• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Bridecilla

hanochjag
    ja just ja.
    läckra färger!! antar att du har shoppat loss på indiska?

jag vill eg. ha kaffebrunt å cremevitt, men insåg att det blev rätt tråkigt...
    så det blir cremevitt, gammelrosa å ljus dim olivgrönt (precis som om det är färg :) men jag kan inte beskriva den på ngt annat sätt )

• September06

hola alla brudar !!!
    Hur går det för er ???? När tänkte ni skicka era inbjudningar (jag tänkte skicka mina så de får dem 14 feb, men har mött lite komentarer här inne att det är för tidigt ?. Själv tycker jag man behöver vara ute i god tid pga att semesten tider råder när våran stora dag går av stapeln)Har ni börjat kolla på (eller kanske redan beställt) blommor än ??? Hur går det med frisören ??? min är utomlands nu och då och det känns SÅ tråkigt att behöva leta efter en ny, har jätte problem att hitta en bra frisör, har haft samma nu i 3½ år och är supernöjd med henne, första frisören jag går tillbaka till.....

• Bridecilla

HANOCHJAG
    fin hemsida!!!
    jag har nu hunnit läsa igenom den!
    kanonkul att läsa om iranska traditioner!!

jag hörde av en vänninas vännina att de är kutym att ge bruden en massa smycken så hon har fått peka ut hur mkt som helst som hon önskar sig... är det samma för dig? *nyfiken å lite avis*

• Bridecilla

kul med A-Ö förresten!

• Bridecilla

September06

Hola chica!!
    ja, min frisör är ju gravid så jag får också börja leta om...
    blommor har jag inte bestämt ännu, men jag vill ha en rund bukett med cremefärgade rosor och hjärta på snöre runt...
    men har inte kollat ngt vidare.

jag kommer att skicka inbjudningarna i slutet på april/början av maj, med osa mitten/slutet av juni...
    det får räcka... alla vet ju redan
    jag är lite skraj att folk ska glömma av att osa om de har för lång tid på sig :)

• HanOchJag

Bridecilla *S* borde det väl vara svärmor sa precis till mig häromdagen att hon "kan"inte köpa massa saker hem. Utan hon köper bara guld till mig, Som om det skulle sitta fel Vid vigsel så ska imamen fråga bruden om hon tager brudgummen och han frågar 3 gånger. Jag ska ej svara förräns den 3dje gången för hans föräldrar ska "erbjuda" mig saker för att jag ska gifta mig med deras son. Typ smycken(1a) bil(2a) hus/pengar(3dje) . Sen svarar jag och då tror jag att enligt tradition så ska jag få dom sakerna som dom lovat mig. OM det blir så vet jag ej och bryr mig inte heller jag får ju DEN som jag vill ha. Men det är kul hur det skiljer sig i dom olika traitionerna.

September06 vi kommer att skicka våra redan nu i helgen just pga det som du säger. Det är jätte många här inne som tycker det är för tidigt men vi vill ha ut dom i tid. Så folk vet att dom ska boka upp sig

• madelyn

Bridecilla,

Vilka shyssta färger! Jag hade oxå tänkt på kaffebrunt och cremevitt förut- fast mer åt caffelattebrunt och cremevitt

• Bridecilla

hanochjag,
    ja det är kul vad det skiljer sig...
    coolt, då kan du ju shoppa loss nu ju :)
    du får berätta efteråt hur det blev...

ska du konvertera till islam?

madelyn,
    ja det är snygga färger men jag tror att det blev lite... färglöst så att säga...
    såg skiiit snygga inbjudningar på nätet i kaffelatte, vanlig å gammelrosa så snyggt!!
    med liksom blommönster på...
    men de var lite dyra.

• Bohuslän06

Hej på er alla!

Nu har jag vaknat ur min dvala, efter det att frisören jag skulle boka redan var bokad.....då fick jag lite panik, men med 7 1/2 månad kvar kan jag fortfarande inte fatta att jag ska gifta mig...ngn som känner likadant?

• Bridecilla

Hej hej!!

ja, absolut!!
    vi låg å fnissade åt detta igår innan vi somnade. lite ofattbart faktiskt :)

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2