• Helen77

Betalar era föräldrar erat bröllopp.

Jag trodde att det inta va så längre att föräldrarna betalar barnens bröllopp, mina gör inte det i alla fall.
    Trodde väll att dom mest sticker till ett litet bidrag.
    Men efter att ha pratat med div bekanta så inser jag att jag nog har fel.
    Många av mina vänner har fått så gott som hela bröllopet betalt och även bröllops resan.
    Hur har ni det .

• Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.
  • jocelyn

Jag utgår ifrån att vi kommer betala allt själva. Om någon släkting sedan vill bidra kommer jag inte tacka nej men jag skulle känna mig obekväm om någon betalade för HELA bröllopet.

• CTS

Våra föräldarar betalar all mat och dryck och lokal (som ingår i maten)
    Resten får vi betala själva, men som sagt den stora kostnaden tar mina och min m2b:s föräldrar hand om.

• Blivande Fru!

Mina föräldrar erbjöd sig att betala maten, musiken och inbjudningskort.

Min blivandes föräldrar erbjöd sig att betala drickat.

Vi har inte frågat utan de själva har kommit med besluten, det är upp till oss att bestämma och välja vad vi vill ha,men man tänker ju ändå på priser.

Allt privat kläder, fotograf, hår står vi för själva.

• Ellte

Vi hade sparat för att betala allt själva...att brudens föräldrar ska betala är ju en gammal tradition som inte behövs längre då de allra flesta brudpar faktiskt flyttat hemifrån och tjänar egna pengar innan bröllopet:)

Dock visade det sig att båda våra föräldrapar ville vara med och bidra, mina med hela festen och hans med pengar till annat. Vi tog naturligtvis glatt emot och kände oss rika ;)

• Tiger72

vi kommer själva att spara i hop 50-60 tusen som behövs till bröllopet + att vi kommer att spara penga till en resa. sen sa våra föräldrar att de vill vara med och bida med en slatn.

så vi kommer kunna betala allt säjlva. så de pengar som blir över kan man alltid ha till annat.

• SaT

Vi har pengar så vi klarar att betala hela bröllopet. Men vi önskade bidrag till det i julklapp. Jag får 10 000 av mina föräldrar, och hans föräldrar säger att vi ska få lite när det närmar sig. Sen verkar det som hans mormor ville ge lite oxå. Men vi har inte bett om det, utan alla bidrag är frivilliga.

• tessan1/7-06

Min m2b:s föräldrar kommer att bidra med en liten del, annars är det vi som betalar alltsammans. Det är ju ett tag kvar, så om mina föräldrar vill bidra så är det ju inte försent än. Jag tror de kommer att göra det, men det känns fortfarande långt borta för dem.

• Mrs W 2b

Vi betalar allt sjalva, med undantag for min brudklanning, som min mamma garna vill ge mig. Jag skulle personligen inte kanna mig bekvam med att fa brollopet betalat av foraldrar/slakt nar man forsorjer sig sjalv i ovrigt.

• Chilianna

Vi har sparat själva och sen har det blivit så att mina föräldrar bidragit med drygt 6000 (vilket täcker maten) som julklapp, bröllopspresent. Sen har m2bs föräldrar lovat bidra med vinet (öl och cider står vi alltså själva för, liksom te, kaffe saft och sånt). Sen har vi önskat oss ett bidrag till bröllopsresa av gästerna i present (så vi kan betala det lån vi tog av min buffert för den). men vi kommer ändå att betala 30-35 000+ resa själva.

• Lilla spöket Laban

Våra föräldrar bidrog med ganska mycekt pengar så att det täckte middagen/festen (dvs lokalen mm, maten, drickat och tårtan). Dessutom fick vi väldigt fina bröllopspresenter från alla
    Resten (alla kort, fotografier, kläder, smycken mm) betalade vi själva och det blev lite mer än vad festen gick på.
    Våra föräldrar erbjöd sig och vi tackade då ja till bidragen.

Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.