Strippklubb
Vad skulle ni tycka om eran man gick på strippklubb?
Vad skulle ni tycka om eran man gick på strippklubb?
Muriel
Det är inte "rakt på det porr". Stripp handlar om att ge en sensuell känsla till åskådaren. Och jag tycker att de flesta tjejerna är superduktiga på att retas på ett sensuellt sätt.
Som jag skrev innan så finns det i och för sig även de tjejerna, som vigt sitt liv till singelkillarna. Och det är betydligt porrigare.
Men de flesta tjejerna kan nog ge en sexuell kick till de flesta. Även till dig!
Ta din partner under armen och viska tyst men bestämt. "Nu älskling ska vi på strippklubb". ;)
Eftersom jag varit i exakt den här dikussionen förut, för ett par månader sen, tänker jag inte dra allt igen...orkar inte.
Men både jag och min m2b är alltså emot stripp/porr och allt vad det innnebär. Exploatering av kvinnan, och att se henne som ett objekt helt enkelt.
Jag kom att tänka på den här diskussionen för ett tag sen när vi gick på familjerådgivning. Han (fam.rådgivaren), lyfte fram det här med att "se" varandra, lyssna, och visa respekt. Det kan vara så enkla banala grejer som att mannen tycker illa om när det står skor hemma i hallen istället för i skostället, när han kommer hem. Det blir det första han ser, och det "stör" honom, kanske resten av kvällen.
Om han då gör sin sambo medveten om hur han känner, vad som är viktigt för honom, kan hon ju lyssna på det, och ta hänsyn/ visa respekt. Det behövs så lite från den andre för att vi ska känna oss uppskattde, älskade, sedda osv.
Det är det jag tycker det här handlar om. Att man visar varandra respekt i ett förhållande.
Visst, man kan försöka inbilla sig att "det är ok", "han älskar ändå bara mig", osv,osv...men hur blir det inom en? Känslan man har? Vart gör man av den?
Och hur bra blir förhållandet då?
Man har rätt till sina känslor, sa alltid min fd lärare som var psykoterapeut. Och han har så rätt i det.
Det man känner, det KÄNNER man, och det går inte att sopa under mattan, för det kommer ändå upp/tillbaka i en eller annan form.
Så visa varandra respekt, och våga prata om sånt ni inte tycker om, mår dåligt av osv, så får ni förhoppningsvis samma sak tillbaka.
Håller inte fullt ut med om att se men inte röra är OK.
Som ung var jag länge tillsammans med en mycket äldre kille som inte gjorde annat än glodde på andra tjejer, busvisslade efter dem, samt informerade mig om att den och den var sexig, en riktig kvinna o.s.v.
Målet med mig var i hans värld att jag skulle agera och se ut som en av dessa.
(När jag ser bilder av mig själv från den tiden, inser jag att jag var riktigt söt. Men jag tyckte inte det då, och denne kille gjorde allt för att förstärka det intrycket hos mig.)
Behöver jag ens nämna att strippdrömmar och flås över porrindustrin tillhörde vardagen?
"Jajamänsan, titta noga, så ska du röra dig, se ut, göra!!"
Detta var ju verkligen att "se men inte röra", men inte alls OK för det!
Självklart var han en renodlad idiot, och självklart kan par tillsammans njuta av sensuell dans och allt vad det är. Om båda vill, bör kanske tilläggas.
Jag ville med detta lägga in en till dimension i gråzonen "se men inte röra är OK".
(Jag lever idag med en man som uppskattar MIG, jag är lycklig och känner mig älskad.
Som tur är så har min nuvarande inget behov av den här typen av "krydda", (funkar fint ändå ;) )
Nonika
Hej på dig!
Jag undrade just när du skulle hitta hit.
Jag håller helt med dig vad gäller respekt mot sin partner. Men jag tror att kvinnor som aldrig varit på en stripp, inbillar sig att det är värre än vad det är.
