• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • lillabunny

Kantorn tyckte att vårt förslag; Brudmarsch från Väddö och Visa vid vindens ängar var bra. Så nu i eftermiddag har jag gjort klart innehållet i vigselprogrammet! Nu ska det bara fixas utsida! Kul! :)

• Lapinette

lillabunny - oj så duktigt! Här är har jag suttit och räknat ut hur mycket papper jag ska köpa för att få klart inbjudnigarna. Vigelsprogrammet är låååångt ifrån färdigt.

• Telan

Är det någon som har börjat fila på sina festprogram och känner att man har lite bra tips att dela med sig av så är det varmt välkommet.

• Telan

Lapinette: Helt OT, som gammalt DM-fan, ska du på konserten i mars? Det ska iallafall jag.

• lillabunny

Telan, tänkte att jag skulle sätta mig och börja med innehållet på festprogrammet. Vi får helt enkelt utbyta idéer längs vägen. Det kan behövas lite stöd, det är nog en ganska gedigen uppgift. Hade du börjat ännu?

Lapinette, vi ska ju inte ha så många gäster (bara 10 st), klart mycket lättare då med inbjudningar, vigselprogram etc. Ska ut och titta på material idag tänkte jag.

• Telan

lillabunny: Jag har börjat spåna litegrann bara. Ett förslag är påbörjat men jag har mest skrivit in rubriker på saker som ska vara med, tex meny, bordsplacering, info om gästerna, historien om oss, lite info om herrgården vi ska ha festen på, plats för sånger, kom-ihåg-lista för gästerna, avslutningstack. Sen tänkte jag väl blanda upp med lite bilder, roliga citat, dikter eller liknande.

• FiaMia

Vi ska också iväg och kika på lite papper till både inbjudan, vigsel- och festprogram. Blir en hel del papper... Vet på ett ungefär vad vi ska ha!
    Inbjudan är nästan helt klar nu i alla fall, har börjat lite med festprogrammet, men är långt ifrån klar... Vigselprogrammet får jag börja med efter att vi gått igenom låtar och psalmer med präst och kantor. Vi har bett min blivandes bror att sjunga i kyrkan, får se om han går med på vårt låtval!

Har velat fram och tillbaka om vilken fotograf vi ska ha så det MÅSTE vi besluta om och boka denna vecka (hoppas att det inte är försent redan...).

På söndag blir det lite fika med bestman, tärna och deras sambos för att gå igenom lite bröllopsplanering med dem. Så att de vet vilka uppgifter jag lagt på dem! Ska bli trevligt! Sedan ska vi ta en middag lite längre fram när det börjar närma sig den Stora Dagen!

• Lapinette

Det mesta av pappret till inbjudningarna (korten och kuverten) köptes in redan i höstas...vilket också innebar att vi inte kunde ändra oss ytterligare hur de skulle se ut. Ganska så bra för annars hade jag säkert fortsatt komma med nya idéer. Dock behövs papper till själva infobladet och så ska vi skriva ut etiketter på ett pärlemopapper och sätta på kuverten. Lite pyssel!

Telan - detta blir den första DM konserten som jag inte ska gå på . Det är under Sportlovet och då ska jag vara här nere i Cannes. Försökte kolla om vi kunde köpa biljett i Nice eller Marseille men när jag kom på den lösningen så var alla biljetter slut. Känns lite trist...

• Lapinette

FiaMia - om ni velar om fotograf varför inte höra med dem ni väljer mellan vilka som kan er dag så kanske det redan där går bort någon och gör valet enklare.

Fotograf var det tredje vi bokade (efter kyrka och restaurang) så vi har redan haft vårt möte med honom för att diskutera dagen och vilken sorts foton vi gillar etc. Ska dock höra av oss till honom när det närmar sig den stora dagen och alla små detaljer är bestämda. Han ställde en massa med frågor om saker jag absolut inte ens hade tänkt på.

• Telan

Vi bokade också fotografen väldigt tidigt, redan tidigt i höstas. Bilderna är ju jätteviktigt minnen från den stora dagen och jag ville vara säker på att få en bra fotograf. Vi kommer att ha ett planeringsmöte med henne nån gång i april ungefär.

Appropå trycksaker, hur många vigselprogram gör ni? Ett för varje inbjuden gäst, eller får de dela? Räknar ni med gäster som bara kommer till vigseln men som inte är bjudna på festen?

Lapinette: Man kan ju alltid köpa biljett direkt utanför arenan, om man VERKLIGEN vill gå alltså. Kan ju bli dyrt i och för sig.
    Min bror lyckades få tag på biljetter, men jag lurade min blivande med att säga att vi bara fick tag på två biljetter, en till mig och en till min bror. MEN till hans stora förvåning fick han en biljett i julklapp. Lite elakt kanske men jag tyckte det var roligt.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...