• clary

Strippklubb

Vad skulle ni tycka om eran man gick på strippklubb?

• Svar på tråden Strippklubb
  • KCsMama

Jag har, tro det eller ej, varit på stripp. Var invigning av en ny krog här i stan och då hade de hyrt in strippor. Var inte särskilt många som var glatt överraskade kan jag säga.

• Nonika

Lippi:

Det bästa sättet att stå upp för oss kvinnor är väl att inte annama och sprida den synen, att "Kvinnor sätter man på - männen bestämmer /styr".

Självklart ska vi inte anamma det. Men att göra likadant som killarna, och tycka att allt är ok som de gör, betyder inte att vi protesterar.

Det finns alltför mycket sånt i samhället av det redan. Tex; unga tjejer slåss på ett helt annat sätt, de dricker mer, håller på med kampsporter,snusar etc. Sånt var förut förebehållet killarna.
    (Att hålla på med kampsport är bara bra, det var bara en jämförelse. Och snusar gör jag själv).

Jag tror inte man blir jämställd för att man anammar männens ideér. Utan för att man vågar säga ifrån, om man tycker det är fel. Jag tror att många tjejer inbillar sig att de tycker det är häftigt med porr, för att verka tuffa och självständiga.

Och åter igen: om det hade varit tvärtom, att det var mest kvinnor som gick och tittade på manliga strippor, kanske köpte sex osv...tror du på allvar att det skulle vara vanligt att killarna sa: Ja, det är klart jag vill följa med och titta på män som strippar?!
    Hur många killar känner du som gladeligen går på Chippendales? Och tycker att det är upphetsande?

Eller lever du också i den föreställningen att det är lättare för kvinnor att tända på andra kvinnor, än att män täder på män?

• mn73

Håller med Nonika!

Och jag undrar om tjejer som tycker att det är upphetsande att gå på strippklubb och se tjejer klä av sig, blir de upphetsade av nakna tjejer i omklädningsrummet också??? Betyder det inte att man i så fall är bisexuell?

• vixen not a tramp

Nonika
    Intressant!

• tattar-Emma

Nonika - håller med! Hela den här retoriken om att kvinnokroppen är såååå vacker och att kvinnor därför lätt blir upphetsade av andra kvinnor, den är så blä.

• Kirk

Tattar-Emma:

Kvinnokroppen _är_ verkligen vacker.
    Fast ,nä, jag tänder inte på andra tjejer för det! :)

• tattar-Emma

Kirk

Men manskroppen är oerhört vacker den med. Själv kan jag aldrig sluta titta :D

• Kirk

Tattar-Emma:

Nä, det har du alldeles rätt i! ;)

Efter alla år tycker jag fortfarande att det är en estetisk upplevelse som saknar motstycke att betrakta min karl! *ler stort*

• Lippi

Nonika

Jag har flera killkompisar inklusive min egen sambo, som varit med mig på stripteaser med män. Det är lika självklart som att jag hänger med dem ibland.

Det verkar inte som de tänder på killarna, men vem vet. Jag tror att kvinnor vågar och kan vara mer öppna med att de tänder på det egna könet.

Kanske är det lika vanligt hos både män och kvinnor. Det vet jag inte och jag tycker inte det har med diskussionen att göra.

Jag håller med om att jämstäldhet grundar sig i att man vågar säga nej. Men om man gillar den typiska manliga aktiviteten, så måste det ju vara OK att annamma den. (Du snusar ju)Eller..? Måste JAG säga nej bara för att det är något som bara män gick på förr?

Med ditt citat " Jag tror att många tjejer inbillar sig att de tycker det är häftigt med porr, för att verka tuffa och självständiga." visar du att du är så långt ifrån min verklighet att du inte har någon som helst förståelse för den. Jag gillar porr. Inte för att någon ska tycka att jag är tuff, utan för att det tänder mig. Precis som män tänder på det, så gör kvinnor det med. Men vi väljer nog lite olika sorters porr.

Med ett sådant citat idiotförklarar du verkligen alla kvinnor. Alla har väl någon gång blivit lite "varm i byxan" om man sett en riktigt het scen i någon film eller så. Men det är kanske också en reaktion på att man vill vara tuff och ball.

Det är vanligt med tjejer som tittar på porr för sin egen skull. Många skulle aldrig drömma om att berätta det för någon man, men de tittar ändå. Alltså faller teorin om att de vill tuffa till sig.

Svar på tråden Strippklubb