MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
fine - man kan hämta kläderna på torsdagen och lämna tillbaka på måndagen (det står på hemsidan 3 dgr men tjejen i butiken sa torsdag-måndag). Superbra så han hinner prova och kolla efter så att allt stämmer. Glömde skriva (min pojkvän nämnde det nu) att man måste köpa den lilla näsduken. Har faktiskt inte frågat vad den kostar men det är säkert en struntsumma. Här kommer adressen och hemsidan:
Hornsgatan 132
www.brudochfest.se
lillabunny - vilket superpris du får dina blommor för! Jag som var så nöjd med 1 000 kronor för min bukett. Fast å andra sidan ska jag nog ha minst 5 olika sorters blommor, pärlor och band i min bukett. Jag hade faktiskt kalkylerat med 2 000 kronor för buketten så jag kände mig riktigt nöjd efter att ha pratat med floristen. Det kan hända att den blir billigare då hon tog i överkant. Fast pris får vi i maj när de vet var inköpspriset ligger.
Har beställt min bukett på en handelsträdgård i Malmö, har alltid köpt buketter där. Då de inte tar betalt för det "gröna" blir buketterna alltid bra i pris. De är grymma på att binda buketter, så jag tänkte att jag måste dit och höra vad de tar för en brudbukett. Efter samtalet med floristen där (jag kunde välja precis vad jag ville) så blev det beställning direkt. Priset var bara bonus!
Hade i och för sig inte tänkt mig en superdyr bukett eftersom vi inte tänker ha ett så stort bröllop, men detta var över förväntan!
Ska träffa prästen idag! Spännande!
Nu är vi tillbaka från mötet med prästen. Usch vad vi var nervösa båda två. Men det gick bra... Vi gick igenom hela vigselakten, bestämde psalmer och upplägg. Det blir nog kanon!
lillabunny - vad ni har hunnit med mycket. Själv vet jag inte ens vilken präst vi har då de skulle lägga schemat i januari. Tänkte ringa och höra i nästan vecka. Vi lär nog inte ha något möte förräns längre fram i vår...måste ju båda vara i Stockholm.
Jag har bestämt klänning! Det är snart dags att börja sy klänningen och jag har velat hit och dit. Bestämde mig för en klänning helt i spets och då tyckte min mor att det blev för tungt och så började kriget med henne (som det brukar bli när vi har olika åsikter). Det hela resulterar nu i att jag hittade denna klänning igår och nu är vi båda nöjda!
www.carmelasutera.com
- Collections
- Classica
- femte klänningen uppifrån i mitten
Tror att den skulle passa mig som handsken. Är rätt lik (men inte alls lika söt) tjejen som mannekängar i klänningen men har samma färger, samma hår.
Jättefin klänning Lapinette! Den blir du säkert nöjd med! :)
Anledningen till att vi träffade prästen redan nu var att när jag väl fick tag på honom i telefon efter ett antal försök så tyckte han att det var lika bra att vi träffades så snart som möjligt. Både han och vi kunde i eftermiddags, så det passade kanon. Skönt att ha det avklarat dessutom, känns som att en hel del föll på plats. Vi var så nervösa!
Lapinette: Vilken fin klänning !! Den tror jag att du blir nöjd med!
I morgon kväll ska jag å min M2b kolla klänning till mej å nåt snyggt till honom. Ska ta med kameran å hoppas att man får ta lite bilder.
Hallå tjejer!
Hoppas att ni har haft en bra helg. Attans att helgerna ska gå så fort bara.
Lapinette: Den klänningen var ursnygg! Det blir säkert jättefint!
I förra veckan fick jag lite smått panik över att maj närmar sig med stormsteg och det är så mycket kvar att göra. Men igår satte vi oss ner och gick igenom vår planering och det visade sig att allt går enligt planerna och om man tänker efter så är massor redan gjort. Det kändes betydligt lugnare efter det. Härnäst ska vi titta på kläder åt honom samt leta florist.
Ohhh, vad gulliga ni är (som tycker om min klänning ). Har efter 7 månader förstått att jag ska en mycket enkel klänning med en rätt figurnära kjol. Alla runt omrking mig verkar ha vetat det hela tiden medan jag har sprungit omkring och provat både det ena och det andra. Har verkligen haft ångest över det här med klänning. Nu ska vi bara hitta tyg!
Telan - förstår din panikkänsla. Kände så själv för någon vecka sedan....gulp bara dryga 4 månader kvar. Men vi ligger också i fas med vår planering förutom att klänningen skulle ha påbörjats i januari vad det tänkt.
Lapinette - tack för infon ang kläder och förresten, vilken superfin klänning!!! :)