nästnästa vecka, så vi är nog också lite tidiga ;)

• cousin it

Är det någon här som inte bokat in fotograf än och som skulle vilja ha en heldagsfotografering men som tycker det e för dyrt? Jag har i så fall ett bra tips!

m_jnssn@yahoo.co.uk

• Mopedvin

FiaMia: jag är från Borås men bor i Gävle.

Alla: är det ingen som har en bild på sina smycken, vet inte alls vad jag skall ha ännu! Var i alla fall och provade klänning och den här blir det... fast i Ivory:'
    www.parisette.com/bilder/fest/Evening_wear_06/1401_front_stor.jpg och skor.... jag som inte tänkte köpa skor men nu när jag har tittat... å. Har varit jätteupptagen idag på jobbet och inte hunnit vara inne här...suck, börjar bli beroende av BT:)

• msbine

kattkatt: Beroende av BT har vi andra varit lääääääääänge nu

• msbine

kattkatt: Jättefin klänning förresten!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...