• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Lapinette

Hej allihop som har hittat tillbaka! Visst en fjärde tråd är inte dåligt. Vet inte vem som öppnade den första men gissar på mia_maj eller msbine. Var det så? Jag hittade själv hit i juni.

Mayfly - vi hade hoppats på att sända ut våra inbjudningar i slutet av januari men det blir istället i mitten av februari till alla hjärtans dag (en idé från en annan BT-brud). Måste jobba hårt på dem när jag kommer hem om två veckor (sitter nu i Cannes igen). Layout och svensk text är klar sedan länge...väntar nu på den franska översättningen.

• FiaMia

Frueriksson: Välkommen! Gifter mig också den 20:e!

Vi har också fått ett bidrag, från min farmor, detta kommer att täcka stor del utav maten!

Vi ska kolla upp ett annat ställe att ha bröllopsfesten på nu på torsdag. Har bokat Grand Hotel redan, men är det fint på detta nya ställe så byter vi nog och tar catering från Grand istället! Återkommer om hur det blir!
    Tur att vi inte gjort klart inbjudningarna redan nu när det kanske blir ändringar...

• Lapinette

Ja, det är mycket som måste vara klart innan inbjudningarna går ut speciellt om man ska ha ett infoblad med.

• Mayfly

Hur lång tid sätter ni från utskicksdatum till osa? Alltså hur lång tid får gästerna på sig att tänka? Det är ju inte förrän osa varit som man kan vara säker på hur många som kommer så egentligen skulle jag ju vilja ha det så tidigt som möjligt.

Tycker ni att osa 20 mars är för tidigt, för ett bröllop den 27 maj?

• Lapinette

Vi kommer att sätta osa den 1 april för bröllop den 20 maj. Har kollat lite på de inbjudningar jag fått genom åren och den som bad om tidigast osa gjorde det 1,5 månad innan bröllopet. Jag känner att att vi går ut med inbjudan så pass tidigt och det är många som måste boka resor etc...plus att vi är nyfikna så därför sätter vi så pass tidigt.

• Mayfly

Tack för synpunkter Lapinette! Då kanske vi håller kvar vid vårt 3 april som vi tänkte innan ändå. :)

• Too Be  gift nu

Hej !

Jag är ny här och såg den här Maj-tråden.
    Om allt går enligt planerna så kommer jag och min sambo att gifta oss den 8 maj i Las Vegas.

Kul att se alla andra som ska gifta sig samma månad !

• cajsan

Hej alla! Har precis upptäckt er tråd! Har varit lite sen med planering och så! Men vi gifter oss den 20maj!
    Har ni gjort någon sammanställning i länken vilka olika datum folk ska gifta sig på? (mao när är populärast?)

• Mayfly

cajsan: Japp det finns på sidan 2 i denna tråd! :)

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...