• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

HanOchJag,

Det var Magdalena Ribbing som sa att det enligt etikett är fel att ha jaquette efter kl.14 på bröllop.. och sen tror jag att det även står på BT's sida om bröllopsklädsel?
    Dum grej egentligen tycker jag! Jaquette är ju så snyggt!

• Bridecilla

bon giorno!

hittade detta om jaquette:
    "Jaquette skall enligt traditionen bäras på förmiddagsbröllop, men nu börjar fler och fler använda den även på eftermiddagen. Utomlands har fler jaquette, vilket börjar bli mer vanligt även i Sverige. " här på BT. å förmiddagsbröllop är ju tom kl. 14.00

men jag tror inte man behöver bry sig sååå mkt om traditionen om det är jaquette man vill ha...

• madelyn

Bridecilla,

Hmm.. då kan man köra på jaquette då iaf kanske?
    Jag gifter mig ju inte förrän kl.15 liksom..

• Bridecilla

madelyn,
    ja, jag tror inte att det är så farligt.
    fast man kan ge sig på att ngn i "publiken" tänker... jaså jaquette på eftermiddagen... men det är deras problem.

vi gifter oss 15.30 (visst blev det verkligt när man fick tiden!!)
    Måste säga att jag är hemskt nöjd med tiden! det innebär att man kan vakna lite senare (precis som om man inte kommer att ligga sömnlös hela natten :) å ta det i sin takt...
    fast samtidigt är man färdig med vigsel etc i bra tid så att inte middag etc blir för sent :)
    shiiiit 228 dagar kvar idag, eller madelyn...

• madelyn

Bridecilla,

Yes, 228 dagar kvar!! Jäklars vad fort det går
    Om du kan sova natten innan så är jag redan avundsjuk.. jag lär garanterat ligga sömnlös natten innan bröllopet, har alltid haft enormt svårt att sova innan nåt roligt och spännande (typ resa, födelsedag etc).
    Åh vad jag längtar- redan nu!!!

• Bridecilla

hehe,
    ja, jag tror nog att jag kommer att ligga rätt vaken.
    kanske skulle man ta sig ett glas vin, nog så att man blir sömnig men inte så mkt att man blir det minsta bakis dagen därpå :)

när jag blir nervig inför ngt (resa eller ngt annat kul) så ballar min mage ut totalt. ska inte gå in på detaljer, men jag behöver springa på toa var 5:e minut...
    blev tom med så i somras när en av mina bästa vänner skulle gifta sig å jag var toastmadame och inoff. tärna...

• madelyn

Bridecilla,

Min mage ballar oxå ur när jag blir nervös- att jag måste göra nr1 typ varannan minut Innan min uppkörning tror jag att jag faktiskt sprang på toa typ varannan minut!!!

• Bridecilla

ja, jobbigt är det!!
    dessvärre är det nr 2 vart 5:e minut...
    rinner liksom rätt igenom mig... men nu var vi där med detaljer igen :)

fick just reda på att en collega i kroatien ska gifta sig på samma dag... vilket sammatraffande va´?

• bröllops häxan

Ja man får inte glöma att det är två om att planera ett brölopp ...hihi... fast jag vet att jag tycker det är tusen gånger roligare att planera änn han *l*

Hur kommer ni alla att sova dagen innan bröloppet. Tillsammans eller?

Vi har ju hyrt en herrgård och kommer att sova i separata rumm dagen innan...fniss..så kan man kanske få lite sömn(har en m2b som vrider sig något enormt i vanliga fall *S*)

• Bridecilla

C.T.
    har ni hyrt en hel herrgård? coolt!
    Ska vigseln vara där då eller?
    kommer frisör å allt sånt till dig eller får du annan hjälp/fixar det själv?

vi kommer att sova isär. jag hos min mamma å han troligtvis hos sin pappa.

ja, jag vet också om att min blivande inte gillar att planera lika mkt som jag gör...
    jag är ett riktigt planeringsfreak. älskar listor etc :)

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2