17/6-06?
Är det någon mer som gifter sig detta datum? Jag har försökt leta men inte hittat någon, jag känner att vi är lite efter i bröllopsförberedelserna och undrar hur långt vi borde ha kommit. Inte bokat kyrka än.
Är det någon mer som gifter sig detta datum? Jag har försökt leta men inte hittat någon, jag känner att vi är lite efter i bröllopsförberedelserna och undrar hur långt vi borde ha kommit. Inte bokat kyrka än.
...och förresten en sak till, vi planerar att skicka ut inbjudningarna i februari. Vi har inte några "utanför-Sverige" gäster men en hel del som måste resa inom Sverige och jag vet att de vill ha lite tid på sig för att planera.
Sen vet jag också att när jag och M2B planerar att göra något vid en viss tidpunkt så blir det inte alltid så så därför vill jag lägga en tidig deadline för att vi ska lura oss själva lite.
Men som svar på din fråga, brud juni 06, så tycker jag inte att det är för tidigt, speciellt eftersom ni har en del långväga gäster och i alla fall jag tycker att det är roligast att skicka alla inbjudningar vid samma tillfälle.
Vi kommer troligen också att skicka ut inbjudningarna i februari någon gång. Jag tycker inte att början på februari låter för tidigt när det är ett bröllop som ska vara under sommaren. Folk vill säkert gärna veta det innan de ska planera in semester.
Kan tillägga att vi kommit igång lite bättre nu än då jag skrev mitt förra inlägg, har bokat catering, florist och frisör nu i alla fall.
Hjälp nu är det i år vi gifter oss!!!
Nu har jag börjat känna lite mer stress men det kommer nog gå bra (jag är iofs en såndär överpositiv människa som kan lura mig själv ibland).
Min M2B sa faktiskt igår när vi slappade efter nyårsfirandet: "nu måste vi börja ta tag i det här med bröllopet lite mer". Och då hade jag inte pratat om bröllopet alls innan... fast han har varit ganska engagerad förut också. Vi har planerat en hel del, det är bara det att vi inte har gjort så mycket än...
Burro hur har det gått för dig? Berättade ni för familjen på julafton?
Hej!
En till här som gifter sig 17/6!!
Vi har bokat lokalen idag och ska boka kyrka i veckan!
Tärna, bestman, värdpar och toastmadame är utsedd, nu är det bara resten
Va pirrigt det känns!!
Hur har ni andra tänkt göra med fotografering? Förhoppningsvis kan det väl vara rätt fint väder i mitten på juni och då är det säkert fint att vara ute. Har inte bokat fotograf än och vet inte om vi vill ha studiofotografering eller vara någon annanstans.
Vi ska ha studiofotografering innan vigseln och sen en fotograf som är med från vigseln till slutet på festen.
Här är en till 17/6-06!
Vi har hittils lyckats fixa:
*Kyrka
*Festlokal
*Catering (menyn är dock inte spikad än)
*Fotograf
*M2b's kläder
*Bröllopsnatt
*Inbjudningar (layout klar), planerar att skicka i början av feb eller slutet av jan. De flesta gästerna måste resa ganska långt.
*Gästlistan
*Färgtemat
*Webbsida
Gah! Skickade för tidigt!
*Musik till festen, i princip klart
*Familjen underrättad
Vi bor i Götet (men är inflyttade), och om någon vill ge mig tips på var man kan hitta fina klänningar skulle jag bli mycket tacksam! Är det någon som har erfarenhet från Swahn's i Kunsgsbacka?
Kram!
Hej!
Vi ska också gifta oss den 17/6! Vi har bokat det mesta förutom musik till festen och bröllopsresan.
Grönt är skönt: Jag köpte min klänning, en Nixa, på Svahns i Kungsbacka i förra veckan, och fick bra service.