• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Ms O

Hejsan alla,

tänkte hänga på den här tråden eftersom detta är vårt datum också.

Jag tror att vi skickar ut inbjudningarna i maj. Vi har börjat fundera lite men jag väntar nog till februari innan jag ska fixa papper och sånt.

Har ni något bra tips på var man kan köpa bra papper?

• HanOchJag

välkommen Ms O
    Bridecilla vad gäller tärnklänningarna så tror jag att ni får räkna ganska mycket för dom. Eller mycket och mycket. det beror ju helt och fullt på eran budget och vad tärnorna är beredda att lägga om dom betalar själva.

• PaNic

Hej alla!

Vi har inga barn, och har tänkt att portförbjuda dem med vissa undantag. Du hade ju uttryckt det på ett bra sätt Bridecilla...Kanske lånar dina rimm om det är OK.

Kul idé att skicka ut inbjudningarna till alla hjärtans dag, men det kanske är lite tidigt? tänk om folk glömmer bort en? :( Jag får nog fundera på det ett tag till.

Några av er är ju från Göteborg...Jag behöver hjälp!!! Min frisör (som jag haft i säkert tio år) har flyttat långt bort från stan! Nu när jag behöver henne! Har någon tips på vart jag kan vända mig?

• bröllops häxan

Bridecilla: hur har du tänkt att din kläning se ut?

Grejen är så här för mig. Hade tänkt att ha en mellangrå kläning och min blivande en svart kostym och en svart stjorta. Men nu när hans kläder är inköppt så ser vi att en röd palistong ( eller vad det heter) och en röd ros skulle bli såååååå snyggt på honom. Vi tänkta först i silver grått för att passa mig då...*l*

Nu går jag i valet och kvalet om vi kommer att se ut som vi ska till samma vigsel*s* Komer vi ...tja..hur ska jag säga det...passa ihop..färg messigt..? Jag är nu inne på en svart kläning med röda detaljer jag också, eller en röd kläning.. Eller ska jag hålla kvar iden på den grå?

Tips någon...*l*

• HanOchJag

C.T tycker nog att du kan satsa på den silvergrå klänningen. Men skulle själv då välja att ha röda detaljer. Typ buketten med röda blommor, en röd liten handväska, en röd sjal and so on and so on Tror det skulle bli väldigt snyggt. Och då passar ni definitivt med varandra klädmässigt.

• madelyn

Dax att slänga ut listan på oss igen tycker jag

26 Augusti 2006- brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

• Bridecilla

Ms O

välkommen!
    Du kan väl fylla i dig på listan?

PaNic,
    sno på bara! det var därför jag skrev ut rimmet!!
    Jag har samma problem med håret... min frisör är gravid. men jag har bett henne rekommendera ngn. kolla med din frisör om hon kanske vet ngn...

hanochjag
    ja, det blir nog kanske inte så billigt som jag har tänkt mig :)

C.T.
    jag har tänkt att ha en A-linje variant, med rak urringning, sen ska det gå upp som en halterneckringning, fast axlar å rygg är helt täckt med tyg, å så trumpet ärm, EJ genomskinlig utan samma tyg som klänning, i kjolen vill jag ha ett upphak så att en plisserad underkjol syns... jag vill ha vit klänning. ska ha min mammas slöja och den är kritvit...

jag tror att det kan vara snyggt med både mellangrått å silvergrått. allt beror på materialet...
    jag håller med hanochjag när hon säger att du kan ju ha röda detaljer, blommor, skor, sjal, band i håret etc
    du tror inte att det ser övermatchat ut med svart klänning med röda detaljer? kan ju kanske se lite väl utpräglat ut?
    Kul att du vågar gå utanför ramarna lite med färgvalet av din klänning!!!
    Vad vill du ha för en modell?

• HanOchJag

Bridecilla nää man räknar ju inte riktigt med att allt ska vara såå dyrt. Jag syr ju alla klänningar själv och jag räknar väl med att varje klänning+annat materlial kommer att gå på mellan 300-400 kr. Då med sjal oxå. Det ikänns heelt överkomligt

Hade ju som sagt funderingar på att beställa från ebay men hade redan tyvärr köpt tyg. Men nu i dagarna ska jag beställa en klänning till min älskade mor Och den går på typ 600 med frakten. Det käns helt okej både för mig och henne. Jag får en sådan klänning på henne som jag vill ha Och hon betalar

• HanOchJag

material till och med. (skyller på naglarna)

• Bridecilla

hanochjag...
    tänk att kunna sy...
    jag har ingen talang för detta som helst...
    är helt invalido vad det gäller att sy.
    hade sparat en många slantar om jag hade kunnat det!
    lyllo dig!!

lite privat nu...
    jag gjorde precis ett grav.test för jag är lite sen och det var negativt!!! sen när jag skulle göra mig klar så fick jag den... sjukt va´?
    många neg. tankar hann flyga genom mitt huvud... hade inte det varit mardrömmen????
    nu är det regnkappa som gäller!!!!!!

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2