• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Vi kommer sova isär- jag hos mina föräldrar troligtvis med mina tärnor och han hemma hos oss med sin bestman kanske.

• bröllops häxan

Bridecilla: Jo det känns "exklusivt" för en gångs skull i vårat annars "torftiga" liv *S*

Nej vi kommer att ha vigseln i en kyrka ca 5 km bort bara.. Nära och bra :)

Har en syster som är lite av en hobby frisör/stylist, mycket duktig *L* Sminka mig kommer jag nog göra själv. Det blir bäst så..

Ni då, Har mi bokat frisör och sminksös änn?

• HanOchJag

vi har faktiskt inte pratat om hur vi ska sova natten innan. Men jag tror att det blir så att jag och tärnorna sover här hemma hos oss och m2b antingen hos mamma/pappa eller en vän. Men vi får se. HÄR kommer han ju definitivt inte att få vara

Kollade faktiskt med mammas arbetskollega som är frisörska om hon kunde hjälpa mig hemma hos mig den dagen och det kunde hon. Ska dit snart och göra en provuppsättning. Sminket låter jag nog ena tärnan fixa då dom är så duktiga alla 3.

usch är det 227dagar kvar idag då

• madelyn

Jag har inte bokat frisör eller sminkning än.. tänkte göra det i vår.

• Bridecilla

C.T.

jag hade bokat frisör, men nu är ju hon gravid, men hon skulle kolla med en kollega om hon kanske kunde hjälpa mig...
    Men vi får se.

jag har själv hjälpt ett par vänner med håruppsättningar, men det är ju liksom svårare på sig själv...

jag vill gärna bli sminkad av en proffessionell denna dagen. det känns lite lyxigt.

• bröllops häxan

Bridecilla: äsh va trist hoppas de löser sig..*L*

Funderade också på ett proffs först men det blir för lånkt att åka. Ska gifta oss på landet ..typ.. :)

• HanOchJag

godmorgon godmorgon. Trött som alltid på morran. Skasnart och lämna barn hos dagmamman sen hem oc rita av mönster och klippa tyg Ska bli såå kul,
    Har ju vart och köpt dukar till bröllopet för ca 2 veckor sedan. Då var det rea pris på det. Igår när jag var där var det ta 2 betala för 1. Undrar om jag ska gå in till stan igne och köpa nya. Ta det gamla kvittot och lämna tillbaka dom i en annan butik och spara lite pengar på det sättet. *hmm* känner mig ful som tänker så. Är det d??

Eller är jag bara snål? Eller Praktisk kanske

• Bridecilla

C.T.
    ja, det gör det nog.
    har lite andra förslag också...

Hanochjag
    nejdå du är itne ful... det är ganska många utgifter när det gäller bröllop!!

har förresten bestämt oss för att ändra färgtemat lite...
    ville ju ha gammelrosa först, men nu tror jag att det blir ljust olivgrönt å gammelrosa...
    vad ska ni ha för färger??

• HanOchJag

Bridecilla vi har ju arabiska natt tema så det blir lila i olika nyanser (som är den dominerande färgen) guld och sen typ inte chock rosa men endå och turkost. Det är väl dom färgerna som det blir mest av på vårat.

Har förresten gjort klart hemsidan. fast den går inte alls i dom färgerna blev grönt i stället.

Här är adressen
    www.geocities.com/brollop_KamranLinda

Inte super proffsig men den duger.

• madelyn

Åh färgtema.. hmm, vilka lyxproblem man har. Vi har ingen aning om vad vi ska ha för färgtema än. Fast jag vill ha nåt stilrent och enkelt fast ändå lite somrigt.. hmm, svårt.

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2