• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Lapinette

Telan - känner igen den där kommentaren och emellanåt så tänker nej, jag ska baske mig inte prata bröllop mera...och så går det en vecka och så är jag där igen!

• FiaMia

Jag säger bara att det är tur att BT finns, annars hade jag nog tjatat hål i huvudet på mina närmsta med allt bröllopsprat

Telan: Ditt tips va verkligen super angående frimärkena!! Var inne på postens hemsida, men där finns dom inte med än. De jag tänkte ha innan heter "en doft av kärlek" och är med blommor på, men jag har ju mycket hellre hjärtan!!

Nu får man snart gå hem och fira helg!!

• Lapinette

Förresten tjejer. Nu har vi satt vår meny samt meddelat restaurangen att vi tar brudskålen på ett annat ställe. Det har fungerat fungerat förvånandsvärt bra och priserna vi fick stämmer överens med vår budget. Nu återstår det bara att välja viner sen är restaurangdelen klar. Skönt!

Ska ni göra något roligt i helgen?

• mia_maj2006

Lapinette: Skönt att det mesta är klart med restaurangen, när julruschen lagt sig verkade de få fart på det hela.

Jag ska på 30-årsskiva i morgon och de ska ha karaoke, mest hårdrocksdiggare där men enligt uppgift mycket schlager i karaokemaskinen så vi får se om jag blir lynchad.

Tänkte åka in till stan nu och handla upp mig på såpbubblor.

• FiaMia

Håller på att renovera, så jag ska hem och måla lister! Kul när det är klart i alla fall!

Skönt när det håller sig till budgeten! Vi gick igenom våran härom dagen och vi kommer nog också att hålla oss inom "ramarna". Bara det inte kommer något oväntat utlägg... *peppar, peppar*

• Lapinette

Vi har ju inte bestämt vinet än och där kanske budgeten spricker. Vi har ju lagt budgeten efter de uppgifter vi fick från restaurangen från början. Hade någon sagt att jag skulle lägga ut en smärre förmögenhet på mat så hade jag fått hicka...men nu blir det så.

• fine

FiaMia, jag hade också tittat ut 'en doft af kärlek' men kanske väntar på hjärtfrimärkena. det beror på hur snabbt vi lyckas slutföra inbjudningskortsprojektet... ;)

Lapinette - i ett av de meddelanden som jag lämnade i morse (och som försvann...) frågade jag om priset för hyra av frockcoat, 2000/2500 kr, inkluderar 'tillbehör' eller om man betalar extra för skjorta etc??

Åh, trevlig helg allihopa!!!

• Lapinette

fine - det inkluderar skjorta väst tutti! Det enda han behöver är ett par rena kalsonger och så skor men skor kan man hyra där för 300 kronor.

• fine

Lapinette -
    fräscha kallingar kan vi nog ordna! haha, det låter toppen.
    du sa att affären ligger på hornsg?
    hur länge får man ha kläderna, dvs kan man hämta dagen innan och lämna tillbaks dagen efter? tack!

• lillabunny

Nu har jag varit och beställt brudbukett och corsageblomma. Var och förhörde mig hos floristen och tyckte det var lika bra att ha det bokat och klart... Det blir en lågbunden rund bukett i vitt och lime, men rosor, hortensia och lite brudslöja. Över buketten kommer det att vara grässtrån. Kanonbra pris på Palettens handelsträdgård på Kulladal; 400:- för buketten och 25:- för corsagen. Supernöjd!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...