MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Det gick bra hos guldsmeden i går! Så nu har jag priser på alla olika stenar... Nu kommer bara det svåra valet att välja!
mialisa: Nej, jag har inte designat ringen själv, men jag ska be guldsmeden att göra om den lite så den kommer inte att bli exakt likadan som originalet. Beroende på stenens storlek så förändras ju ringen också. Det får antingen bli 0,20 ct eller 0,25 ct. Dom hade bara en 0,20 och en 0,50 ct inne att prova och se på, så det va lite svårt att jämföra när det skillde så mycket. Men den minsta räcker gott till!
Sedan tittade jag även på en smal ring med små diamanter i rad. Den var också jättefin! Gav min m2b en liten hint om morgongåva... Får se om han nappade!
Den smala ser ut så här:
www.handsweden.se/WWW/prod9.htm
I så fall blir slutresultatet först en helt slät ring i rött guld, 4 mm bred, sedan den smala i mitten och slutligen princess i vitguld:
www.handsweden.se/WWW/prod14.htm
Vad tror ni om det?
Har inte kunnat sova i natt för jag har bara haft ringar i huvudet... Vill ju vara helt säker eftersom man ska ha dem resten utav livet...
Om jag inte får den smala i morgongåva tror ni det ser dumt ut att ha först en slät ring i rött guld och sedan vigselringen med sten i vitguld?
Om jag verkar förvirrad så kan jag tala om att jag är det... Varför ska det vara så svårt att välja?!
FiaMia - ringarna var jättevackra och det är många som blandar vitt med rött guld. Själv så har jag bl a en smal ring med små diamanter (som du visar) som ett alternativ till min vigselring. Vet du vad en sådan kostar? Ha den bredvid en slätring. Ett annat alternativ är en överlappare dvs en sten som ser ut att sitta mellan båda ringarna. Vill som sagt var ha något enkelt då jag redan har en tindrande förlovningsring som då kommer hamna på höger hand.
msbine - så du har andra jobb på gång. Håller tummarna att det löser sig för dig. Gällande mousserande viner så är jag inte så bra på det men vet att det finns en tråd här inne där folk tipsar. Gällande rött och vitt så har jag klara favoriter men det är franska och ganska dyra viner.
Lapinette: Den kostar 8 900 kr i vitguld och är med 23 diamanter på 0,01 ct st.
En sån överlappande ring fanns också med i den kollektionen, det är också superfint!
FiaMia - tack för priset. Då vet jag på ett ungefär. Det är vackert med båda fast väljer jag att ha en överlappande ring så ser det lite "fetare" ut medan en smal alliansring ger "glitter". Frågan är vad som håller i längden. Jag menar en ring som man inte tröttnar på eller känner är i vägen.
msbine - mousserande viner
www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m1395336.html
Lapinette: Tack för hjälpen!
fiamia: Jättefina ringar, tror att det kommer att blir jättebra!
hej, 24 maj var det här, får man joina er lilla klubb? :)
FiaMia: Fina ringar!! Jag kommer att ha tre ringar. Nu har jag en slät, men rätt tjock, förlovningsring i rött guld. Som vigselringar blir det en smal med rad av stenar, precis som den du visade, och en i samma storlek som förlovningsringen men med tre stenar där den i mitten är något större än de två andra. Vigselringarna kommer att sitta på var sida om förlovningsringen. Alla ringarna kommer att vara i rött guld, men jag tycker det är fint att blanda rött och vitt, så kör på det du.
kattkatt: Självklart! :) Och du är den första här med det datumet, 24:e! Kolla på sidan 4 i denna tråd så ser du hela listan. Fyll på med dig och klistra in! :)
kattkatt: Joina på du
Har ni någon speciell anledning till att gifta er på en onsdag (bara nyfiken)?
kattkatt: Alla är välkomna hit!!!!