• Willma

17/6-06?

Är det någon mer som gifter sig detta datum? Jag har försökt leta men inte hittat någon, jag känner att vi är lite efter i bröllopsförberedelserna och undrar hur långt vi borde ha kommit. Inte bokat kyrka än.

• Svar på tråden 17/6-06?
  • maria73

Japp!
    Här har du en till....:)

• Willma

Hur långt har ni kommit i förberedelserna? När jag kollar på listan känns det som det en miljon saker som borde göras, men en del har vi ändå hunnit med. Sen är det en vissa saker som är halvfärdiga, tex att skriva gästlistan. Har insett att vi skulle behöva minska ner antalet personer med ungefär 30 om det ska vara bekvämt att vara i den lokal vi valt. Nu är det lite drygt 90 på gästlistan. Hur stort bröllop ska ni ha?

• maria73

Vi e bara 40 pers men det känns fullt tillräckligt ändå tycker jag :)
    Med risk för att stressa dig, detta har vi gjort/fixat hittills;
    Klänning
    Festlokal (hittat den perfekta
    Präst
    Frisyr Trycksaker: En kompis kompis som jobbar på tryckeri hjälper oss med detta.
    Sång i kyrkan: En annan kompis kompis sjunger solo i kyrkan
    Färgtema: Har slutl bestämt oss för grönt-silver-blekt rosa
    Blombukett: Väljer mellan klotbukett med blekrosa kvistrosor o hjärtan på tråd som hänger ned eller bollkukett med ljusrosa rosor. Florist kontaktad, träff i april.
    Blomsymbol: blekrosa ros
    Ringar;bestämda men ej beställda
    Catering;beställd, inkluderar serveringspersonal
    Meny; beställd o bestämd
    Fotograf; bokad, bokningsavgift betald!
    Tårta; beställd o bestämd (mörka chokladbottnar, vitchokladsmörkräm varvat med passionssmörkräm-mums!!!)
    Datum; ändrat på grund av fotbollsvm, nu gifter vi oss den 17e istället!
    Smycke; Ska endast ha ett par matta lite breda guldringar i öronen, vet var de finns men har ej köpt dem än.
    Hotellnatt;bokad, både innan o efter bröllopet
    Kvar att göra; boka smink, hår, naglar, frisör samt ansiktsbehandling, bestämma hur vi ska göra med musik. Fixa festprogram, vigselprogram, placeringslistor, träna vals o komma på kul lekar att underhålla med, åka till tyskland handla dricka, komma på hur vi vill ha dukning, bestämma mig för om jag ska ha slöja eller ej, köpa skor, träffa husmor o catering o diskutera detaljer, träffa tärnorna o diskutera deras klänningar, uppgifter o andra detaljer, köpa engångskameror, likörglas och presenter till gästerna, boka hunddagis o fixa barnvakt, beställa kostym till sambo.
    En hel del mao. MEN mkt kvar ändå....
    Var gifter ni er förresten o vilken sorts fest ska ni ha?

• Willma

Det låter perfekt att vara runt 40. Man vill ju hinna umgås med personerna man bjuder.
    Lånar din lista för att se hur jag ligger till

Klänning - har sett ut den jag förmodligen vill ha
    Festlokal ordnad
    Vigselförrättare och kyrkomusiker ordnat, men ingen kyrka bokad än.
    Frisyr - inte bokat frisör. Håller på och sparar ut håret ;)
    Trycksaker - lagt ut på entreprenad till kompisar att fixa festprogrammet. Vigselprogrammet vet jag inte hur vi gör med.
    Sång i kyrkan: frågat men ej fått svar än.
    Färgtema: tror att det är bestämt - lila
    Blombukett: kommer nog att gå i lila som färgtemat
    Florist - tror jag vet vilken vi vill ha.
    Ringar: tittat på men inte hittat någon än
    Catering; inte beställd
    Meny; inte bestämd eller beställd
    Fotograf; inte bokad
    Tårta; inte bestämd eller beställd
    Datum; bestämt
    Smycke; inte bestämt
    Hotellnatt; inte bokad, men tror vi vet var det ska bli
    ......och de flesta av de andra sakerna hade jag visst inte heller gjort. Men familj och kompisar kommer hjälpa till med mycket av det praktiska, vilket är en väldig tur, annars hade jag nog haft panik nu. Det är nog mest att boka olika saker och att fixa utstyrsel till mig och blivande maken + "brudföljet" som jag behöver bry mig om just nu. Fast det är ju en hel del ändå + att man behöver ha lite överblick över vilka som gör vad.
    Vi gifter oss i någon kyrka i norrtälje kommun, hoppas att det finns något ledigt till vårat datum. Festen ska vi börja planera för i morgon med våra toastmastrar och festprogramfixare. Får se om vi kommer fram till något mer om hur vi vill ha det då. Ska bli kul att komma igång lite, känns som vi stått och stampat länge nu.

• LoMStK

Visst hade vi tur med VM-lottningen?

