17/6-06?
Är det någon mer som gifter sig detta datum? Jag har försökt leta men inte hittat någon, jag känner att vi är lite efter i bröllopsförberedelserna och undrar hur långt vi borde ha kommit. Inte bokat kyrka än.
Är det någon mer som gifter sig detta datum? Jag har försökt leta men inte hittat någon, jag känner att vi är lite efter i bröllopsförberedelserna och undrar hur långt vi borde ha kommit. Inte bokat kyrka än.
sthlmstjej här som ändrat namn
har ni bokat frisör och fotograf ännu eller är det för tidigt?
sthlmstjej,
bra att du inte tog alla mina frågor & kommentarer på fel sätt , insåg att det kanske kunde uppfattas som kritik vilket absolut inte var meningen. Jag är lite "gåpåig" ibland...
Och nu ska jag försöka att inte skriva så långt...
Vi ska gifta oss i Katarina (mamma om du läser det här så är det inte jag som skriver )
Vi har festen på van der Nootska palatset, vilket gör att vi inte behöver fixa ngt själva precis innan. Vi (gästerna, vi ska trol fotas efter vigseln, ej bestämt ännu) beräknar anlända dit vid 15, tror inte vi ska betala ngt extra för det. Har lagt det tidigt eftersom vi ska vara ute ur lokalen så tidigt. Vi kommer trol åka före gästerna, M2B trodde vi ska åka före 22 men det har jag sagt att jag inte tror, vi är kvällspigga och ofta kvar längst på fester...
Vi tänker som ni med transport mellan kyrka & lokal, kommer nog inte lägga pengar på det utan tror det blir vanlig bil.
Såg att någon här på BT skulle hyra in en buss för hemtransport och de bad att gästerna skulle meddela om de var intresserade eller inte, så man vet om det är stor buss som gäller eller om t.ex. två vändor med minibuss funkar
nu blev det långt iaf...
sthlmstjej,
bra att du inte tog alla mina frågor & kommentarer på fel sätt , insåg att det kanske kunde uppfattas som kritik vilket absolut inte var meningen. Jag är lite "gåpåig" ibland...
Och nu ska jag försöka att inte skriva så långt...
Vi ska gifta oss i Katarina (mamma om du läser det här så är det inte jag som skriver )
Vi har festen på van der Nootska palatset, vilket gör att vi inte behöver fixa ngt själva. Vi (gästerna, vi ska trol fotas efter vigseln, ej bestämt ännu) beräknar anlända dit vid 15, tror inte vi ska betala ngt extra för det. Har lagt det tidigt eftersom vi ska vara ute ur lokalen så tidigt. Vi kommer trol åka före gästerna, M2B trodde vi ska åka före 22 men det har jag sagt att jag inte tror, vi är kvällspigga och ofta kvar längst på fester...
Vi tänker som ni med transport mellan kyrka & lokal, kommer nog inte lägga pengar på det utan tror det blir vanlig bil.
Såg att någon här på BT skulle hyra in en buss för hemtransport och de bad att gästerna skulle meddela om de var intresserade eller inte, så man vet om det är stor buss som gäller eller om t.ex. två vändor med minibuss funkar
nu blev det lite långt iaf... sorry
Wire:
hej igen!
nejdå, tog det inte alls som kritik
vi har diskuterat saken nu och kommer antgligen inte alls ha någon transport för gästerna. För oss är det viktigare att bjuda på en bra fest där allt ingår.
o då får vi dra in på en del poster i budgeten.
Tänker in mig själv som gäst och jag skulle absolut inte klaga om jag fick åka själv mellan kyrka o festplats, jag var tex på bröllop på nyårsaftons dag förra året och vi var en handfull som kom från Stockholm och fick försöka roa oss bäst vi kunde på kvällen då brudparet firade själva.
Försöker inbilla mig att det är VÅR dag och skulle mina vänner och släktingar knorra över det skulle jag bli jättebesviken! Sen har vi ju fördelen att vi inte har gamla, folk med barnvagn (då det är barnfritt) etc utan alla har ett par ben att gå på
nåväl det där blev ju också långt
Kul med Katarina, den är ju jättefin!
jag är lite nyfiken på van der nootska, vad får ni betala?
sthlmstjej:
Jag har bokat frisör och fotograf, och i alla fall frisören tyckte det var lite tidigt, så det är bara en preliminärbokning för hon inte visste när hon skulle ha semester. Beror nog på vilken frisör och fotograf man vill ha.
Willma:
Det vi har klart är följande:
Kyrka
Lokal
Gästlista
Tärna, bestman, värdpar
NÄSTAN hela menyn
klänning köpt
Resten känns inte så stressigt med, vi har tex börjat titta lite på vart vi vill resa.
Upprop! Ni som gifter er 17:e juni:
Hur långt har ni nu kommit i förberedelserna??
Vi har inte kommit så mycket längre än senast, börjat fundera lite på menyn och kollat biljetter för bröllopsresan.
...och så har vi blivit färdiga med gästlistan, tror jag i alla fall.
Willma:
ja bröllopsresan ja, vi kollar just nu på allt o inget o kan inte bestämma oss
vart ska ni åka?
Vi gifter oss också den 17 juni!
Har bara bokat festlokal och (borgerlig) vigselförättare. En kompis till min syster är makeupartist och ska göra mitt hår & smink.
Allt annat är kvar: Kläder, ring, inbjudningar, ställe att ha vigseln på (troligen utomhus), meny osv osv....
Men det är lugnt! Jag tror det blir bra om man tar det lugnt. Vi hinner.