Strippklubb
Vad skulle ni tycka om eran man gick på strippklubb?
Vad skulle ni tycka om eran man gick på strippklubb?
Lippi:
Idiotförklarar jag kvinnor? Hur kan det då komma sig att jag genast fick 5 svar på mitt inlägg, där de höll med mig?!
Lippi...det är väl ändå SKILLNAD på porr och erotik!!! Det är ingen som påstår att tjejer inte kan bli upphetsade, inte blir tända av än det ena än det andra....
Och det där med att kvinnor vågar och kan vara mer öppna, ja, det är väl inte så konstigt. Vi formas ju så av det samhälle vi lever i. Flickor lär sig kommunicera, prata om känslor etc.
Dessutom speglar ju porren att tjejer tänder på varandra, de har ju sex i var och varannan film. För att inte tala om modeller också, som står och posar mot varandra, tar på varandra osv. Likadant med porrtidningar.
Hur ofta ser man sånt på den manliga sidan? Killar som hånglar med varandra? Killar som tänder (eller ens förväntas tända) på andra killar? Nä, det existerar inte, förutom i gay-världen.
9 killar av 10 som jag pratat med tycker att det är "sexigt och helt ok", när tjejer har sex med varandra, medans det är vidrigt på alla sätt och vis om 2 killar skulle ha det.
Nä, du Lippi. Den dagen det är lika vanligt att kvinnor tjänar pengar på att sälja männens kroppar, utnyttja dem, köpa sex av dem, gå och se dem strippa för att få ta del av köttlig lusta, den dagen börjar vi kanske bli jämställda, angående hur vi ser på kvinnor och män.
Men vill vi ha ett sådant samhälle?
Och självklart, Lippi, så har ju du flera manliga kompisar som brukar gå och se manliga strippor....inklusive din sambo.
Det borde jag ha räknat ut
Men då kan jag säga att det inte är jag som lever i ovanlig värld (som du velat få det till förr om inte annat), utan du.
Jag känner inte/ har inte hört talas om en enda karl som gått på manlig strippklubb, och jag tror att det är väldigt ovanligt.
Nej, nu ska jag åka till mitt jobb, och vårda trafficking-killarna som inte anser sig ha begått något brott över huvudtaget, för att de sålt unga kvinnors kroppar. -Vadå, det är väl naturligt att ha sex?!
Jag ser också en stoooor skillnad på porr och erotik.
Jag ser gärna en vanlig film med erotiska inslag. En film som är verklig.
Porr är en råspacklad tjej som blir påsatt analt i taskig belysning och ser inte ett dugg "kåt och glad" ut.
KCsMama
Oj, det var dålig erfarenhet av porr. Jag kan tipsa dig om många bra filmer som vi tjejer kan ha mycket glädje av.
Alla med samma kvalité som en vanlig spelfilm.
Nonika
Jag tycker inte det är något konstigt att mina killkompisar hänger med mig på manlig stripteas. Ovanligt kanske, det vet jag inte.
Det finns faktiskt massor av män som kommit jättelångt i sitt "jämstäldhetsarbete" och som faktiskt tycker att det är OK att följa med på sådana aktiviteter, utan att det tär på deras egna manlighet.
I din värld är visst alla män lika. Alla är så osäkra i sin manlighet att de inte klarar se män strippa. Alla utnyttjar kvinnor och försöker beröva dem den egna viljan. Alla utom din sambo, som är en ängel för han har arbetat med jämstäldhetsfrågor och kallar sig feminist.
Många män är i grunden feminister. Och ser det som en självklarhet att man tar sin tjejkompis på samma allvar som sin killkompis. Därför är det en självklarhet att man turas om att välja vad man ska gå på. I min umgängeskrets har det alltid varit så och de som kommer in nya får finna sig i det eller finna andra vänner. Och de flesta har accepterat att vi tjejer har minst lika mycket att bestämma om. Därför har jag numera många killkompisar som hänger med mig på manlig stripteas.
Problemet i diskussionen verkar vara att du tror att alla män uppför sig likadant. Så är det inte. Jag omger mig inte med någon som skulle behandla mig annerlunda nu än om jag var man. Därför förstår väl inte jag riktigt ditt tankesätt där de uppför sig så illa.
För vi kan inte bara dömma män efter vad man hör i TV och tidningar. Visst det finns män som utnyttjar kvinnor, både sexuellt och på andra plan och till lika tjänar pengar på det. Det finns män som våld-tar kvinnor. Det finns män som är sexmissbrukare.
Men för det ska inte alla normala människor, kvinnor som män, behöva sluta titta på porr. Det fungerar inte i verkligheten.
Det är som att alla ska sluta dricka alkohol, eftersom i stort sett alla våldsbrott sker i alkoholpåverkan. Många människor smugglar in sprit och tjänar massor av pengar på det. Många bränner hemma. Många har ingen etik och moral alls utan säljer till och med till små barn.
Men den praktiska lösningen är inte att stänga våra gränser och våra systembolag. Utan andra kontroller.
Lika så gäller för porr och sexförsäljning i alla dess former. Bort med drogade skådespelare, bort med tvingade inlåsta kvinnor. Men låt all kvalitéts porr vara kvar. Till oss som gillar det och kan hantera det.
I LOVE PORR! Over and out!
Lippi, ge mig gärna tips!!
Ja, Lippi, tipsa gärna!
Jag tycker också att kvinnokroppar är sexigare än manskroppar, tänder på både och men har aldrig fått för mig att ha sex med en tjej för det... Att tända på en naken kropp, vilket kön som helst, är inte detsamma för mig som att vara bisexuell eller så. Vad tycker ni?
*Klappar frenetiskt åt Lippis inlägg*!!!
Så OTROLIGT bra sagt Lippi, håller med dig till tusen procent!
skriv era email adresser så skickar jag bra tips.
Frances
Tackar vänligast!
Jag haller med Lippi till största delen - jag kan tycka porr/erotik.. gränsen är faktiskt inte spikrak.. är upphetsande beroende pa hur det är gjort. Titta pa tjejer som haller pa sinsemellan tycker jag dock inte alls är ngt intressant, inte tva killar heller för den delen.
Vad jag INTE tycker är ok är porrbranschen som ligger bakom..
Vad gäller strippklubb sa har min m2b redan varit ett par ganger (en gang pa lunch (?!) och en gang pa svensexa och jag bryr mig faktiskt inte. Han var inte särskilt imponerad ngn av gangerna. Han kunde säga att den ena tjejen var snygg eller att den andra inte var det, men upphetsande tyckte han inte det var.
Han skulle nog inte ta ngt initiativ till att ga igen.
Vi har ocksa varit pa ett par av Paris revyer med topplessdamer och jag tycker bara att det är patetiskt. Showen skulle vara minst lika bra om de var paklädda..
Jag tycker a andra sidan inte heller att det är sexigt med Chippendales.. men m2b hade bara skrattat om jag hade gatt och sett dem.
Att m2b och jag är tillsammans betyder INTE att jag blir sur sa fort han TITTAR pa en annan tjej - en tjej i metron, baywatch, strippa eller filmstjärna.. och vice versa! Det är ju en helt annan sak om han skulle börja springa efter ngn eller sa. men titta! Herregud, man ÄGER ju inte den andre!