• Willma

17/6-06?

Är det någon mer som gifter sig detta datum? Jag har försökt leta men inte hittat någon, jag känner att vi är lite efter i bröllopsförberedelserna och undrar hur långt vi borde ha kommit. Inte bokat kyrka än.

• Svar på tråden 17/6-06?
  • 17/6 -06

hej!

Nu är våra inbjudningar ute och det känns "på riktigt" nu

Det känns verkligen som vi ligger långt fram i planeringen och stressen känns inte alls.

I helgen var vi hos svärföräldrarna och provsmakade vår meny, det blir kanongott och väldigt mkt kan förberedas innan vilket är en fördel då vi ska laga maten själva.

Förrätt:
    Matjesillröra på botten av kavring + öl och nubbe

Varmrätt
    Dubbelmarinerad oxfilé med fransk potatissallad, vanlig sallad, foccacia med hummus och fetaoströra

Efterrätt
    Vaniljglass med varm jordgubbssås

Tårta + avec

• marielu

Burro och Kär men inte galen:
    Vi gifter oss också kl 17.00 den 17/6. Jag har också funderat lite på det där med hur man ska hinna med. Vi har bestämt oss för att inte ha någon dessert, bara tårta. Det kommer bli ätande hela natten lång annars.

• Bröllopstokiig

Nu börjar jag bli lite orolig...

När beräknar ni komma igång med middagen?
    Vår lokal ligger inte så långt ifrån kyrkan, så jag tänkte att man skulle kunna komma igång 19.00 med middag. Sen har vi lite olika folk som ska spela. Goda vänner som gör det gratis. Först har vi ett spelmanslag som spelar till dans, min far ska lära ut typ schottis eller nåt. Fast allra först blir det väl brudvalsen som våra bästa vänner spelar. Sen blir det underhållning av två härliga karlar... Både vackert och roligt. Sen får Dj:n dra igång. Vi får hålla på till 02.00. Vi tänkte klämma in lite tårta också vid 00.00, typ. Vad tror ni om det?

• Kär men inte galen

Burro:
    Jag vet inte...det beror ju på. Jag skulle nog känna att det mysiga m bröllopstårtan försvann om partystämningen och musiken redan dragit igång? Tror det är svårt att samla folk igen...

marielu:
    Känner mer och mer att vi ska skippa desserten och nöja oss m tårtan! Kom på att det ju är brudskål och chokladdoppade jordgubbar i trädgården först också innan middagen sätter igång...

• marielu

Burro & Kär men inte galen
    Jag har hört från många andra som har gift sig att dom tycker att bröllopstårtan blir för stor avbrott i festen om man väljer att lägga den en bit in i festandet. Jag tror att många gäster kan komma av sig och känna att de vill gå hem efter att de har ätit tårtan.

• marielu

Burro

Vi har nog också beräknat att komma igång med ätandet vid 19.00 men man vet ju aldrig vad som händer på vägen .

• *ida*

HEJ! Här är en till som gifter sig 17 juni!!! 3 månader kvar idag då!! Jag ska göra fädigt det sista på inbjudningarna ikväll!! Har alla ni andra fått ut era inbjudningar än? Och när har ni satt OSA?? Vet inte om jag är jättesen, har läst så många som gifter sig senar i sommar som redan skickat ut sina! :-O
    17/6-06: Låter jättegott det ni ska äta!

• marielu

*ida*

Vi skickade ut våra inbjudningar för ett par veckor sedan. Jag tror inte att du behöver vara orolig för att vara sent ute, det är ju länge kvar än. Vi satte OSA till 1 maj, vi tyckte att det bra med gott om tid till att göra bordsplacering, planera maten mm.

• Strumpan.

Jag har inte skickat ut mina än. Jag beställde dom i förra veckan så dom måste väl komma snart. Är inte så stressad, men har ni hunnit träffa vigselförättaren än? eller haft kontakt med honom? Vi har inte hört ett ljud. Vill ha klart allt nu så jag inte behöver oroa mig sen....hihi

• straniero

hmm
    det är ganska roligt att dela hur man har gjort.. jag ska inte stressa någon.. men jag har redan haft svarsdatum.... jag kanske var lite tidig...
    hoppas alla njuter i vårsolen.. kram

Svar på tråden 17/6-06?