• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Mopedvin

Hej och tack för välkomnandet!
    Jo vi gifter oss här: www.grandval.nu och hyr detta från mån till lördag...så det blev en onsdag. Såg att jag var ensam på listan denna dag...
    6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    6 Meeela, Finland
    6 majbruttan, Åmål
    13 Emmie75, Göteborg
    13 Joppidopp, Stockholm
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    20 frueriksson, Delsbo, Hälsingland
    20 cajsan, Roslagen
    24 kattkatt, Gävle
    27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping
    27 Vårbrud76, Halmstad
    27 annaglitter, Ersta, Stockholm
    27 Peon, Stockholm
    27 köj, Stockholm
    27 Mayfly, Umeå
    27 Fine, Stockholm
    27 Sprallig, Lund

• msbine

kattkatt: Vad underbart det ser ut! Helt idylliskt för ett bröllop :)

• Mopedvin

Msbine: ja visst gör det! Vi är jättenöjda att vi hittade och inte blev det dyrt heller. Vi hyr det fem dagar och de 8 gäster som kommer (familj) betalar sitt uppehälle och flyg ner vilket är ok för alla. Har läst tråden lite dåligt, när var och hur ska ni gifta er?

• mia_maj2006

Jag förstår om du inte hittar det, jag talar väl om det i början på tråd 1 och detta är tråd 4

Jag ska gifta mig den 27 maj på Skansen i Stockholm med efterföljande fest på Mariahissen på Södermalm.

• lillabunny

Nu har jag beställt ring! Så kul! :)
    Vad ska ni ha för gravyr i era vigselringar?

• mialisa

Vad fina ringar. Har också drömt om ringar flera nätter och tänker mycket på det. Skulle vilja ha en överlappande ring, men mer vet jag inte, hittar ingen perfekt!!

• Telan

Det verkar ha varit datatrassel på sidan. Fler som märkt av det? Jag skrev ett inlägg i förmiddags men det är borta.

• msbine

Jag skrev med innan, men det e inte heller med.

Gifter mig i alla fall i Helsingborg i Raus Kyrka och festen håller vi på Sundspärlans Wärdshus.

ringarna har vi klara sen länge, har dock inte graverat vigselringarna än, tror att det blir något latinskt typ "Quis legem det amandius?" eller det gamla vanliga "Amor vincit omnia", vi har inte bestämt oss än.

• Lapinette

Oj, är ingen pärla på latin men min blivande har läst det i skolan. Tror vi kommer att ha våra namn och så datum.

Har nu bokat hans kläder till bröllopet. Ska dock in och prova en gång till för att verkligen känna efter med färger etc. Just nu har vi bokat frockcoat med svarta byxor och så offwhite färgad Kavaj med samma färg på väst, bordeauxfärgad plastrong och näsduk. Det är av märket Cavalier. Har hittat en prisvärd och bra butik i Stockholm...så där tjänade vi in 1 000 i vår budget.

• lillabunny

Vi ville ha båda våra namn och datumen i vigselringen, men det fick inte plats för stenarna tog en stor del av ringen... Nu får det bli våra initialer med ett hjärta mellan plus datumen.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...