• Willma

17/6-06?

Är det någon mer som gifter sig detta datum? Jag har försökt leta men inte hittat någon, jag känner att vi är lite efter i bröllopsförberedelserna och undrar hur långt vi borde ha kommit. Inte bokat kyrka än.

• Svar på tråden 17/6-06?
  • Grönt är skönt

Tack snälla Å+M! Jag ska försöka ta mig dit i nästa vecka! Hoppas att jag hittar något bra där också!

• Pärtan

Hej!

Jag ska oxå gifta mi den 17/6.

Vi har
    *bokat kyrka
    *bokat festlokal där mat odyl. ingår
    *bokat bröllopsnatt samt hotellrum till gäster
    *bokat bröllopsresa
    *fixat transport från kyrkan till festplats
    *brudklänning beställd
    *inbjudningskorten nästan klara, väntar på kuvert
    *Gästlistan klar
    *färgtemat klart
    *toastmaster fixad samt värdar

Vet att en vårtermin går fort så snart är det dags för oss.

• zmurfylove

Ytterligare en brud den 17/6-06 anmäler sig. Vi bestämde datum i Fredags så det enda i planeringsväg vi hunnit med hittills är att kolla på gästlistan. Till veckan ska vi kolla och boka kyrka.

Är vi för sent ute med planeringen eller kommer vi hinna ändå??

• zmurfylove

För övrigt bor vi strax utanför Umeå.

• Willma

zmurfylove:
    Vi var ute i mellandagarna och bokade lite allt möjligt och de flesta vi pratade (t ex frisör, konditori, fotograf) med verkade tycka att vi var ganska tidigt ute, och jag som trodde vi var sena. Så jag tror inte det är någon större fara att börja planera nu. Men det beror väl på hur populära de man vill anlita är. Och hur ambitiös man vill vara och hur mycket hjälp man får av andra.

• Wire

Hmm, jag är ju en list-tjej, så jag kunde inte låta bli...
    Lista över folk som gifter sig 17/6 & har varit inne på denna tråd:

Willma
    Maria73
    LoMStK
    Bridezilla K
    Burro
    Strumpan
    brud juni 06
    Wire
    Sthlmstjej
    Grönt är skönt
    Å+M
    Pärtan
    zmurfylove

Grattis till alla oss!

• sthlmstjej

Skönt att alla inte hunnit planera klart ännu utan har en del kvar som vi har

Vi bokade kyrka igår, det blir allhelgonakyrkan på Söder i Stockholm och festen blir i Täby norr om stan.

Här i Stockholm är det så dyrt med lokaler som ligger centralt och dessutom så har man oftast inte tillgång till dem förräns på em samma dag och det skall vara tyst runt 01-tiden. den som vi fått tag på ligger ostört, man får hälla igång hur länge man vill på natten + att vi har den redan på fredagen så vi kan duka då.

Skulle ni som gäster tycka det var omständigt om ni behövde åka på valfritt sätt från innerstan till festlokalen?
    Det tar ca 40-45 min att åka kommunalt + en liten promenad på ca 10 min.
    Självklart kommer vi se till att det finns ordentligt med tid för gästerna.

• Wire

Hej Sthlmstjej!

Vi ska också gifta oss på Söder, vill inte skriva ut kyrkan än eftersom vi fortf är lite hemliga... fånigt kanske men misstänker lilla mamma för att vara inne här & lite för nyfiken... .
    Iaf, inte samma kyrka som er även om Allhelgona också är fantastiskt fin. Vi kommer ha en av de omöjliga festlokalerna på Söder där man måste vara ute kl 1... men det blir nog bra ändå. Vi har också haft funderingar på transport, det rör sig om en sträcka som jag går på ca 20 min utan problem i jympaskor, men vår toastmadame har "förbjudit" oss att låta folk promenera med tanke på finkläder och ev. höga klackar (då tar det säkert dubbelt så lång tid). Vi kommer troligen hyra in en buss som skjutsar folk till lokalen.
    Det jag tänker på med er transport:
    Hur är promenaden? 10 min med högklackat eller jympaskor? Grusväg eller asfalt? Kan det bli lerigt? Är det någon som har svårt att gå? Barnvagnar? "Packning", t.ex. presenter?
    Att åka kommunalt tycker jag är ok men folk kan tycka att det blir ett tråkigt avbrott att åka med finkläder på sig. Försök i så fall ha någon/några som håller ihop sällskapet (toastmaster, tärnor, marskalkar, värdpar t.ex.) så inte feststämningen bryts.
    Jag kan förstå att det kostar en del pengar att hyra buss för en sån lite längre resa, kan ni fundera på om alla kan betala en slant för att åka med? Det kan ju kosta att åka kommunalt också. Alt. kanske ni kan försöka att "låna/hyra in" kompisar som inte är bjudna men som kan vara chaufförer? Kanske någon har en minibuss/stor familjebil som kan användas, då kan iaf några åka bil.
    Sen en sista fundering: hur kommer folk därifrån? Kan vara bra att ha med info om tidtabeller i inbjudan/informationshäfte.

Oj, det blev väldigt långt, hoppas ok... Sen har jag en fråga till dig och till alla andra också: hur åker ni mellan vigselplats & festlokal?

• 17 Juni-06

Hej hopp!

Här kommer en till 17 juni tjej! Vad kul att höra hur långt ni har kommit. Själv har vi inte bokat så mycket mer än kyrkan och festlokalen och frisören men är på gång med inbjudningskort, menyn, fotograf mm. Bor i en relativt liten stad så förhoppningsvis är vi inte allt för sent ute. Känner dock att tiden bara rusar iväg!

Lycka till med er planering!

• sthlmstjej

wire:

du har kloka inlägg om transport, det är ju en bit helt klart och det känns mer värt att inte känna sig utkörd kl 01 om det är så att man inte vill gå hem då.
    När får ni tillgång till lokalen? De ställen vi kollade på hade ju tilläggspriser per timme tex innan kl 17 och man MÅSTE ju hinna duka och så...
    vart ska ni vara nånstans? (fast det kanske du inte vill avslöja )

men hem för gästerna hade jag inte ens kommit så långt i tankarna, det går kommunala medel kl 00.30 och typ 01.30 fast då tar det typ 1 1/2 timme för folk att ta sig in till stan o det är ju inge kul... nä vi får kolla upp om man kan hyra in en buss billigt helt enkelt...

Vi har inte bestämt hur vi ska åka från kyrkan till lokalen ännu, det känns inte helt nödvändigt för oss att lägga ut massa tusen på nån veteranbil, antingen skjutsar nån oss i vår bil (som ioförsig är ny ) eller så kanske vi ev kan låna en fin bil...

Svar på tråden 17/6-06?