• Willma

17/6-06?

Är det någon mer som gifter sig detta datum? Jag har försökt leta men inte hittat någon, jag känner att vi är lite efter i bröllopsförberedelserna och undrar hur långt vi borde ha kommit. Inte bokat kyrka än.

• Svar på tråden 17/6-06?
  • Wire

Hej, har inte heller skrivit på jättelänge, det har varit fullt upp på jobbet mm. Hoppas det går bra för alla.

Jag var & provade klänning i onsdags men vad det är svårt! (och dyrt, kan det bli i alla fall, även om jag verkligen inte vill det). Har inte bestämt mig än men börjar få en uppfattning och ska ha beställt en innan februari är slut.

Vi har inte bokat fotograf & just nu är det det som stressar mig mest. Vi är ganska oense om budgeten för just den detaljen men måste försöka komma överens snart.

En fråga till er alla: På tisdag ska vi trägga en tjej som ska göra våra inbjudningskort. Vi har bestämt formulering men när är er sista svardag/OSA? Är det för tidigt i mitten på april?

• Pärtan

Jag tycker inte att det är för tidigt med mitten av april. Det är ju ändå något stort som behöver mycket planering.

Vi har satt OSA den 10 april. Lite för att vi har bokat ett antal hotellrum och innan 17 april kan vi boka av hälften avgiftfritt, om det är många som inte vill bo på hotellet.

• 17/6 -06

vi har satt osa 10 maj men vi har nästan inga som reser in för bröllopet och dessutom har vi nästan informerat alla innan om datum vi kunde inte låta bli

• zmurfylove

Oj vad länge det går mellan gångerna jag är hit.

Willma: Det är just det orden "döden skiljer oss åt" som jag inte gillar. Ogillar prat om död på en så pass glädjefull dag. Så på något sätt vill jag formulera om det där men jag vet inte hur ännu.

Har ff inte kommit så värst mycket längre i planeringen. Inser att vi måste jobba på lite nu om vi ska ha ut inbjudningarna under feb. Tänkte sätta osa till mitten av april. På så sätt hinner jag prata med syrran om maten och om jag måste anlita nån catering eller om det funkar att vi lagar själva.

• Wire

Har varit och letat klänningar igen men inte hittat "den rätta"...
    Men vi har beställt inbjudningskort och kommer skicka ut dem i början på mars (= så fort vi får dem). Valde att ha OSA 21 april.
    Har dessutom hittat en fotograf, preliminärbokat och ska definitivboka idag.
    Känner mig lite duktig men vi har massor kvar som vi har planerat att göra under februari.

• Wire

Förresten en sak till. Har printat blankett för hindersprövning & namnändring. Det är ju dags att skicka in dem nu.

• Soon

Hej hej!

Ny i denna tråden! Inbjudningarna gick ut på alla hjärtans dag och allt annat känns ganska klart. Visst är det småpill här och var, men alla stora grejer.

Kyrka
    Festlokal/middag
    inbjudningar
    tärna, marshalk, toastmaster, värdpar
    musik under vigseln
    fotograf
    klänning till mig
    på gång med brudgummens kläder
    ringar uttittade
    idé om blommor

sen lite ideér kring festen och så, men det är som sagt småpill.
    Har jag glömt något viktigt?

• Millan28

Jag gifter mig också den 17/6. Vi gifter oss på Gotland och bokade en del när vi var där i somras men sen dess har det gått trögt. Det här har vi gjort:

- Gäster inbjudna och har boende bokat (vi bjuder bara våra föräldrar och syskon)
    - Vigsellokal (kapell), präst och tid för vigsel klar.
    - Middag bokad men menyn är ej bestämd ännu.
    - Boende till oss bokat
    - Vi har tittat ut ringarna men ej beställt dem ännu.
    - Florist klar i åratal (Pappa )
    - Frisör och fotograf bokad

Kvar:
    -----
    - Boka resa för oss (till vigseln)
    - Ev bröllopsresa (vi tar den i augusti så det är ingen panik ännu)
    - Bestämma meny och tårta
    - Musiker till vigseln, vigselprogram, bordsplacering och annat småkrafs
    - Köpa ringar
    - Fixa barnvakt till bröllopsnatten
    - Bestämma utseende på frisyr, smycken & blommor (måste bara köpa klänning först)
    - Kläder till sambon & dottern
    - Klänning till mig. Känns lite jobbigt. Jag gillar inte att prova kläder, har inget tålamod och köper ofta första bästa bara för att ha det bortgjort. Försöker därför att kolla på internet så jag har ett hum om vad jag vill ha innan jag börjar titta. Tips på sidor med snygga, enkla klänningar med färg (gärna röda) klänningar emottages därför tacksamt!!!

• Soon

Nu är det mindre än 4 månader kvar. Konstig och härlig känsla!

• JagoMellivelli

jag ska oxå gifta mig den 17/6 men har inte hittat lokal eller vigselställe, vi bestämde oss att gifta oss för några dagar sen... nån som kan hjälpa mig?? vill ine ha vigselställe eller lokal för mer än 2500 kr.. jag känner att de är lite brådis

Svar på tråden 17/6-06?