• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Bridecilla,

Ja det har hänt mig med! Att mensen kommit så fort man testat sig..
    Tror att det är "psykiska undermedvetna" stressen som släpper då och då kommer mensen.

• HanOchJag

madelyn,Bridecilla,vi har varit med om detta alldeles fööör många gånger. Vi skulle i och för sig bli överlyckliga om vi skulle va gravida. Men kanske inte just nu Vill ju kunna festa loss på dagen D,. Men för oss har det gått så långt att vi till och med fått posetivt på testen, Men efter några dagar har mensen kommit. Det var riktigt läskigt må jag säga

Har idag vart på ikea och handlat lite kuddar till bröllopet. Dom skulle visst ha massa rea men hitta typ 2 grejor (Och dom köpte jag ) Inga super duper fina kuddar men dom duger gott och väl. Inte alls lika kul att handla till bröllopet efter man kollat/gjort budgeten. *suckar* Man tänker ju bara på den hela tiden Tänk att kunna slänga typ 200.000 på enbart bröllopet. Snacka om att jag hade vart lyckligt Fast å andra sidan hade jag inte haft någonstans att göra av grejorna. Sovrumet hemma är ju värsta lagerlokalen för tillfället

Nog bubblat för nu

• Bridecilla

hanochjag, madelyn,
    jo, det är nog mkt psykiskt över det hela :)
    vill gärna ha barn men inte just nu.
    väntar gärna en sisdådär 233 dagar

ja du är en riktig shoppare du hanochjag :)
    härligt shoppa på bara! rätt smart att göra det redan nu, det blir inte så tufft när man delar upp det så!!

nu glider jag snart och vill passa på att önska damerna en trevlig 13helg!!!
    ha det bra å njut av den extra dagen ledigt!!
    kram på er!

• bröllops häxan

HanOchJag: Röda detaljer, javist, tänkte inte på det *l* Röda rosor är ju super fint i en bukett. Klasiskt liksom. :)

Bridecilla :Åhh. vad fint!! super bra beskrivning:D Jag ser verkligen klänningen framför mig.
    Personligen gillar jag inte "offwhite" så mycket, så riktigt vitt blit kanon *l*

Jag vet..Det kanske ser ur som vi är för lika om jag också har svart med röda detaljer...som kloner..*s*
    Jag har nästan bara svarta kläder och där ochså långa kjolar/kläningar till vardags. Det var därför jag ville ha grått på mig. För att inte känna mig som "till vardags" eller som när jag går ut på fest...*L*

Det blir nog en hybrid mellan en 1700-tals kläning och en 1800-tals kläning...snörliv(hårt) och krinolinliknande kjol..

• HanOchJag

C.T ja eller hur Vi kommer oxå köra med likadanta detaljer, M2b kommer att ha mörklila slips (hur cool som helst) Så jag tror jag ska satsa på att ha något lila insytt på klänningen/ lila halsband/armband, lila i buketten osv. Hur lovely som helst

Bridecilla ja jag känner oxå att det är bra att ha delat upp det så under åretslopp med handlingen. Risken finns att om jag hade tagit det senare och inte hittat vad jag är på jakt efter så hade jag fått krupp och kanske i desparation ställt in bröllopet.

Men nu har jag lixom det viktigaste och hittar jag inget mer så dör jag inte för det
    Trevlig helg på er med.
    Vi höres säkert på måndag igen om inte innan dess.

• HanOchJag

Godmorgon tjejer. Hoppas att helgen varit bra
    Sitte rhär yrvaken och väntar på att affärerna ska öppna Som vanligt.*flinar*
    Jag = shoppoman

Ska iväg och förhoppningsvis hämta upp mönstert till tärnklänningarna. Var och köpte typ med den ena tärnan i lördags. Helt underbart tyg och det gick bara på 250 kr. värsta niceiga tyget

Så idag införskaffas nog bara fliselin och typ såna där plast mojsar som sitter i korsetter (för att hålla in magen) grejor Sen imorgon börjas det sys

Ska bli såå kul. Korten blev ÄNTLIGEN klara igår kväll efter massa problem och omgörning. Men nu är dom klara. Ska bara läggas i kuverten och på med adresserna,.Sen på brevlådan. Blir nog under veckan

Har ni börjar med kyrkopapprena och festhäftena?? eller vad heter de

Nää nu ska jag dricka en kopp kaffe (till) och sen väcka barn

• HanOchJag

mönstret och TYG till och med
    *trött trött trött*

• madelyn

Godmorgon tjejer!

229 dagar kvar! Hihi.. och snart e det bröllopsmässa- ska bli kul att gå på.
    Av nån anledning så orkar jag liksom inte ta tag i bröllopsbestyren än

• Bridecilla

halloj girls!!!

gissa vem som halka i diket i morse??
    moi!
    men uppe å utan skador...

C.T.
    tror att det kan bli riktigt snyggt med en sådan klänning i grått!!
    det finns ju så många läckra tyger... kanske ngt som skiftar lite i färgen? å så de röda detaljerna. finemang!!
    coolt att du förstår hur jag menar :)
    förklaringen var nog lite snurrig, men det ska nog bli bra när det blir klart...
    har fått nys på ännu en sömmerska nu...

janochjag
    gud vad du kan!!!
    ska du sy in korsett å grejer i tärnklänningarna... herrejesses! en annan får ju vara glad om man lyckas laga ett hål eller lägga upp ett par brallor!!

Min helg var kanon! förutom att jag satt på akuten hela dagen igår med min blivande.
    han har en knöl i sidan som de karvade lite i... tydligen ngt som har blivit inflammerat. Men det ger sig nog.

jag har ite börjat med något ännu.
    ska sätta igång i denna veckan eller nästa... ingen brådska för vår det ännu...

ojojoj
    229 dagar kvar...

• Bridecilla

hihihi janochjag...
    hanochjag skulle det vart :)

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2