Så här ligger vi till i planeringen:
    140 gäster, gästlistan klar.
    Klänning-tittat ej bestämt
    Kläder till brudgummen-tittat, bestämmer när vi vet vilken klänning det blir.
    Festlokal-bokad
    Kyrka-bokad
    Pastor-klar, en vän till oss!
    Frisör-bokad, träffat henne en gång, ska dit en gång till innan.
    Trycksaker-inbjudningskort fixade vi själva, programmen i kyrkan ska vi göra, häfte till festen ligger på värdarna att fixa.
    Värdar-alla tackat ja!
    Sång&musik i kyrkan-vi är musiker båda två så det fixar våra vänner (som alltså också är musiker=gratis och personligt!!)
    Men vi har inte bestäm vilka sånger/in- och utgångsmusik än.
    Färgtema-Grönt, vitt och rött eller rosa...tror vi.
    Blombukett-inte ens funderat
    Blomsymbol-vad är det??
    Ring-vi har tittat men ej bestämt/beställt.
    Catering-ej klar.
    Meny-ej klar.
    Fotograf-bokad.
    Tårta-ej klar.
    Smycke-vill ha pärlhalsband, och pärlörhängen. Har inte fixat det än.
    Bröllopsnatt-ej klart, men vi vet var vi vill tillbringa den...!
    Bröllopsresa-under planering...

Festen...en avslappnad, rolig fest har vi önskat oss! Vi litar till 100% på våra fyra värdar!
    Ska kanske tillägga att vi inte kommer att ha dans förutom brudvalsen, samt att vi inte kommer att servera någon alkohol.

I lördags var det 6 mån kvar! Jag längtar så...!

• Bridezilla K

Jag! :D

Kyrkan är bokad.
    Klänning + slöja + tiara är köpt.
    Sambons frack är utprovad och beställd (han hyr).
    Värden är utvald, liksom marskalk, tärna, och toastmaster.
    Färgtemat: Vitt/ivory/grönt.
    Jag har valt ut min florist, och bestämt mig för hurdan bukett jag vill ha.
    Menyn är klar.
    Fotografen är bokad.
    Gästlistan är i princip klar, det blir ca. 40 personer.

• Burro

Halloj! Vi gifter oss också 17/6-06. Vi ska berätta det för familjen på julafton. Vi har bokat kyrka och flera festlokaler. Vi ska bestämma tillsammans med familjen. Det mesta känns under kontroll, men inga definitiva beslut är tagna utan famlijen. Vi hoppas att de har underbara idéer. Ska bli sååå spännande!

• Strumpan.

Hej!
    Vad kul att se fler som gifter sig 17/6-06

Så här långt har vi kommit:

-Kyrkan bokad
    -festlokal bokad; då ingår serverringspersonal, städning dekorationsblommor mm.Bestämt mat.
    -tårtan beställd
    -ringarna beställda och fick dom häromdagen
    -klänning beställd och är på väg
    -bröllopsnatt bokad
    -fotograf studio bokad
    -fotograf som ska vara med hela dagen bokad (kompis)

Kommer inte på mera nu. Har lite kvar att göra ......!

Nån som kommer från Göteborg?

-

• brud juni 06

ah äntligen ser man att det är ngn mer som gifter sig den 17/6.
    Vi har precis bokat kyrkan och lokal. Har gått sedan frieriet i september o väntat på VM-lottningen. Insåg att varken blivande maken eller en hel del gäster skulle vara förtjusta om Sverige spelade fotboll på samma dag. Känns dock skönt att ha ett datum
    Blir nervös när jag ser hur långt alla har hunnit. Själv så är det bara lokal o kyrka som är bokad. Snart champangeglasen också, 1 kr st på Överskottsbolaget, Då måste man ju passa på.
    När ska ni skicka ut era inbjudningar? Jag funderar på i början av februari eftersom en hel del gäster inte är bosatta i sverige. Är det för tidigt?
    Gott nytt på er

• Wire

Hej, här kommer en till!
    Liksom flera andra glad över VM-lottningen, min M2B är fotbollsfantast liksom flera andra av de närmaste... MEN när vi började planera hade han lyckats förtränga att VM går av stapeln i juni så vi hade bokat innan lottningen och sen blev det nervöst. Jag hade dock bestämt att vi skulle byta datum om Sverige hade spelat. Kan tillägga att jag är inte längre ledsen över att kyrkan var helt uppbokad 10/6 som var första alternativet.
    Det vi har klarat av än så länge är bokning av kyrka och festlokal, och det kommer ingå mat där så det känns lugnt även om menyn inte är bestämd. Vi har också koll på hur många och vilka vi ska bjuda och har förvarnat några (de som känns viktigast att de är med).
    Det som känns lite stressigt just nu är fr.a. min klänning, jag vet att jag kommer hitta en som jag är nöjd med men vill gärna hitta den till bra pris...

Svar på tråden 17/6-06?