• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • frueriksson

Hej allihopa!
    Vilken härlig tråd, och då har jag bara gluttat på några inlägg. Jag ska också gifta mig i maj. Närmare bestämt den 20:e. Har mycket kvar att planera, men har satt några hjul i rullning de senaste dagarna. Känns bra, men jag är redan nervös...
    Kram till er alla

• Telan

mia_maj2006: Jag tycker det är snyggt när man ser de olika lagren från sidan, dvs kanske bara har ett lock av choklad men ingen "kappa".

msbine: Va bra att du påminde om kyrkfrågorna. Jag ska också ta och fundera över vad man kan tänkas behöva fråga redan nu, så man kan planera efter det. Vi vet heller inte vilken präst vi får än, men jag har hört att en av de två det kan bli ska vara väldigt rolig om än något småvirrig. Hellre det än trist, grå och alltför konservativ.

Lapinette: Jag känner lite som dig angående mässorna. Ska man riskera att gå och få fler idéer nu när man redan har en klar bild över det mesta???

Pratade med min far i helgen och han meddelade att han tänker ge ett litet ekonomiskt bidrag till bröllopet. Det tänker man minsann inte tacka nej till. Jag misstänkte att han skulle göra det, men det var absolut inget vi tagit i beräkning. Vilken toppenpappa jag har!!

Dessutom har ännu en pusselbit fallit på plats och vi har hittat en lämplig bil för transport till och från kyrkan. Tyvärr kostar det lite mer än vad vi hoppats på men hellre fin bil än ingen alls.

Och jag är så glad för m2b börjar få mardrömmar.
    Han drömmer alltså om bröllop, vilket jag enbart tolkar som att det åtminstone finns sånna tankar i hans huvud. Då kanske jag slipper tjata alltför mycket. Alltid nånting.

• mia_maj2006

Transport från Skansen till festlokalen är m2bs jobb men jag hjälper honom så gott jag kan med länkar. Gav honom ett jättebra förslag i helgen hoppas bara att han också tycker det

• msbine

Fick svar direkt från min kyrka :) De ställer upp och lär sig de sånger jag vill ha utan kostnad och självklart kommer vi att få komma dit och träna, det hade hon redan pratat med min präst om (jag har "bokat" en egen präst som är en vän till familjen som kör över hlav skåne för att viga oss), så vi ska bara återkomma lite närmre så får vi komma så många gånger vi vill :) Känns skönt.

Sen har jag äntligen gjort klart inbjudningarna, de ligger klara för att postas nu, men får vänta ett par veckor till inan man skickar dem :( Ska se om jag kan lägga ut en bild här sen om nån vill se hur de ser ut.

Till frueriksson: Välkommen hit!

• Lapinette

Vi hade ju tänkt att gå de få metrarna mellan kyrkan och restaurangen men nu när vi lagt brudskålen på ett annat stället behöver vi transport (även om det kanske bara tar 2 minuter med bil så har vi inte tid att gå 5-10 minuter med bröllopsklänning). Jag har ingen som helst lust att lägga ut tusentals kronor för en fin bil dessa minutrar så nu har jag gett mor och bror i uppdrag och kolla upp alternativ. Kan t o m tänka mig mammas vespa (bara det inte regnar).

Har idag även pratat med vår kock och att komponera ihop vår meny ligger överst på hans "att göra lista". Ska bli så kul att höra hans idéer och när maten är bestämd kan vi gå över till sommeliern och något som vi älskar - vin!!! Tyvärr måste vi försöka hålla i plånboken och tänka ekonomiskt och inte enbart på vad vi helst av allt vill ha.

Telan - alltid trevligt med bidrag. Min mor har hjälpt min bror med ett lån och har sedan dess alltid sagt att jag ska få dem pengarna när jag gifter mig ...en ganska rejäl slant. Sen kommer vi även att få ett bidrag från min blivandes mor då hon gjorde samma sak till hans brors bröllop. Detta kommer nästan att täcka hela restaurangbiten. Har dock inte fått några pengar än...och jag vet inte när vi kommer att få dem så jag väljer att tänka på vår budget utan utomstående pengar.

frueriksson - välkommen in på vår tråd. Jag/vi ska också gifta oss den 20:e maj. Vart ska ni gifta er?

• frueriksson

Lapinette: Vi ska gifta oss utanför Delsbo i Hälsingland. Du då? Står kanske i nåt inlägg, men jag har fortfarande inte läst alla:)

• Lapinette

I vår förra tråd var vi rätt duktiga på att skriva ned alla som varit inne på tråden.

6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    6 Meeela, Finland
    6 majbruttan, Åmål
    13 Emmie75, Göteborg
    13 Joppidopp, Stockholm
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    20 frueriksson, Delsbo, Hälsingland
    27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping
    27 Vårbrud76, Halmstad
    27 annaglitter, Ersta, Stockholm
    27 Peon, Stockholm
    27 köj, Stockholm
    27 Mayfly, Umeå
    27 Fine, Stockholm
    27 Sprallig, Lund

Nu har ju alla inte hittat hit än...men de kommer säkert!

• Lapinette

Så vi gifter oss i Mariefred vilket ligger ca en timma från Stockholm. Vi (min mamma) har vårt landställe där och jag har alltid sagt att jag ska gifta mig i den kyrkan...och så blir det!

• pirr i magen

Hej flickor !
    Jag har oxå hittat hit.
    Frueriksson: välkommen in i gänget !

Bra att det är bröllpsmässa i Hbg. Känns som jag behöver mer inspiration så en resa dit skulle sitta perfekt.

Har pratat med prästen idag å vi bestämde tid för vigsel-kl 16,00. Nu har jag snart fixat klart hur inbjudningarna ska se ut. Bara att beställa å vänta.

• Mayfly

Tjoho, nu har jag också hittat hit! Inte dåligt med en fjärde tråd måste jag säga. Heja maj! :)

Är det någon av er som har skickat ut inbjudningar än? Jag vet att vi pratade om utskick i förra tråden men jag tänkte höra ändå. Vi funderar på att skicka ut i slutet av februari, någon som är tidigare än så?

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...