• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Lapinette

Hi, hi...jag har också börjat. Vi ska ha runda bord med ca 10 personer runt varje. Det blir ett honnörsbord, ett släktbord för Sverige, ett släktbord för Franrkike (för där kan det bli problem med språket) och sedan 3 kompisbord där vi blandar vilt. Vi sätter par vid samma bord men inte bredvid varandra och så försöker vi hitta gemensamma nämnare. Vi kommer även be herrarna att resa sig efter varmrätten och gå två steg till vänster för att så få en ny bordsdam efter halva middagen.

• Lapinette

Annars har vi ikväll suttit och gjort en tipspromenad till våra gäster (efter vigseln och på vägen till champagnen). Riktigt skoj att komma på frågor om oss samt lägga in bilder.

• Telan

Hallå tjejer!

Det var ett tag sen jag var in på sidan och har inte hunnit läsa allt än, men läget hittills:
    Jag sitter just nu och filar lite på infobladet, det är så gott som klart. Problemet med toastmastern har inte löst sig än, men skam den som ger sig.
    För övrigt fick vi precis svar från ett band vi hittat på nätet som lät riktigt bra och *kors i taket* de var lediga på vårt datum!!
    Placeringslistan har jag inte ens vågat börja fundera över. Det får bli ett senare problem.

Lapinette: Det lät som en jättebra idé med champagne till alla och ost som efterrätt. Och vi har ju beställt fint väder i maj så regnet ska väl inte vara nått problem.

mia_maj2006: Fina tårtor! Är det den sista det lutar åt eller?

• Lapinette

Telan - ja absolut sol i maj!!! Vackraste maj på åratal!

Jag är klar med texten till den svenska inbjudan sedan lääääänge men det har varit lite trögt med den franska översättningen . Nu när jag sitter här i Cannes så har jag satt gaffeln i baken på honom så nu sitter han och översätter och fixar. Ska ha ut inbjudningarna till alla hjärtans dag (en annan BT-bruds idé).

Det som är min huvudvärk är klänningen. Det verkar vara svårt att fixa den modell jag vill ha och min mamma och jag är osams.

• mia_maj2006

Telan: Ja det lutar åt den sista tårtan men inte i den färgen för det ser ut som något man ger till nyfödda bebisar rosa och ljusblått...
    Antingen så blir marsipanen i en annan färg eller också lägger jag ett chokladlock över hela tårtan eller också gör jag bägge delarna, men jag var mycket nöjd med smaken och konsistensen på tårtan denna gång.

• FiaMia

Hej hopp! Nu har jag också hittat hit!

Lapinette: Champagne till alla gäster efter kyrkan låter som en jättebra idé! Plus att det alltid är trevligt för budgeten att hitta en lite billigare lösning!

mia_maj2006: Tårtan var superfin! Vanlig grön marsipan (som på prinsesstårtor) hade ju passat jättefint också! Tycker formen blev väldigt fin, lite som en prinsesskrona!

Mitt huvudbry just nu är att programmet jag gjort monogram + början till inbjudan i har havererat... Det går inte att öppna det och installationsskivan hittar vi inte, Panik!! Har satt min m2b:s bror på att försöka hitta en lösning (han är en riktig hacker). Hoppas att det löser sig snart så att man kan få göra klart inbjudningarna!!

Lapinette: Vilken kul idé att skicka ut inbjudningarna till alla hjärtans dag! Är våra klara då så kanske man kan låna idén!?

• msbine

Lapinette: Inte kul att vara osams med sin mamma :(

Själv har det gått lite framåt i planeringen, min m2b har äntligen börjat välja ut sina marshalker och jag har tagit tag i att åka iväg med tärnorna och fixa tyg och mönster till deras klänningar, vilket vi ska göra i början på februari.

Å sen ser man fram emot bröllopsmässan i HBG den 29: januari :)

• msbine

Har nu även lyckats maila iväg till kyrkan med alla mina frågor... ehöver ju veta om kantorn är öppen för att lära sig de sånger som vi vill ha spelat under vigseln, om min kusin kan få möjlighet att träna med kantorn en eller två gånger så det kommer att låta bra när vigseln är, och sist men inte minst om man får möjlighet till att "träna" en gång med hela brudföljet hur man ska gå in osv. Hur gör ni med det? Får ni träna eller?

• Lapinette

Vi vet inte ens vem vi ska ha som präst. De ska lägga schemat nu i januari så jag tänkte ringa i nästa vecka för att höra. Börjar få lite panik över allt som är kvar att fixa och själva vigseln är den delen vi minst av allt har gjort något åt mycket pga att vi vill prata med prästen först.

Brudnäbbarnas klänningar kommer att sys i april-maj. Barn tenderar ju att växa så mycket! Sen så vill vi att min klänning ska vara klar först. Mamma är duktig på att sy så hon kan sno ihop en klänning på en natt. Vi är inte dirket osams men det blir lite gruff hit och dit när jag vill en sak och hon en annan. Vi båda är envisa idioter.

Det är bröllopsmässa i Stockholm sista helgen i januari. Hade tänkt att gå men just nu känns det som vi redan har bestämt allt så varför gå dit och sen ändra sig i sina beslut? Samtidigt så bara MÅSTE jag göra våra inbjudningar den helgen (den enda helg jag är hemma innan alla hjärtans). Svårt att få allt att gå ihop!

• mia_maj2006

Just nu är jag ganska cool. Det känns inte som det är något som jag MÅSTE göra just nu. Pular lite med smågrejer. Det jag borde göra är att se till att m2b bestämmer lite saker som vilka han ska bjuda, vilka sånger han vill ha till ceremonin osv men han blir galen om jag tjatar så jag försöker låta bli.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...