17/6-06?
Är det någon mer som gifter sig detta datum? Jag har försökt leta men inte hittat någon, jag känner att vi är lite efter i bröllopsförberedelserna och undrar hur långt vi borde ha kommit. Inte bokat kyrka än.
Är det någon mer som gifter sig detta datum? Jag har försökt leta men inte hittat någon, jag känner att vi är lite efter i bröllopsförberedelserna och undrar hur långt vi borde ha kommit. Inte bokat kyrka än.
Apropå er som gifter er den 17 juni:
det finns en låt med Alphaville som heter "Summer in Berlin".
Förutom att den är alldeles underbart bra, så sjunger de nåt i stil med "This is an invitation, and it´s just for you. You got a reservation, for the 17th of June..."
I alla fall har jag uppfattat det så (kan ju ha fel)
Hursomhelst - i början var vårt bröllop tänkt till juni, och jag var starkt inne på att ha denna låt med pga nämnda datum i texten.
Nu blir det inte juni för vår del utan vinterbröllop, (längtar!) men till er som valt detta datum, tja, betrakta mina rader som ett tips, eller bara en kul grej.
Hoj!
17/6 -06:
Vi har tänkt åka till Irland. Båda hade oberoende av varandra tänkt att det kunde vara trevligt att åka dit, så då fick det bli så.
Josefin&Dan:
Vi har också börjat försöka ta det lugnt nu. Har bokat det som det kändes mest bråttom med och brudklänning har jag betalat handpenning på så det känns lite lättare att ta det lugnt nu.
Kirk:
Tack för tipset, måste provlyssna på den låten. Vet du om man kan höra den på nätet någonstans?
Willma:
Jag har inte en aning!
Jag brukar inte lyssna så mycket på nätet själv, men den torde vara välkänd så den bör inte vara så svår att hitta.
Obs, jag kan ju ha missuppfattat texten (men jag tror inte det) och den är såååååååå bra!
(fast man kanske måste gilla lite 80-tal sådär för att uppskatta den fullt ut;))
Lycka till och berätta gärna vad du tyckte!
Hittade texten på www.lyricsfreak.com/a/alphaville/6847.html
Den börjar så här:
This days an invitation
And it?s just for you
You?ve got a reservation
For the 17th of june
Jag var oerhört förtjust i Alphaville på 80-talet så det är definitivt en tanke...
Wire:
Kul! :)
Inser att jag inte varit in och varken skrivit eller läst i tråden på länge nu.
*Jag har en klänning - en riktig prinsessdröm!
*M2B ska prova en frack av en i byn, få se om han kan ha den annars blir det hyra en.
*Gästlistan är klar. Inbjudningar ska ut innan Februaris slut.
*Fotar och filmar gör ett par kompisar till oss. Båda väldigt duktiga.
*Mat gör min syrra och hennes pojkvän - dom är kockar.
*Syrran blir tärna och M2B's bror blir 'best man'.
*Festplats blir hemma på gården vid fint väder - bygdegården vid regn och den är bokad för sovplatser redan.
*Kyrkan är bokad - St. Mikaels Kapell i Vindeln
Sen hoppas jag att det blir fler än jag som beställer sol, värme och utslagna syrener till de helgen! Jag vill ha syrener i brudbuketten. :)
Lycka till tjejer!
Åh ja... jag har börjat spåna lite på bröllopslöftena och leta in- & utgångsmusik samt psalm med.
Jag gillar inte den biten *tills döden skiljer oss åt* så jag vill ha en annan avslutning på löftet.
Vet bara inte vad.
Zmurfylove:
Vad är det du inte gillar med slutet på löftet? *nyfiken*
För vår del går det långsamt framåt. Har börjat fundera lite på menyn, men det är lite svårt. Inbjudningskorten börjar bli klara, vi har den stora förmånen att få dem gjorda åt oss. Ska skicka dem snart, men behöver få koll på allas adresser innan.
hej!
jag har inte heller skrivit här på ett tag.
Vi funderar också på menyn och kan inte bestämma oss!
Då vi tänker göra vår egen mat är man lite begränsad, men till förrätt har vi nästan bestämt att ha SOS med nubbe och öl (det är ju nästan midsommar *s*)
annars är vi klara med följande:
*min klänning kommer om 2 veckor från Kina
*inbjudningar skickas ut senast v 12
*fotograf bokad
*resa bokad
*pratat med min tjejkompis som ska sminka o fixa hår
*lokal
*kyrka
Hej tjejer!
Vi har nu fått ut alla våra inbjudningskort. De blev så himla fina. Igår var vi till kyrkan för ett informationsmöte. Det var bra att få veta lite olika saker. Vi funderar oxå på att skriva egna löften. Men vad jag förstod av de dom sa i kyrkan så ska de innehålla samma sak, men kanske med egna ord.
I övrigt har vi klart
* Kyrkan, festlokal
* Klänningen beställd och kommer i april.
* Bokat fotograf, samt kompis som fotar från festen.
* Bokat hår och smink
* Fixat morgongåva till min blivande
* Resa bokad
Nästa som står på tur är ringen och maten från festlokalen.
När åker ni på Bröllopsresan? Direkt efter eller väntar ni till senare på sommaren? Vi åker på onsdagen efter bröllopet och kommer vara borta i två veckor.