Många som är "imot" innan de går till strippen, går nog därifrån och tänka "jasså, var det inte värre". Och många skulle nog uppskatta uppträdandet för egen del också.
Lippi, jag tror du tanker sa har: man skall inte doma andra for att de gor pa ett visst satt (tex anvander droger, testar analsex eller kollar pa strippor), aven om man inte tycker sa sjalv. Det kan jag halla med om pa ett satt. Men...
Problemet med tex stripp, droger och vissa andra sexuella handlingar ar att man paverkar sin partner starkt. Jag tror att for att fa ett forhallande att funka sa maste man ta hansyn till den partner som inte kan acceptera denna handlingen.
Jag tror ocksa TS syftade pa att mannen gar
pa stripp utan flickvannen. Vilket far en helt annan betydelse an att ga med en partner.
Lippi:
Ja, de kanske inbillar sig att det är värre än vad det är, men det är väl skit samma....syftet är ju uppenbart ändå.
De flesta kvinnor gillar inte att deras män tittar/blir upphetsade av/på, andra kvinnor, precis som de flesta killar inte heller uppskattar det motsatta.
Om det vore så att det fanns fullt av stripp/porrklubbar för kvinnor, där män exponerades osv, så tror jag inte så många män hade uppskattat att deras kvinnor gick dit. Män är väl (i min värld) mer svartsjuka än vad kvinnor är, rent generellt.
Virginia
Jag syftar också på en man som går själv.
Jag bara slår ett slag för att alla tjejer ska sluta dömma och kanske be att få hänga med. Eller ta komandot och be mannen följa med henne.
Det är inget farligt att testa. Så länge du inte har ett sjukligt behov av sex eller ett sjukligt behov att förnedra din partner som i Kirks fall, så är det totalt ofarligt att gå på strippklubb. Och dessa sjukliga beteende märks nog långt innan.
Vad jag har svårt att förstå är att man kan göra så stor grej av att mannen blir tänd av en annan kvinna. Själv tror jag att det kan leda till något possitivt för paret.
Och ska jag vara ärlig så finns det män som jag har betydligt närmre relation till än en strippa, som tänder mig. Inte går jag och är otrogen för det.
Jag tror att alla par ar valdigt olika nar det galler etiska granser. Det galler nog att hitta nagon som har liknande etiska uppfattningar som an sjalv. Annars kan det bli svart.
Sjalvklart man kan utvecklas i sin sexualitet
och testa nya saker. Men jag anser att man som partner har ratt att saga nej da det inte kanns ratt. Det ar inte samma sak som att doma personer som inte tycker lika.
Forhoppningsvis kan man utvecklas tillsammans, testa saker tillsammans, tanja sina sexuella granser. Men bara nar man ar redo for det, och det galler att vanta in sin partner. Annars tror jag att man kan forstora mer an vad man vinner.
Nu skall jag ga och lagga mig - det ar snart natt har pa andra sidan jordklotet. Jag hoppas ni fortsatter debatten, det ar kul att fa inblick i hur andra tycker och tanker. Just denna debatt har lett till att min m2b har diskuterat saker vi aldrig pratat djupt om innan. Brollopstorgets forum rules!
Virginia:
Godnatt och sov gott! :)
Jag tycker inte det går att se stripp som en isolerad företeelse, utan det ingår i ett betydligt ruskigare sammanhang där det är värt pengar att se kvinnor spela på den allmänna bilden av vad kvinnlighet och sexighet innebär. Hela den grejen är ett tecken på att något är väldigt, väldigt sjukt.
Som sagt, det har inget att göra med rädsla för sexighet eller konkurrens eller whatnot. Strukturerna som ligger bakom det här är enorma. En annan grej jag tycker är upprörande är att det inte är okej för kvinnor att gå med bar överkropp, tex i badhuset, för att det är så oerhört laddat med kvinnohud. Varför kan kvinnor inte få vara nautrala, varför måste vi alltid ingå i ett sexuellt sammanhang och tolkas sexuellt oavsett vilket humör vi är på själva?