• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • HanOchJag

Bridecilla ;-D Ja eller hur är jag duktig *ironi* Jag är helt okej på symaskin (med lite hjälp från min mor) men jag kan inte ens lägga upp ett par byxor förhand eller laga hål i strumpor. Det är jag super kass på. Så ska inte framstå som någon amatör skräddare inte

Mönstret hade inte kommit idag så det blev ingen tur till stan. Men hotellrum/bröllopssvit har vi kollat nu. Jätte fint. Men får se om vi väljer dom eller ej. ska kolla ett sista nu i helgen förhoppningsvis och sen boka helt. Känns som det sakta men säkert går framåt

• Bröllopstokiig

HANOCHJAG
    ja, men att pilla ihop en klänning på eget bevåg är inte helt illa :)
    ska önska mig en symaskin i 30-årspresent när den dagen kommer :) (hinner gifta mig innan )

åh, vilket hotell??
    vi har tänkt lite på gothia...

• bröllops häxan

HanOchJag : wow!!! berätta gärna hur "korsett livet blev..*imponerad*
    Funderar själv att sy men det är korsett/livet som får mig att tveka fast jag kan sy hyfsatt...

Bridecilla : Nu har jag och m2b diskuterat lite..*L* Det bli grått och med svarta detaljer med en bukett av röda rosor... Tror det blir super...*L* Han sa att han anpassar sina detaljer efter mig..så sött :D

• Bridecilla

c.t.

vad gullig han är
    fast jag tror att de inser hur STORT detta är för de flesta tjejer, så det överlämnar såna här grejer med glädje ibland...
    jag var först helt inne på att han skulle ha frack, men så började jag vackla, fast nu är det han som är helt inne på det :)

• bröllops häxan

Bridecilla : Frack är ju snugt ju!! ;) Varför har du börjat tveka? Och vad funderar du på i stället?

• madelyn

Frack är supersnyggt! Jag tror att det lutar åt det för min m2b oxå! Antingen det eller jaquette (fast det får man ju typ inte ha efter kl.14 på bröllop... )

• Bridecilla

ja, jag gillar frack absolut...
    men så ser man de där lite modernare varianterna... det finns många snygga. har sett en med längre kavaj, svart väst, vit skjorta och svart kravatt liksom... ruggans snygg!
    fast frack är klassiskt å snygg, I agree!!
    men så har han bestämt redan nu att det är frack han vill ha :)

• madelyn

Bra val tycker jag- klassiskt och supersnyggt!

• Bridecilla

Jo, jag tycker ju det eg. jag med...
    det var ju jag som ville det från början :)

• HanOchJag

jag lovar er att jag ska berätta hur "korsettdelen" blev. väntar ju bara på mönstret nu ska hem till mor min idag och pilla lite på små flickornas klänningar. Hoppas jag hinner idag bara. känns som det är massa saker att göra och såå lite tid. Aja. fÅR väl se hur det går.

)
    varför är det så?? Har inte läst om nåt och kan inget om dom olika typer av kläder för män. Så den meningen är typ bara snurr i huvudet för mig

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2